|
Máriakép a
khakhuli triptikonról
A hátsó képen vagy Miriam (Mária), vagy Ana (Anna) lehetett ábrázolva, de mindenképpen egy nőt ábrázoló képecske lehetett itt. Ez valamivel kisebb volt, mint a ma rádrótozott császárkép, amit a képfoglalat világosan jelez. A fent mutatott kép stílusjegyei nagy rokonságot mutatnak a koronánkon található zománcképekkel. Ma is megvan, mert láttam egy Grúziai vagy legalábbis arról a környékről szóló filmben is (talán Tibilisziben készült a felvétel). Itt egy töredékképet mutattak, ami egy triptikonba (kétszárnyú oltárba) volt beillesztve. Az egyik oldala hiányzott. Szerintem ez a képecske volt az. Ez a képecske tudomásom szerint egy médiumi rajz alapján készült. eléggé meggyőző találat. Nem az eredeti képről rajzolták. A karfa több jegyében mutat eltéréseket. Ott a téglalapocska felül van, és más a karfa is. |
Ez a kép két évvel az eredeti weblap elkészülte után került a birtokomba, és miután roppant fontos nekünk, megmutatom a kedves olvasóimnak. Láthatóan el lett vágva, de a trónus olyan pontosan illeszkedik a szent koronánk stílusjegyeihez, hogy érdemes alaposan szemügyre vennünk. Gyanús, hogy az ívelt baloldalából is hiányzik, mert a betűk takartak, és Mária aurája is takart. Hiányos a kép alja is. Különösen a trónus teszi a képet gyanússá. A khakhuli Mária trónusának karfáján ugyanaz a forrásjel látható, mint a koronánkon a pantokrátor képen, de itt egy rejtett hetes-vagy nyolcas szimmetria a női minőséget jelzi a forrásjel körül. A karfa alatt egy fekvő téglalap, majd kér sarkán álló négyzet. Ezek Fényszűz jelei, és azt is megfigyelhetjük, hogy az alsó négyzet helyén a pantokrátor képen egy romboid látható, ami a mindenható jele. Az életfa is eltérő, mert kifelé kanyarodó. Valószínű, hogy a hiányzó is ilyen lehetett. Ez a teremtés logikájából is így következik. Ennyi adatból alapján már restaurálható. |
|
Ezt a koronánk elején látható földi pantokrátor képet szándékosan kivilágosítottam, hogy jól meg lehessen rajta figyelni a motívumokat. A korona hátsó oldalán lévő nyolcszögletes kő is amellett szól, hogy ott egy női minőség volt eredetileg. Az Istenanya. Ez a megtalált képecske azért olyan izgalmas, mert a koronánkról eltávolították a női minőség fontos elemei. Lehet, hogy csak ugyanannak a műhelynek a hasonló terméke, de lényeges az is, hogy ők milyennek is ábrázolták a női minőséget. Ez az elem hiányzik a szent koronánk helyes rezgésű aktivitásához. |
A császárkép melletti két kép sok stílusjegyében elüt a pántrész többi képétől, így ezek is lecserélt képecskének látszanak. A frontális oldalon két kerub Mi (Miká-Él) és Gavri-Él van, és ez jelzés arra, hogy meg kellene gondolnunk a másik két főkerubot is, hiszen a koronánkon pontosan ezért van négy pánt. A későbbi néprajzi ágon erre majd mutatunk néhány bizonyítékot. Itt Uri Él és Rafa Él képeinek kellett lenniük. |
Ez a 150 éves
magyar pásztorfaragás a forrást négyágú evolúcióban
mutatja. |
De kit ábrázolhatott akkor a másik két kép. Valószínűleg Rafa és Uri éleket. Az Él istenséget jelent, csak ezt össze vissza magyarázták az egyre egyszerűsítettebb tanokat kialakító hitszónokok, vallást magyarázók, mert félreértik a szent szövegeket. Ha minden istenből alakult ki akkor minden egylényegű, minden egy. Az egyből indul el, és az egybe tér vissza. Ez azt jelenti, hogy nemcsak Jézusban vagyunk, hanem azt is, hogy Jézusból is állunk. Ez a "képére és hasonlatosságára" értelme, és nem a nagyszakállú istenbácsi fantazmagóriája. Az Atya a forrás, és a Fiú a kiáradás. Ez a forrástól távol is az Atyát jelenti. Az életfák elágazásai értelemszerűen mutatják, hogy a rendszer sokszor elágazik. Az ágak is a fát jelentik. Együtt jelentik a fát. Sok elnevezésünk van a részeire, de a fa egységében nem kételkedünk. Ezt mutatom a fenti pásztorfaragáson. Közepén az eggyel. |