36.
Suprun Ikva hozományából
felállították Suprun őrhely legékesebb szentélyében a “Hősök
Aranyoszlopát”, amely szerint -mint Veszprém sámánközpont
szentélyében-, az aranyoszlopra rótták, hogy Lajta a 3263.
medvetoros esztendőben (Kr.e. 777), Radóc a 3285. medvetoros
esztendőben (Kr.e. 755), Vejke a 3298. medvetoros esztendőben (Kr.e.742),
míg Pomógy a 3300. medvetoros esztendőben (Kr.e. 740) és Suprun apja, Horpács és
felesége Ankir a 3310. medvetoros esztendőben (Kr.e. 730) hősi
halált haltak Lajta-kapuban. Devecserhez Pannonföld legfőbb
vezéréhez rossz hírek érkeztek. Pécs-Tórem városában az
avar és kabar harcosok összetűztek vallási Tórem-kérdésekben. Devecser vezér a
kabarokat a Lajta-őrségbe vezényelte. Ekképpen a 3310.
medvetoros esztendőben (Kr.e. 730) Aranyasszony ünnepén 124
pelyhes állú, feleség nélküli lovas kabar állított be a
Lajta-kapuba. Suprun örömmel fogadta a kabarokat, akik javarészt kőfaragók és ácsok
voltak, küzdelemben helytálló harcosok. Devecser fia Halimba,
veje Farkasd vezette Suprun táborába a kabar tizedeket, akik ősi
szokás szerint Suprun-őrhely védőinek a hősi halált
haltaknak özvegyeit vették feleségül. Jog volt az is, hogy a hősi halált haltak
özvegyei, mind a tizenketten maguk választották ki eljövendő
férjüket, mivel szálláshelyről az asszonyoknak kellett
gondoskodni.
Az újonnan jött kabaroknak az volt a kérésük,
Suprun vezér engedélyezze, hogy Ruda-Tórem, legfőbb istenségük tiszteletére
kegyhelyet építsenek. Suprun őrhelyen kemény szolgálat közben
elkészült a Ruda-Tórem kegyhely. Megtörtént a férjválasztó
özvegyekkel a házasság is. Először az egyisten hívő Ata-Isis,
majd Ruda-Tórem kegyhelyen. Bögölyös, Cenkes,
Ágas, Hepés, Hupás, Ilmic, Kopjás, Rákos, Rámeld, Szutor,
Somos és Tacs kapott feleséget. Suprun, 3312. medvetoros év (Kr.e.
728). Suprun vezér és felesége Ikva, Ata-Isis szentélyét sátruk
mellett megépítve, azt családos, sokgyermekes kabar harcosok sátraikkal vették sokszoros gyűrűvel
körbe. Suprun vezér és Ikva, velük Ata-Isis szentélye így védve
volt minden hírtelen támadás ellen. Suprun-őrhelyen azonban
és igen hamar, belső ellentétek csaptak fel, éppen az őrhely
elnevezése miatt. Az egyisten hívő parszi-szkíták, majd az
Ikva asszonnyal jött pamír-szkiták a Lajta-kapu táját őriző
Suprun vezér nevét a maguk módján így, míg a kabar hadinép
nyelvjárása szerint kabarosan, Sopon néven említették.
Ellentét ellentétre következett. Sűrűekké váltak az összecsapások a más és más törzsbeliek
közt. Különösképpen a kabarok nem nyugodtak. Békességet, sürgős
békességet kellett Suprun, a kabarok szerint Sopron vezérnek
teremtenie, ezért a legverekedősebb úz nyílhegy-kovácsokat
és a kabar vasforralókat az aranyművesekkel elindította Kőszeg őrhelyre,
hogy nyugalomba kerülve a tarkósok rézformáló mesterségében
jártasságot szerezzenek. Suprun vezér bölcsen tudta,
fegyverek, szerszámok, egyéb fém-és aranytárgyak készítői
közt munka közben mindig nagy az egyetértés és az
akkor sem vált haragra, ha
idegen nyelvűek. Kőszeg lovas kabarjai a hegyek közti kalandozásaik
során vasércet találtak, amelyből az Arnót szerinti módon
vasat lehetett forralni. Nyomban bőrtömlőket készítettek fújtatóknak,
majd kabar-földi módon “Pest”-eket, hozzá hordozható koholókat készítettek,
elegendő faszenet is égettek.
Bölénytor havában Kőszeg Suprun vezérnek
Suprun őrhelyen jelentette, hogy a Veszprém fősámánnak jött,
hozzá csatlakozott kabarok ordoszi módra elkészítették faszén
használatával, éjjel-nappali fújtatással a kovácsolható
kabar vasat. Suprun vezér lovasaival almavirágzás előtt átvonult
Kőszegre és Kőszegnek elrendelte úz hadicsákányok és kabar
buzogányok készítését. Ugyanakkor elrendelte Suprun vezér
Ikva tanácsára minden féle réz és egyéb vas szerszámok készítését,
hogy könnyebbé váljon a föld művelése. Medvetoros hónapban
Suprun vezér és Ikva házasságából megszületett első fiuk,
akit az egyisten hívő szkíták az ördögűző nap emlékére,
amelyen született, Esztyerhás névvel illettek. Az Esztyerhás elnevezés Ruda-Tórem kabar híveinél
nem talált tetszésre, ők Estorás néven említették Suprun
és Ikva újszülött fiúgyermekét. A kabarok a névadás örömünnepén
erős ostordurrogtatással űzték az ördögöt, amit a szkíták
ellenséges cselekedetnek vettek, mivel legtöbbjük Ata-Isis sokkaréjos
szentélyeiben akkor és éppen akkor csendes elmélyüléssel adóztak
istenasszonyuknak, akitől azt kérték, szabadítsa meg
mindannyiukat az ördög hatalmától. A szkíták szentélyeikből
kitódulva a kabarok ördögűző székeit tűzre vetették, amely miatt éjszakán át
reggelig tartó öldöklés következett. Suprun vezér nehezen
tudta megfékezni az elszabadult indulatokat, de végül is győzött.
Suprun a bűnösöket pellengérre állította, majd a főbenjáró
bűnökben vétkeseket börtönre vetette. Ezután Suprun vezér és Ikva
Aranyasszony az egyisten hívő szkítákat a széki-hunok Sas őrhelyére
vezette, majd a kabar és úz kézműveseket Suprun vezér Kőszegre
küldte, hogy valamennyiüket saját foglalkozásukban
dolgoztassa. Suprun vezér a maga területén elrendelte az őrhelyek magas látóhelyein
a pergős figyelők szolgálattételét. Ezt a sámánok végezték,
akik minden hetedik napon rovásban jelentették, milyen események
történtek. Jelentéseiket az Ikva Aranyasszony által
megkezdett, aranylemezekre rótt Arvisura folytatásaként Ilmic és Rámel sámánok
rótták a kabar nyelven elnevezett Soproni Arvisura
aranylemezeire.
Tíz esztendő telt el. Kelták, másik nevükön káldorok
csaptak Kőszeg-őrhelyre, véres fejjel menekülve vissza. Több
kelta esett fogságba, akik nyelvükre Suprun vezér fiát, Estorást megtanították.
A kis Estorás nemcsak a káldorok, a tarkósok beszédét is
megtanulta, mivel nemcsak valamennyi törzsbéli lovas, hanem a
tarkós kőfejtők előtt is igen kedves fiúcska volt. Suprun
vezér parancsára a kis Estorást tizenkét éves korától évente kabar,
úz, parszi-szkíta és pamír-szkíta lovascsoportokhoz
parancsolta szolgálattételre. Estorást, tizenhatodik életévét
elérve, Suprun vezér rendeletére beosztották Detrekő-őrhely
szikul lovasaihoz. 3328. medvetoros év (Kr.e. 712) Tavasz és Detrekő-őrhelyre menekülők
érkeztek, akiket a kabar lovasok tót népnek neveztek. Kalandozásaik
idején a hozzájuk csatlakozó szikul lovasok találkoztak ezzel
a néppel és mivel ellenséges szándékot sohasem tapasztaltak,
csak ellovagoltak kis településeik mellett. Suprun vezér a
hetednapos pergős jelentés alkalmával Ilmic fősámánt küldte
el Detrekő-őrhelyre. Ugyanakkor Suprun vezér Estorás biztonságát
megteremtve elrendelte: a menekülők őrizetét Estorásra és a
mellérendelt lovas népre bízzák. Egy-két ezer év… Tavaszutó, megszűnt
az árvíz. Véget értek Estorás, a menekülő befogadottakkal
sok mindenről folytatott tájékozódó beszélgetései. Két
holdevés, nyolc vasárnap, ötvenhat pergős nap múltán Estorás
a tótok beszédét megértette. Estorás így a kilencedik vasárnapi rovásjelentésben közölte
apjával, Suprun vezérrel, a tótok a káldor hadinép előörseinek
újabb félelmes megjelenése miatt menekültek Detrekő-őrhelyre
ötnapi járóföldről. A menekülők morva és cseh törzsekből
származnak, néhány menekülő asszonyt és gyerekeiket azonban szluvák néven
emlegetnek, akik ezért igen haragszanak. A szikul lovasok a
kabar lovasoktól tót népnek emlegetett menekülőket szőr néven
emlegetnek, mivel sokkal szőrösebbek voltak, mint a huszonnégy
hun törzs szövetségéhez tartozó népek. Nyár, eljött a gázlós úsztatás
ideje. Suprun vezér Estorást Suprun őrhelyre küldte, mivel újabb
menekülők híreket hoztak a közeledő káldorok hadmozdulatairól.
Estorás a hírek gyűjtése közben, mivel beszélte a káldorok
nyelvét, rájött, a menekülők közt magát betegnek tettető káldor búvik.
Estorás az elfogottból kivette: a termés betakarítása után
a káldor hadinép az úzok Joli-Tórem Aranyasszonyának
folyama, a Duna mindkét oldalán megindultak Pannonföld irányába.
Mindezt időben megtudva, az úzok áldozatot mutattak be a Supruni Joli-Tórem
kegyhelyen, mivel az előrelátó Suprun vezér parancsára a káldor
hadinéppel nem a harc, a béke útját kellett keresni. Suprun
vezér Kőszeg-őrhelyen a régebbi harcok idején fogságba került
káldorokat Estorás lovasnépéhez küldte. Az előrelátás meghozta Suprun
vezér számára az eredményt, mivel a szabadon engedett káldorok
révén előzetes egyezséget kötött Bángor káldor vezérrel,
a minden addiginál erősebb káldor hadinéppel.
Suprun vezér azonban mindenre kiterjedő
óvatossággal csaknem minden őrhely aranytárgyát, értékét
Veszprémbe vitette. Suprun vezér egy holdevés egy holdtölte
után Bángor káldor vezérrel személyesen kötötte meg a békességet
biztosító szerződést, amely szerint a káldor hadinép Dunna-Istenasszony
folyama mindkét oldalán
haladva annak termékeny partjait birtokukba vehetik. A vérontás
elkerülésére minden ezutáni vitás kérdést Suprun-őrhelyen
békességben megbeszélve eldöntenek. Továbbá azt az egyezséget
kötik, hogy harci, hadiszerszámaikat az elkövetkező időkben
közösen készítik
Pannonföld törzseinek és a káldor hadinép részére. Suprun
vezér és Bángor káldor-kelta vezér egyezsége számos új érclelőhely
feltárását eredményezte. Így az úz és a többi hun törzs
vasforralói, a káldor vasforralók tömérdek kovácsolásra
alkalmas vasat
gyártva, hatalmas szolgálatot tettek népünknek. Lajta-kapuban
Suprun vezér és Bángor kelta vezér barátkozását követően
azonban baj történt. A nyári boza-sör, méz-sör készítéséhez
telepített vadméh kőkasokat a mézre éhes káldorok összetörték,
hogy mézzel jóllakjanak.
Eközben az egyik Ordoszból hozott nekivadult méhcsalád Bángor
kelta vezér egyik főemberét halálra marta. A nekidühödött
káldorok ezt ellenséges cselekedetnek vették, míg Estorás békítően
elmondta, hogy a veszélyes vadméhek rajait azért
teszik gyékény és nádkas
helyett kőkasokba, mivel azokat ősszel, a méz begyűjtés végeztével
füstöléssel elpusztítják. Viszont a szelíd méhcsaládokat
nád és gyékénysátorral takargatják, hogy a zimankós télidőn
át életben maradjanak. A káldorok ezt hallva megbékéltek, méz-sör mellett kezdtek
mulatozni, de akkor és később óvatosan elkerülték a vadméhek
kőkasait. Estorás ezután a supruni Joli-Tórem szentélyből a
még ott lévő Hősök Aranyoszlopát, a szentély aranyedényeit
lovasaival Veszprémbe vitte, biztonságba helyezve az egyisten hívők Ata-Isis
szentélyében. Változás és óriási változás Estorás életében.
Estorást, a bátor, mindig küzdő lovast, vele tíz társát a
Veszprémben összeülő Öregek Tanácsa Ordoszba rendeli sámánképzésre.
Estorás öt esztendő múltán az ordoszi sámánképzésről sámántársai
közt, hatalmas nyelvtudása miatt rangelsőként érkezett haza.
Estorás kiváló zenei képességei miatt annyira megnyerte Bángor
káldor vezér leányának tetszését, hogy az feleségül ment
hozzá.
3337.medvetoros esztendő (Kr.e. 703). Estorást választják az új pannon-káldor
szövetség fejedelmévé. Három esztendő hull át az idő rostáján,
amikor Estorás átveszi a Dunna-Istenasszony folyama melletti káldor
seregek fővezérségét. Erő és boldogság Pannonföldön,
Estorás igazi fejedelem. Eltelik ezer és még rá háromszáz esztendő,
Boza-Györke fősámán a 274. Arvisura aranylemezre rovásában
befejezte a 274. Arvisurát a 4640. medvetoros esztendőben (Kr.u.
600)-úgy emlékezik Estorás fejedelemre, hogy sokáig
uralkodott és fejedelemsége idején Suprun híres volt a kardforgató harci játékokról,
az éneket, zenét kedvelő fejedelem pártfogoltjainak, a regélő
énekes igriceknek, egész Pannonföldön zengő ének-regemondásáról.
Ma és itt a 6012. medvetoros esztendőben (Kr.u. 1972) Szalaváré
Tura szerint Veszprém város alapítása 2700.
esztendejében abbahagyom a régiekre emlékezést
Háromszáznegyvennyolc
Arvisura, igazszólás, több ezer oldala, tömérdek történése
várja, hogy az ősi monda-regeszó napvilágra kerüljön. Némely
kritikai hang elé: ha Szalaváré Tura, vele Paál Zoltán találta
volna ki mindazt, ami most még háromszáznegyvennyolc Arvisura
titka, akkor a földkerekség napjainkig élt és napjainkban élő
valamennyi íróját messze túlszárnyalná képzelőerőben,
meseszövésben. Napjainkig senki sem szállt perbe Andersen, Grimm meséinek világával, a népmesék
szépségeivel, megtörtént-e vajon mindaz, ami bennük gyönyörködtető.
Csipkerózsika száz évig aludt és mikor csókkal ébresztették,
éppen olyan fiatalon ébredt, mint mikor elaludt. Vegyük Szalaváré
Tura ősi időkbe érő világát ugyanilyen mesés szép emlékezést
ébresztő világnak, a mi kedves Dunántúlunk legyen a Csipkerózsika,
“akit” regélő csókjaival Szalaváré Tura számunkra ébreszt.
(Veszprémi Napló 1972. II. 20-27.) Levélkivonat (Ózd, l974.
aug. 20.) Pusztaszerről több helyen megemlékezik az Arvisura. Ott folyt
le, pl. az Atilla temetése, ott állott Bősárkány Fehér-tó
parti aranyasszony-palotája és ott született Ilona-Gyilyó (Daru
sámán és Homokos bán tolmácsolása).
A Jászvásáron elkezdődött Nagyszala
valóban 5 évig tartott és Pusztaszer medvetorán fejeződött
be. A sámán-szervezetnek megfelelően az egész pusztaságot 24
részre osztották fel. Minden ágazatnak mindig megvolt a megbízottja.
Pusztaszer 575 óta kétharmadnyi részben mindig a Bakáti földrengés
miatt útnak indult Béla törzs birtokában volt, a Szögedig
terjedő többi rész mindig a széki-hunok hatalma alá
tartozott. Az Aranyasszonyok palotája a Fehér-tó partján állott.
Szeren voltak a tanácskozó helyek, sövénnyel elkerített külön
területen pedig a Tiszáig sámán-bát-táltos szállások voltak. Szögedig tartottak
a fővezéri szállások, majd széles karéjban a Fehér-tóig a
24 törzs szállásai terültek el. 896-ban a színhely az ulcsák
sámán, azaz nemzetség-sámán elrendezése szerint a 8 törzs
elkülönítésének megfelelően részekre tagolódott; de két törzzsel ott volt még
az őslakosság és a 24 hun törzs többi tagjainak a töredékei
is. Ez a tízes szám arra vezethető vissza, hogy valamikor (nagyon
régen) a törzsek száma 30 volt. Az a nagy szövetség később
megfogyatkozott, de egyharmad része megmaradt a tíz
nyíllal jelölt ataiszi-szumíros szövetségben. Abban a “pateszi-pap”
a menekült uruki keresztény püspök volt; Ugrinnak hívták.
Szeren csak az Öregek tanácsának tagjai székeltek; a tárkányok
távolabb, de 5 napi járóföldön belül. Ha Árpád sértődöttségében nem is volt jelen,
Tiszavárkonyon keresztül mindennap jelentést kapott a történtekről.
Ugrin úgy gondolta, hogy mivel az új szövetségben 100 lélekből
9 fő máris az uruki kereszténység híve, ez a hit mind jobban
terjedni fog, mihelyt az Ordoszi és a Dabosai
szellemi áramlat kerekedik felül. Akkor a nagy többség az
uruki egyház szerinti szeretet-vallást fogja követni és nem
fog Róma és Bizánc példája szerint tizedet követelni. Mert
az igazi kereszténység nem az aranybornyú, hanem a szeretet. A
sámán-bát-táltos kérdésben
Pusztaszeren Ugrin a táltos elnevezés mellé állt. A táltosképzésen
a növendékeket papoknak nevezték.
Kőrösi Csoma Sándor
Tibetben lemásolta a pusztaszeri országgyűlés, illetve a
befejező Nagyszala elhelyezkedését feltüntető rajzot. Aki tanulmányozta Csoma Sándor
feljegyzéseit, annál meg kell lennie “Pusztaszer vázlatának”.
Ha ismeretessé válik a rovósámáni és fősámáni Arvisurák
tartalma, az aranyasszonyok létszámjelentése és a beavatott
papok helyzetjelentése, s az azokban megemlített hittételek, bizonyára megbízható
kép alakul majd ki a vallások keletkezéséről. István királynak
például annakidején megígérték, hogy minden 25 római pápa közül legalább egy
magyar lesz. Az erről
szóló oklevelet Esztergomban, Székesfehérváron, vagy Pannonhalmán felváltva őrizték (ha
ugyan a Habsburg-házhoz húzó főpapok meg nem semmisítették).
Az Arvisuráknak a beavatottakat illetően sok titkuk van.
Ilyen, pl. az, hogy a vegyes származású
Jézus az egyiptomi Hetavarett, azaz Hétvár sámánképzésén
“Nazir pap” fokozatot ért el, azaz “istenidéző
pappá” lett. Ordoszban lett beavatott főpap. Tibetben megtalálta
az eddig ismert legvastagabb Orchoda-gyökeret. Indián és Iránon
keresztül Uruk városába ment és megalapította az uruki
szeretet-egyházat, majd 30 éves korában a mai Izrael területén kezdett
tanítani. A 700-as és 800-as Nagyszala anyagát sokan nemigen
tudnák elfogulatlanul tudomásul venni. A Bibliában sok olyan
adat, esemény szerepel, amelyek évezredekkel korábban történtek,
vagy jóval előbb ismeretesek voltak, amikor Ábrahám Úrban, vagy a
zsidó próféták a babiloni, vagy asszír fogságban hallottak
róluk.
Az ókori történelem nem tud
sem Mózes, sem Jézus létezéséről, mivel ők nem voltak 100%-os
zsidók. Ezért tagadják is a létezésüket. Azt tudják, hogy
régen az átlagos
emberi életkor 20-30 év volt, de nem hiszik el, hogy a
beavatottak ésszerű étkezés mellett akkor is eléltek akár
100 évig is. A hosszú élet titkát Pusztaszeren is törvénybe
iktatták a beavatottak. “Gyakran enni könnyű ételeket, de
csak keveset, inni pedig tudókalandozás és otthoni munkád közben
csak Öthegyen szedett csipketeát szabad, mert a mélyről jött
rovarok és halak a vizet az Alsó-világ hatalmasai parancsára
megrontják!” Kővár a Nagypályi vonalában lévő Alduna-térségben
volt.
Kiegészítés (Levélkivonat 1974.
VI. 15.)
Kusály-Kurszán-Kurtán 899-ben hunyt
el. Utána közmegelégedésre Árpád lett a vezető fejedelem.
Kurtánvárban Kusály fia, Kurszán lakott, de az egyik kalandozás
után beteg lett és nemsokára meghalt. Felesége, Szavárdi (Gyeretyán
/898-952/
besenyő vezér leánya), mint beavatott fejedelemasszony Kurtánvárában
maradt. Amikor Zsoltot 942-ben kisebb agyvérzés érte, Szavárdi,
a Kurszán volt felesége kigyógyította, de állandóan
mellette kellett maradnia. Szavárdi Kurszánnal gyermekházasságban
élt. Ebből a
házasságból nem is lehetett gyermeke, de a megbénult Zsolt
gondozásának ideje alatt egy fiú- és egy leánygyermeknek
adott életet. A gyermekek a Gilgames ivadékok hagyományainak
megfelelően a Subad-Szavárdi, illetve Vazul-Szavárdi nevet
kapták. A két
gyermek a beavatott-központban, Kurtánvárában élt. Subad-Szavárdi
fia a Vászoly-Szavárdi nevet kapta (965-999). Vászoly 986-ban
fősámán lett. Leánytestvérének, Söpte-Szavárdinak a fia
az uruki kereszténységben a Szavárdi Mihály-Vászoly nevet
kapta. Budavárán
Buda beavatott sámánfejedelem kiépíttette a felső és az alsó
világot is. Középső, ma is lakott részén mindig laktak;
Buda idejében itt laktak a 1egképzettebb gyógyítók, közöttük
a Zsoltot gondozó Szavárdi is. A beteg Zsolt itt kérte a
besenyő származású
Szavárdit, hogy a beavatottak törvényére való hivatkozással
vegye igénybe a besenyők segítségét. Szavárdi közbenjárására
jött is 40 ezer besenyő vitéz és megszállták Budát a
nyugati határral együtt. Tehát Szavárdi (942), Subad-Szavárdi,
de főként Söpte-Szavárdi
és fia mögött a besenyő-kun országnak közel 100 ezer
lovasa, meg az egész Gilgames család ereje és hagyománya állott.
Vászoly-Mihálynak volt a gyermeke Endre, Béla és Levente.
A beavatottak Gilgamesig visszamenő
hagyománya szerint teljesen közömbös volt, hogy Szavárdi, Subad-Szavárdi
és Söpte-Szavárdi kitől vette a Gilgames-családbeli eredetét.
Ezt a fejedelemasszonyok is tudomásul vették. Így tartották a
sámán-táltosok és az uruki keresztények is, de aztán véget
vetett neki a római-bizánci kereszténység. Róma természetesen
tudott róla. Vajk nővére, Piroska szintén gyógyító
beavatott volt. Amikor egy harcoson műtétet hajtott végre
Nyitra várában, nem vehetett részt a Veszprémi Nagyszalában.
Amikor egyenlő lett a szavazati arány, a Nagyszalát áthelyezték
Nyitra várába és Piroska szavazatával 13:12 arányban döntöttek
a nyugati kereszténység látszólagos felvétele mellett. Subad-Szavárdi
apaságával Botondot, Csákot, vagy Taksonyt lehetett gyanúba
fogni a rovósámánok szerint; Gádor beavatott viszont Karcsu mongol vezért tartotta apának.
Így Subad-Szavárdi fia, Vászoly a beavatottak engedélyével
akadály nélkül vehette feleségül Piroskát, majd később
Gortvát (905-1012). Söpte-Szavárdi származásával
kapcsolatban a rovók Gelyzát, ifjabb Csákot és Tart, vagy
Kopasz Lászlót gyanúsították az apasággal, de Kurtánvár
beavatottjai szerint a szellemvilág Gelyza-Géza-Istvánt mondta
apának. Gelyzának csak egy fia volt, Söpte tehát, mint
Gilgames-leány további biztosítékot jelentett az Árpád-ház
fenntartásához. Szükség
is volt rá, a Csákok egyre szaporodtak. Az Árpád halála és
István megkoronázása közötti időben a katonai és szellemi
megmozdulásokat Buda, Baján és Kurtánvár beavatottjai irányították.
Intézkedési területük kiterjedt Magyarka, Vas-Szabir és Kazán
háromszögének
nagy részére. Vas-Szabir volt az avar törzsszövetség területén
az uruki kereszténység központja. Ez a vallás a Pannon-kori
Szabari környékén, főként a szabir vasművelők körében
terjedt el. Szabarit a rómaiak Sabáriának, a magyar törzsszövetség
Szombathelynek
nevezte. Az uruki keresztények ugyanis heti ünnepüket
szombaton tartották.
Amíg Vajk (a későbbi István)
Esztergomban, majd Székesfejérváron székelt, Söpte-Szavárdi
egyszer sem jelent meg Budavár táján, Söpte és Géza fia, Vászoly,
az Erős Csák leányát, Korpona beavatott leányt
vette feleségül. Három fiuk született: Endre, Béla és
Levente; 5 leányuk Kurtánvárban nevelkedett. A kurtánvári
beavatott központ titkos anyagának kimenekítése 1022-1034. között
ment végbe. Közben a véráldozatot Imrén követték el 1031-ben. Csak ezután helyezték
el a rejtett kincset Urálbérc-Öregén, vagyis Urál-Budán.
Ezt azonban Kopasz László már nem élte meg. 1026-ban meghalt
Keveváron. Kurtán fejedelem első fia, Szabolcs tárkányfejedelem,
Kurszán nevű fia pedig beavatott lett. A 12 éves Szavárdinak nem volt
Kurszántól született gyermeke, de a Gilgames-származású
Karcsunak igen.
Ilyen beavatott környezetből
származott Endre, Béla és Levente. A nagyon elszaporodott Csákok
megmenthették volna az Árpád-házat a kihalástól, ha a római pápa hozzájárul. De ez nem történt
meg, mert Csák Máté megtagadta a pápai tized fizetését.
Levélkivonatok Ordoszi kő:
cserepesek-göröncsérek kiégették az agyagba rótt jeleket.
- Ataiszból mind a 24 törzs
elküldötte lovasait. - Az úzok részéről Úzon vett részt a törzsszövetség megalakulásának
medvetorán. Úzapani a fia volt, Agaba nevelt leányának férje.
- Agaba az első medvetoros évtől Ordoszban tartózkodott. -
Fekete lepel alatti oktatásban csak azok vettek részt, akik átestek
a sámánpróbán. Vallási kérdésekkel foglalkozó oktatás volt. -
Az árjákat az avarok szorították ki a Pamírból, hogy aztán
a mai Indiában nyerjenek teret. - Biharék a Himaláján való
átkelésük közben találkoztak a kecsketenyésztő árjákkal
és akkor kezdték “német”-nek nevezni őket. -
Nyílhegykovács-citeráshad:
cigányok. - Szolgálatban állóknak a homokóra adta a pergő
időt. 1-2 óra volt. - Az alánok rokonságban állottak a
hunokkal. A szkítákhoz hasonló nyelvet beszéltek és csak Kr.e.
2600 körül keveredtek a jászokkal. - A Huni folyó és
Bombon hegy mongólia déli részén van. Marhabelet citerahúrnak
és jóslásokhoz használtak. - Gyalogbirodalom: a sumérok,
egyiptomiak harcosai gyalogosok voltak, pajzzsal, dárdával. - A
kinajok agabákkal, a kitajok 400 hun családdal keveredtek, akik
között menekült szumírok
is voltak. - Bugát Kazahsztán mai területén volt. - Az úzok
18 kisméretű vitorlát alkalmaztak, a székelyek 3 nagyot;
ugyanígy a kaza-hunok. Ma közülük került ki a fővezér,
akkor 25 kis vitorlát használtak. Csaba ifjúsági fővezér
apja után kun törzsbeli lévén, 16 vitorlát
használt vezéri hajóján. - Déli manzsuák a mai dél-Mandzsúriában
éltek. Tennó birodalma a mai Japán területén volt, az ajnóké
az Ochotszki-tenger mellett. Tana szoros a mai Japán és Dél-Korea
között volt. - Csirula város Szuméria fölött, az akkád birodalomban
volt. - A “szúrós-szemű” álommagyarázó a Kargamis városbeli
Opos nevű látóember volt, akinek tanítványa volt Dávid. -
Szavárdiában volt Bajalán városa, a Káspi-tó alatt. A
marami birodalom ekkor még Magyarka térségében volt, s a Volga könyökhöz innen vándoroltak
észak felé. Mazara a turáni alföldön volt. - Kusán legelőször
a Káspi-tavat érintette és a derbenti kapun át érkezett az
ős Magyarka városba, a marami-föld székhelyére.
Magyarka volt a marami fejedelemasszony fővárosa
a Kubán síkság és a Kaukázus találkozásánál. Romjai még
megvannak. Innen a Van-tó környékére mentek, a Kurdisztáni
kaszuk fejedelemségeibe, ahol kaszu harcosok lettek az “idegenvezetők”.
- Arvisuráinkban 20 törzs hikszosz népnek nevezte az
Egyiptomban élő
kultúrnépet. Más népek is laktak ott. - Marami föld a Volga-könyök
mindkét oldalán volt. Tőle a mai mordvin föld felé volt a
mundák birodalma. Az Oka folyó mindkét oldalát lakták. Tula
volt a székvárosuk és a mordvákkal, moksákkal keveredve a
Volgáig (Etilig)
erős birodalmat alkottak. Gandás 300 éves uralmának megszűntével
vándorolt Magyarkán át ez a népes, erősen szuméros csoport.
Kisebb részük az Altáj-féle kabar földre ment, majd felszívódott
a 24 hun törzsbe. - Az egyiptomiak a zsidókat kiűzték földjükről, az asszírok folytatták üldözésüket,
míg a Derbenti-kapun át a Volgáig nem kerültek, ott a folyó
mindkét oldalán letelepedtek. Az úzok Já-hívőknek nevezték
őket. Később kaza-hunokkal keveredve alkották a kazár népet.
- Matyó úz származású volt, utódai a mezőkövesdi matyók.
- Matyó birodalma a Sárga-, Fekete- és Fehér-tenger között
terült el. - Jürcsikkel főként a fekete-hun zsuánok és
manzsuk, kisebb mértékben az ujgurok keveredtek és juponoknak,
majd a kabarok japánoknak nevezték őket. - Kassát Kr.e. 2800-ban alapították a kabar
kalandozók. - Bolhás, vagy Balhás hegység a Bükk és Mátra
között van, később a barkó törzs Bolhádnak nevezte. - Már
az elpusztult Ataiszon is megtiltották a rokonok házasságát.
Marami és merija törzs a Zab folyó környékéről
a Volga-könyökbe vándorolt.
Egy erélyes asszony parancsolt egy 200-350 főnyi nagy családnak.
A férfiak vadásztak, halásztak, az asszony-népek csak ház körüli
munkát végeztek. Mivel a vadászok a veszélyes élet miatt
hamarabb meghaltak, a nagyasszony szívesen fogadta
idegen férfiak jövetelét a nagycsaládba. Ezek az asszonyok
csak más származású férfit fogadtak be. Marami, azaz pór származású
férfi csak mos, azaz merija származású törzsbe léphetett be
és viszont. - Legtöbb törzs Dúló fejedelemnek nevezte azt az alán-bolgár fejedelmet, akinek a népe
volgai bolgárokkal, csuvaszokkal keveredett, viszont az alán
fejedelmet Dúl-Begának nevezi az Arvisura-rovók többsége.
Valójában jobb lenne Dúló bolgár fejedelmi háznak nevezni,
mert ebből fejlődött ki a Dúló uralkodói ház. - Ice, Gice, Suvatice közös
neve volt az úz Gerlice őskohó. - A fősámáni székhelyet
“lélek-kegyhelynek” hívták: 24 székhellyel volt körülvéve.
- Sajó-Ordosz áttért a háromnyomásos földművelésre. Addig
kétnyomásos földművelés volt: köles-zöldség, köles-kert-búza.
- Boza-sör, mézes sör, azaz mai nyelven maláta-sör, de mézzel
ízesítve. Árpasör. - Rátó: ma is rátónak hívjuk az
aludttejes köcsögöket. Ha egy tejesrátót befogtak, utána már
csak édes tej megaltatására használták. -
Vasvár a
mai Ózd város egy része, a várheggyel. - Budát a mai budai várhegyen,
Buda-kegyhelyen temették el. - December, január, február, március:
disznótor, medvetor, szarvastor, bölénytor hava. - Atilla fiai:
Ellák, Dengezik és Csaba. Aladár visszament Tyumenbe. - Ordosz
hegye: Sajópüspöki hegy, Németvár,
Sajónémeti hegy. - 3 kabar, 3 úz tyumen és a többiek közösen
4 tyumennel (kaza-hunok, avarok, széki-hunok, bolgárok) itt
maradtak a Kárpát-medencében. - Buda után Nekese, majd Szanka
lett a fősámán. Sámánközpontok: Budán és Bugátban. - Nekese az ogúzokat Ordoszba (farkas)
és a szemben levő Szekszárd környékére telepítette, majd a
daragúzokkal való összecsapás után Gömörbe küldte őket.
- A Dunántúl Budaváráé maradt, Dunna asszony uralma alatt. A
kalandozókat beengedték, összeházasodtak velük. Ellenben Deédes birodalmában:
Losonc, Kassa, Ungvár, Debrecen, Szeged szögében az úzok a
kabarokkal együtt uralkodtak. - 50 ezer harcos hiányzott. Bősárkány
e hiányt 1 palóc tyumennel csökkentette. A tárkány-tyumen élére
Szurdok hadnagyot tette. Így a hiány 40 ezerre csökkent. Amíg
Buda élt, 5 tyumen hiányról beszéltek. - A német csajkások
a bolgárok által Volgának, a hunok által Etilnek nevezett
folyó partjáról érkeztek (Berlinbe). - Amikor Bősárkányt
temették 451 kora tavaszán, kegyhely-őrzőnek úz rimalányokat hagytak hátra.
Ezeknek vőlegényeikkel “Arvisura”-házasságban meg kellett
esküdniük. Ezek között volt egy Szil nevű vitéz, aki egy Sárkányka
nevű rimalányt vett el feleségül. Az rakta a piócákat a
haldokló fejedelemasszonyra. - A
csomabetegség a döghalál egyik fajtája; a lábak és a karok
tövében daganattal jelentkezett. -
Damaszkuszi Anna a kazár uralkodó felesége volt; nem úz származású.
- Kazáriából leghamarabb a Nyék törzs vált ki, majd a
magyariak után a magyarok, vagyis kabarokkal keveredett Kéri, Keszi és Kürt törzs. -
Kabar szorosok: Vereckei, Uzsoki, Rohói; úz szorosok: Borgói,
Radnai, Ojtozi. - Oguz-Barkó (szumíros), kunmagyari (szavárd)
törzs. 9.-10. törzsként jöttek. - IV. Csaba a magyari törzsből
való volt. - Damaszkuszi Anna elődei kaszu törzsbeli Gandás-féle
lovasok voltak, akik 300 évig uralkodtak Hamurápi utódaival
együtt. - Damaszkuszban zsidókkal keveredtek.
Maga Anna is vegyes származású volt. -
Kazárföldre menekültek (a kaszuk). A Tigris felső vidékén a
Zab-folyó vizei mellett a Van-tó és Mari város háromszögében
volt a főfészkük, vagyis Mezopotámia felső részén. - Úz völgye
a Maros-vidéken van, jelenleg az Aklos-csárdától vezet oda az
út. Legközelebbi úz település a Borgói-szorosban. Tőle nem
messze egy Sajó nevű község is létezett. A Hoanghó vidéki Úz völgye
Ordosztól Vasvárig terjedt a mai Patou-Huhest völgyében. -
500 ezer lélek beszélte az ordoszi birodalmi, azaz a mai napig
beszélt úz nyelvet. Ebbe tartozott 400 ezer hun-avar birodalomból
visszamaradt fő és 100 ezer kaszu-birodalmi Madaj-Bodor,
Hülek, Barkó törzsbeli mezopotmiaiak, Van-tó környékiek és
az ún. szavárd-magyarok. 400 ezer lélek értette a Kazár
birodalomból kiszakadt Magyarok szövetsége nyelvét és 100
ezer lélek beszélte a Nyék-Muroma-Mari-Mescser nyelvet; ennek a népnek Árpád volt a feje.
Ezek a baszkokhoz hasonlóan körömszakadtáig védték a nyelvüket.
Szívósságuk miatt a hatalom a Magyarok szövetsége kezébe
került, de a nyelv mérlegét a 25-40 ezer besenyő harcos és a
vele később bejött 100 ezernyi lélek döntötte az ordoszi (úz) nyelv javára.
- Abaújvár-kegyhely Kassa alatt 25 km-re, Gönc fölött 5 km-re
van. Abaújvár volt a kabarok medvetori szenthelye. - Avar-vésznek
Alpár nevezte a 600-as Nagyszalában azt az előre megérzett
veszélyt, hogy a Pannonföldön átengedett szlávok, illetve az általa tótnak
nevezett népek befogadása az avarok vezette Égi birodalom
vesztét fogja okozni. Ugyanis Pribina, Kocel és Braszláv benősült
avar fejedelmi családokba és a kereszténység felvételével a
frankok érdekközösségében megtámadták az avar birodalmat. Az
elrabolt aranyak visszaszerzése volt később a magyarok
kalandozásainak a célja Zsolt alatt. - Halics és Ladoméria
Kassa és Kővár közötti fejedelemség volt. - A magyarok az
udmurtokéhoz hasonló nyelven beszéltek és a honfoglalás után is csak 40%-át tették ki a
dunavölgyi hun törzsszövetség lakóinak. A városokba nem
engedték be őket, csak Szolnok és Székesfehérvár lett 10 év
múlva igazán magyar város. De a tatár és török dúlás után
ezek is átvették a törzsszövetségi palóc nyelvet. - Fősámáni teendők: fősámán
kenéz, horka. - Név szerint sehol nem említik az Arvisurák a
szláv fejedelmet, csak Králnak és Királnak. De ez inkább
nagyurat, mint uralkodót jelentett.
Minden folyóvölgyben más volt a Král.
- Árpád vára a mai Gellért-hegyen volt. -Árpádot egy vízmosás végén
levő forrásnál temették el. Ez volt kedvenc vadászóhelye.
Pontos helye az Arvisurákban nincs megjelölve. - Veszprém
Pejte Aranyasszony óta a királynők városa volt. Itt több
Veszprém nevű ifjú is született. Volt, aki felesküdött, hogy városát soha el nem
hagyja. Sarolt Gelyzától ajándékba kapta és ettől kezdve újból
a fejedelemasszonyok és királynők városa lett. Gizella vallásos
udvarhölgyei is itt készítettek papi és püspöki palástokat.
- Pajca: a hun törzsszövetség jelvénye volt. Akkor Csadáj rovásával. - Pósa
András először tárkányképzésen, majd sámánképzésen
vett részt. Bugátból vezényelték Karakórumba, ahol a rovást
kibővítették. - Bárszil törzs: Nyék-féle törzs volt. A
mundáknak és a mescsereknek a leszármazottai. Ez volt a legszumírosabb törzs. Később
előkelő avar menekülőkkel is keveredtek. Nyék vezér után
ezt a törzset leánya, Abacil, Árpád első felesége örökölte.
Utána Levente (Laád). Később házasság címén Koppány
tulajdonába ment. Legharciasabb törzsük volt. - Pósa Andrást még kiskirály korában IV.
Béla küldte, illetve jelölte ki a bugáti sámánképzésre. -
A kunok királyát, Köttönyt, osztrák papok és Róma kémszolgálata
végeztette ki, mivel a mongolok előörsének tartották. IV. Béla
a gyilkosság miatt kénytelen volt a felkínált szövetségtől elállni.
Ezért a mongolok halálra keresték és országát feldúlták.
- A mescserföldi Győr Kievtől északra, a Gyeszna folyó partján
10 tyumen lépésre (70km). Avar-barszil keveredés folytán a
mindig szabad Nyék törzs székhelye volt. Mescserek még mindig élnek igen kis számban
Moszkvától 50 km-re nyugatra. - Baskíriában a magyariak
fejedelemségének székhelye Kara-Szakál korában Füzesgyarmat
volt. Ataiszi anyagok. - Az ataiszi Uruk városát elborította a
tenger. - Amur kézműves-vezér volt, mint Szavárd. - Sirgula város
Babilon északi részén terült el. Káldi-föld Szumériától
nyugatra volt, az arab félszigeten. - Szumériában lecsapolt
mocsarak kiemelkedő dombján építették fel az új Uruk városát.
- Indijó-óm az Indus torkolatában volt, az indijók
alapították; Samasna-Pisti innen érkezett. - Ataisz és Amu
szigetvilágával a Csendes-óceánban volt. Marja az Indiai-óceánban;
a jégkorszak végével mindhárom földrészt elborította az özönvíz.
- Parszi-óm Kalkutta-Bombay környékén volt. - Kuszkó még az
özönvíz előtt indult el
Ataiszból. - Emberevő szigetek voltak: Borneó, Celebesz, Új-Guinea.
A menekülteket megették.
Malabán szorosnak azt a szigetvilágban
levő tengerszorost nevezték, amely Malaka-Szumátra között ért
véget. - Fiaik: sámánok (papi rend). - Tárem-tó. A Külün hegység és Tibet között
volt, de áttört a puhább kőzetű hegyeken és elöntötte a
Jang-Ce-Kiang völgyét. Az elpusztult kinajok földjére a hun
jellegű kitaj törzsek vándoroltak a Huanghó és Jang-Ce-Kiang
közé, 300 család. - Hatti elnevezésű (hun, avar, kabar, úz, hanti) kirajzásunk
(Észak-Mezopotámia) sokáig fenntartotta magát, rovásos tárkány-emlékeik
maradtak. - Az arabok parszi-szkíta számokból fejlesztették
ki a számrendszerüket. - A főniciaikat, etruszkokat az Arvisurák
Árpád birodalma révén ismerik, onnan származott a Van-tó
környéki Madaj-asszony. - Az Arvisura névtár minden napra 2
nevet tartalmaz, pl. Június (eper-hava) első tíz napjára a következő
nevek estek: Úz név: Kabar név: Árpád-Aranka Acsád-Abádka
Győző-Győzike Gyalmaz-Gyöngyvér Csoma-Csillavér Csörsz-Csöpi(ke)
Botond-Bíborka Bénye-Büvellő Aladár-Árvácska Árvád-Aboska
Géza-Gordáska Gorda-Gilvácska Paksony-Piroska Pakocs-Pintyő
Jenej-Jolánka Jákó-Jenke Koppány-Kati Karád-Kücsike Enyed-Édeske
Előd-Eperjes Magyar név: Avar név: Álmos-Aranyos Aracsa-Ajbars Gyula-Gyöngyike
Györke-Gyöngyvirág Csák-Csilla Csaba-Csengellő Béla-Borsika
Béld-Bogárka Arács-Adonka Ajándok-Aran Gelyza-Galambka Gügy-Gerlice
Pató-Pillangó Pélő-Pátika Jenő-Jelcsőke Jártán-Jilla Kömlőd-Kölpénke
Keve-Kártika Elemér-Emese Etil-Erdike Levélkivonatok II.
A szumérok véget vetettek az emberevésnek. Azelőtt az orvul
megölt, vagy csatában elesett emberek húsát megfőzték és
csontjaikból kiszívták a velőt. A szumérok a hadifoglyokat
24 holdtölte alatt megtanították földet művelni és állatokat
tenyészteni, később pedig megszabadították őket koloncaiktól.
A szumér elnevezés a baszkoroktól származik. Mi Nippur és
Uruk népét mindig csak uruk-népének hívtuk. A baskír eredetű
baszkor hajós néppel sok mindent elfelejtetett a kereszténység,
de a szavuk járását nem. Az az alapja annak, hogy Párizsban a
kövér polgárokat szuméroknak, azaz kövéreknek nevezték.
XXX A Volga-könyökben
sohasem éltek oroszlánok, de Árpád birodalmában és Paripa-Dabósa
térségében igen.
A mezopotámiai
oroszlán combján a nyolcágú margaréta a Magyari-magyarok
nyolcgyermekes szaporodási törvényére utal. Ez azt jelenti,
hogy ha az új törzsszövetség élni akar, minden családnak
nyolc utóddal kell szaporodnia. Volt olyan fanatikus fejedelem,
mint a 462-510-ig uralkodó Bolári,
akinek 8 leánya, majd újabb 8 leánya és harmadszor is 8 leánya
született. Utána első veje: a bűnét vezeklő Daróc fia,
Gerenna lett a vasművelő fejedelem. Bolárinak a többi leányát
is fejedelmi személy vette el. A családi tanács 528-ban úgy döntött,
hogy Balog-Bolári
közös fejedelme legyen mind a Hunyor, mind a Magyor leszármazottaknak.
A magyar törzsszövetség megalakulása azzal kezdődött, hogy
a kabarok a mai Irán területére kalandoztak, ott meghódítottak
egy ezüstműves várost és sok rabnővel tértek haza. De közben a tatárok feldúlták
szállásaikat. Az Iránból hozott, arany-ezüst tárgyakat készítő
nők, hogy rabtartóiknak kedveskedjenek, elkezdtek szép ékszereket,
tarsolylemezeket és fémes övcsatokat készíteni. Erre megtanították
gyermekeiket is. Káma nagyfejedelem felesége, a mezopotámiai
Mari városából való Mirina teljes erejével a művelt rabnők
mellé állott és pártfogása új színezettel fejlesztette az
Ananyinói kultúrát. Az iráni nők befolyását az is növelte,
hogy legalább nyolc-nyolc gyermeket szültek. Ez erősítette az új törzsszövetséget,
de tápot adott a helyváltoztatás gondolatának is. A törzsszövetség
lassankint dél felé vette az útját, amivel a tárkányfejedelmek:
Berény, majd Megyer és Tass-kende is egyetértettek. Amikor a
Kazár-szövetség a magyariakat és a magyarokat a birodalom védelmezésére
a Kubán és Kuma vonalába vezényelte, a veszteséget az arabok
elől menekülőkkel pótolták. A 825-ös arab győzelem után a
határvédők kb. 25 %-os veszteségét kaszu és szavárd-magyar
ifjúsággal pótolták, a Gyula és Béla törzs pedig kénytelen volt
etil-besenyőkkel, etil-kunokkal és szavárd-úzokkal összeházasodni.
Több térképet rajzoltam le: ezeken nem politikai határok
szerepelnek, hanem a feltüntetett népek érdekterületeit
mutatják: azt, ahonnan sámán-, bát- és táltosképzésre küldték ifjúságukat.
Annak a vidéknek az ifjúsága már 560-tól kezdve készült a
Pannonföldre, de megvárták, míg a beavatott ifjú fejedelem
eléri a 20. évét. A kalandozásnak nagyon ellene voltak a Türkös
kaza-hunok.
Ezek a kőből épült déli Bakátban székeltek. A Bakáti első tömény,
az ún. Síksági Turgáj-Bakát sátortáborában várta az
indulást. A maradni akarók voltak többségben. A hun törzsek
Etilvárával szemben építették ki Alkazár révét, a
kereskedők és más elvonulók ellenőrzésére. Albéla bal oldalán pedig kiépítették Sárhelyet, a
meótiszi átkelő révet. Mivel 563-ban az etil-bolgárok voltak
a vámszedők, összes aranyukkal Bat-Baján mellé álltak, az
elvonulókhoz. Nagypályi szkíták “hátország” címén
csatlakoztak az avarokhoz, a muroma és mordvin törzsekkel együtt. Összekötő törzsként
a Nyék törzset vezényelték a megfelelő helyre, 880-ig ki is
tartottak a helyükön. Az avarok nagy kalandozását is csak
beavatott fejedelem vezethette. Telenának Bakátban (a Bátor türk
vezérrel kötött házasságából) született Bat-Baján nevű első fia már ifjú
korában is látó volt. Hiába kérlelte az apját, hogy ne
induljon vérbosszúra a tatárok ellen, mert elpusztul, Bátor
nem hallgatott rá. Az Irtis mellett lelte halálát. Bat-Baján
(545-602) már gyermekkorában túljutott a bugáti és ordoszi sámánképzésen. 560-565
között végrehajtotta az avar törzsszövetség felvonultatását.
Baján fejedelemmel ellentétben ő a Derbenti kapun át akarta
felvonultatni a 9 tyumenes haderőt. Ezért részt vett a Káspivári
és az Etilvári táltosképzésen, hogy meggyőződjék terve helyességéről.
Jól ismerte a kazárokat, révpénz nélkül akarta
felvonultatni a harcosokat. Elgondolása helyes volt. Az ordoszi
avarok, a balhási széki-hunok és a szavárd-úzok már 560-562-re
rév- és vámpénzfizetés nélkül értek a derbenti kapun át az Albéla-magyari révhez,
de a Baján vezette altáji avarok és kabarok, meg a turgáj
avarok, az ordoszi besenyők és az embai kaza-hunok csak
aranyban lefizetett vám- és révpénz ellenében tudtak átkelni
az Etilvár-alkazári réven. Az élelmes, kereskedő kazárok nagyon meggazdagodtak
ezzel az ügyeskedésükkel a Bakát fővárosban. Ebben az időben
az Etil-bolgárok adtak őrséget Albélán (Al-Baida). Bat-Baján
úgyanúgy megegyezett velük, mint 562-ben a Szolnok nevű
magyari révész-parancsnokkal. Vid tyumenvezér egész
haderejével és az 563. évi révpénzzel csatlakozott Bajánékhoz,
a kalandozókhoz. Az etil-bolgárok 9. töményként indultak útnak
Bajánékkal. Bajánék a Nagypályi szkíták és jászok
beleegyezésével vonultak be Atilla birodalmának örökébe.
II. Ilona
fejedelemasszony 6 töménye
nemcsak, hogy nem állott nekik ellen, hanem egyesülve Baján 9
tyumenjével megalapította az avarok vezette Égi birodalmat.
Bat-Baján, mint a beavatottak fejedelme, mindenben jó előrelátással
gondoskodott az avar birodalom jövőjéről. De nem minden egyedül csak tőle függött.
Ugyanúgy, mint a rév- és vámpénz kérdésében, nem fogadták
meg a tanácsát a szlávoknak Pannon földjén való átengedése
dolgában sem. Nem javasolta az engedélyt, mert előre látta,
az fogja az Égi birodalom vesztét okozni, hogy a határőrizetet vállaló szlávok
előbb-utóbb összeesküvéseket fognak szőni és a klérussal
egyetértve mindent el fognak követni az Égi birodalom megdöntésére.
Legnagyobb tette az volt, hogy Ordosz sámán-világát össze
tudta fogni az avarok bát-világával és a magyariak táltos-hiedelmét a
sumír Anahita-Anina és a szkíták Pécs-Tórem hitével. XXX
385 előtt még fennállott, mint önálló törzs, a Szkíta
birodalom szkíta törzse Nagypályi székhellyel (Neapolis,
Szimferopoly). Nem szűnt meg a hun birodalom sem, mert Aladár menedéket talált a legelőterületek
védőinél. Dengeziket Nagypályiban fogadták. A Prut és
Dnyeper közötti gótok összecsaptak az alánokkal és Dengezik
az alánok mellé állt. Ebben a bolyban először Gyula fia, Béla
alapított várost Alsó-Béla néven (Al-Baida, v.
Belaja-Vezsa). A szkíták, alánok és bolgárok házassági, vérségi
kapcsolatok révén ekkor már fejedelmükként tisztelték Duló-Gyulát,
aki székhelyét 2.Alsó-Béláról (Al-Béla) Itelbe, azaz Itilvárába
tette át.Az Alsó-Bélai védelmi vonal vízzel való ellátás okából 50 km széles volt.
Ebben egy kiemelkedést hívtak Sárhelynek.3. Sárkel, avagy Al-Béla
helyén Bizánc erődöt épített. Magyor, Hunyor öccse Turgájban
székelt.4. Uruk-Dargin Magyarkán székelt, de Paripa és Van
hozzá tartozott. 5. Dengezik Nagypályiban rejtőzött, innen irányított.6.
Bolgárok két törzse északon, 1 törzse a Volga alsó részén
a magyariak szomszédságában sátorozott.7. Urgaj fia, Ogura
volt a kazárok első fejedelme. Ogurd 528-ban Gordás néven
vonult be a kazár birodalmi székbe; Ugor pedig 721-ben adta át Oposur nevű fiának
az avaros magyari rész fejedelmi hatalmát. 650 táján a kazárok
véget vetettek a magyari-bolgár-alán-avarok legelőterület-biztosító
jogának és az összes törzseket felvonultatták Magyarka vonalában
Kazária védelmére, míg csak Edemen-Ügyek és Álmos
fokozatosan ki nem vonta a Magyar Törzsszövetséget Kazária
befolyása alól.8. Legelőször a maramik hagyták el Szumériát
és felállították az Anina-keremet kegyhelyet.
Később a muromák költöztek a
mordvinföld térségébe. Ezeknél Ananyinó városa volt az istenanya székhelye,
de mindkettő ugyanazt a célt szolgálta.9. Meriják a manysik,
komik, merja-mordvinok, hegyi-marik, vótok, vepszék, lívek stb.
Nyelvrokonaink közé olvadtak be.10. Anina-Keremet a Káma-Béla-Iker
folyók által bezárt beömlés közelében állott, de abban
az időben nem lakott hely, hanem csak nyári kegyhely volt.
Olyan, mint pl. Szentkút (Mária-kegyhely).
XXX Ahogyan a 20-éves Bat-Baján
megszervezte az avarok Égi birodalmának felvonultatását,
ugyanígy minden beavatott ifjú fejedelem elkészítette az ő 20. évében
elindítandó kalandozásának tervét. Ezt egyívású-emberöltöző-féle
néven nevezték. A fehér hunok, fehér avarok, majd a fehér
magyarok: Albélán, Bélaváron, vagy ahogyan a szavárdok
nevezték, Albeilán keresztül, Etilvár révén
át érkeztek, a fekete hunok, fekete avarok pedig Káspiváron,
a Derbenti kapun át érkeztek, Kuma-Magyarián keresztül. A tanácskozások
helye a vezérek részére Lovas-Bakátban volt, a sátortábor
székvárosban, a Szikel folyó jobb oldalán (Szir-Darja). A beavatott fejedelmi személyek tanácskozó
helye a kőből épült Bakátban volt, a Szikel folyó bal oldalán.
De itt csak rövid ideig tartózkodtak, mert ritka év volt, hogy
a föld meg nem indult volna. Ezért ezt a Bakátot többször újjáépítették.
Ha fehér tücsköt alkalmaztak, sohasem történt
haláleset. Beavatott-képzés mindig a két Bakátban folyt. Sámánképzés
Bugátban és Ordoszban. Bátképzés Alkazáron és Ordoszban. Táltosképzés
Káspiváron és az Ordoszi Élet templomában, magasabb
fokozaton, kevés létszámmal, de mindhárom részt egyesítve.
Tárkánykiképzés a három csoportnak egyesítve Albélán. Ezt
az avarok a magyarokkal együtt Bélavárnak hívták; a kuma-szavárd
magyarok és magyariak Al-Beilának nevezték. Itt építették
ki a kazárok görög építészek vezetésével a magyar törzsszövetség ellen Sarkhelt. A besenyők
gúnyosan Szarhelynek, a Gyula törzsbeliek Sárvárnak nevezték.
Ezen a révhelyen mindig folyt a vér és minden szörnyűség. A
beavatottak, azaz kispapok a mindenkori kalandozások megörökítésére
térképeket készítettek. Van olyan, amelyik pl. az avarok elindulását
ábrázolja.
A Gyeszna-Győr területén összekötő
kapocsnak hagyott Nyék törzs fenntartotta a beavatott láncolatot.
Árpád első apósa, Nyék, az avar birodalom beosztottjainak is
fejedelme volt. Lánya 4 fiút szült, akik az életfás-oroszlános tabu-állatjel
használatával mutatták a kapcsolatot az Élet templomával.
Használták az Árpád-házi királyok is. Paál Zoltán, Ózd,
1972. okt. 31. Nyomán Az Arvisurák sok érdekes részét kézművesek,
ácsok, kőfaragók, szabók, nyílhegykészítők, vasművesek
írták. A magyarok törzsszövetségének kialakulását, pl.
Varga (lábbeli készítő) Győző (ez sámán név) fősámán
rótta (Ragály napján született). A 347. Arvisura 347 fősámán,
998 rovósámán és 2012 amazon (rimalány) közreműködésével
született meg. Mai
nyelvünkön csak a palóc (úz) nyelven rótt Arvisurák érthetők.
Annál több gondot okoz a 216 tárkány-rovás (runák) megfejtése,
210-et már megfejtettek belőle. Madaj asszony rovása kaszu-tárkányok
rovása volt. Ezt a nyelvet átvette az Árpád-ház és Csák, illetve Szilasi ága még 1500-ban is
használta. A budai Kőhegyen a pannon vitézek még a káldorokkal
való szövetség előtt, Kr.e. 728-ban őrhelyet állítottak
fel. Amikor 433-ban Atilla a római városrészben szállt meg,
hogy onnan irányítsa a hunok honfoglalását, az a terület attól kezdve
kegyhelynek számított. A pannonok vitézeit nem háborgatta a Kőhegyen.
Buda fősámán a mai vár helyén építette fel Budavárát.
Baján az avar bátokat az Avar-bástyára telepítette. A magyar
törzsszövetség honfoglalása után Kurtán fejedelem a 892-ben tartott jászvásári
Nagyszala rendelkezésének megfelelően a mai Bécsikapu-téri részen
építette fel Kurtánvárát. Így a Kőhegyen 575-től kezdve
Budavárán a sámánok, az Avarbástyán a bátok, Kurtánvárában
a táltosok játszottak főszerepet. Alpár ugyanis az 575-ben a Tisza mellé jött
magyari tyumennel behozta a táltosokat is. Ezek Kolozsváron székeltek,
de tanácskozások céljára magyari fővezéri szállást
tartottak fenn Budán. Az avar korban hozzánk került Kurd bátnak
a szumír kérdésre vonatkozó rovásai
megegyeznek a 2. Arvisurában olvashatókkal. Amikor Kurtán
fejedelem Kurtánvárában meghalt, a táltosok a várat teljesen
birtokukba vették. Árpád fejedelem a komi Sziktivár hegyén
felépíttette Árpádvárát a mai Citadella helyén. Nyáron,
Csepelen tartózkodott.
XXX A keszi törzs 180-ban alakult meg. A
férfiuralom alatt álló ún. Magyarok egyik törzse volt a Béla
és Emba folyó térségében. Innen a kazárok később a Kéri
és Kürt törzzsel együtt a mai Don mellé vezényelték szolgálatra.
Amikor 720-ban a kazár hátőrizeti szerveknél Oposur ragadta
magához a hatalmat, az arabok erős támadást indítottak a Kazár
birodalom ellen. Ezért a kazárok Kuma-Magyarországot megalapítva
Magyarkán állították fel a határvédelmi központot. Oposur
3 fia: Megyer, Jenő és Csaba közül csak Csaba maradt életben (758), akinek
Ond nevű második fia örökölte a Keszi törzset; majd annak
fia Ond, azután pedig Kond (aki korán elhalt) és Keszi nevű
fia követte a vezérségben. Keszi ikerfiai közül csak a
harmadik Keszi maradt életben. Ennek a fia volt Töhötöm. A Keszi törzs a Csallóköz
környékén telepedett meg. Keszi régi Arvisura-szokás szerint
elvette Tétény fekete-hun vezér özvegyét és Budavárába
került, a sámánok központjába. Vitézei ellenben Budakeszi községből
jártak Budavárába testőrségi szolgálatra. A törzs vezetését Keszi után
a fia, Harka vette át. Egyúttal átvette a nyugati határőrizeti
parancsnokságot is. Először Kapuvár lett a székhelye, de vitézei
megalapították a Harka nevű községet. Később a Dráva folyóig
kellett kiterjeszteni a határvédelmet. Ekkor a hunokhoz és
avarokhoz hasonlóan Velem község várát tették meg székhelynek.
Ott még vót harcosok is őrködtek. A következő családokat
osztották be határőrizetre: Harka-őrség: Balla, Becsker, Bökös,
Dongó, Bertók, Barta, Finta, Farkas, Fajta, Folta, Gördők, Höbök, Hegők, Jáki,
Josti, Kálti, Ördög, Megyer, Mertál, Rödön, Lantos, Bükkös,
Dobra, Kuzma, Petróc, Mencser, Burgó, Rada, Csalogány, Talmos,
Tanka. Velemi várőrség: Bakolc, Ragyolc, Tapolc, Rámolc,
Dolinc, Kupolc. Felső-őrség: Kazimir, Kis, Kondor, Kollár, Vas, Zabola, Nagy,
Zarka, Medves, Léb, Varga, Zámbó, Setefia, Tornyos, Fabula,
Osvát, Olti, Hegedűs. Hisba: Pajor, Paál, Patyi, Mügeri,
Pongor, Pürkös, Sajtal, Siskó, Tót, Sajcsel, Török, Pongó,
Horváth. Amikor 955-ben a besenyők átvették a határőrizetet
a lövőkben és lővérekben, a kabar őrség tagjai a szokásos
24 évi szolgálat után az ország különböző részein kaptak
egy-egy házhely-földet. Így a kabar harcosok sokfelé elszármaztak.
Kiegészítés a 135. Arvisurához
Levélkivonatok
Az “égi származású” Arpach a rajcsúrban a Jób
nevet vette fel. Később, mint hős elnyerte a Gilgames nevet.
Reá ezért a szavárdiak évi tűzszerzési időszámítása
volt érvényes. Mivel 3 névnapi evést tartott, 3x42 névnapnak
megfelelően csak 120 évet élt. Gilgames halála után családja a Tigris melletti
Arpachban lakott. Arpachot az Umma és Szavárd-vidéki úzok Árpádnak
nevezték. Gilgames még a második nagy özönvíz előtt született.
Kétharmad részben “isten”, vagyis szellem és lélek,
egyharmad részben ember. Napi kétszeri evés mellett 63 évig élt, de az
Arvisurák szerint ez kétszer annyit, vagyis 126 évet jelentett.
Ha tehát naponta ötször étkezett volna, az Égi tűz melletti
“ételmelegítéssel” 315 évig élt volna. Ummában többször
járt udvarolni, mint “isten”. 25 gyermeket mondtak utódjának. Kedvenc éneke volt:
“Tenger fia vagyok, városok bikája!” Tőbb utóda oroszlánnak
született. Mazarehi beavatott aranyasszonynak, az iskola anyjának
a tanítványai között volt egy beavatott ifjú, Matarios, akit
Jézus néven vettek fel az egyiptomi beavatottak
tanítványai közé. Apjaként egy római Gandás-féle kaszu
harcost emlegettek Hétvárosban. Hétváros, egyiptomi nyelven
Hetevaret, a hikszoszok szerint Bothonban volt a Nílus deltája
és a mai Kairó között. 30 puli még az erdélyi új Torockó
településen tartott Ordas-hegyi
népünnepélyen is úgy szerepelt, hogy embernéven említik őket.
Az 1700. évi Nagyszala idején Sumér Úz-országban nyilvántartott
élőlények voltak.


|