7.
SÁRKÁNYOS HAJÓHAD
(A 141. Arvisurából)
Szőreg-Csaba rovása
A 2335. medvetoros évben (Kr.e. 1705)
Gandás és Tevel legkisebbik öccse, Szőreg megnyerte a sámánképzés
Nagy-süánját. Uvacsán unokáját, Mura és Maja legkisebb leányát,
Tengelizt vette feleségül. Hamarosan meggazdagodtak és a Nagyvíz
partján kikötőt építettek. Sárkányos-faragással készített
hajókat építettek. Városukat Tengeliznek nevezték. (A mai
Tientsin, Kínában.) A hajósok vetélkedőjén 300 vitéz vett
részt. Kun-Csaba lett a győztes. Ez után 72 hajós engedélyt
kapott arra, hogy 3 hajóval elinduljanak napkeletnek, hogy
felkeressék Ataisz menekült népének ottani maradékait.
Minden törzsből kerültek a hajóra, többségük azonban kun
volt. Másod vezér a manzsu származású Tennó lett, aki már
részt vett tengeri csatákban is. A 2335. évi Joli-Tórem ünnepen
indultak Ordoszból és magukkal vitték Joli-Tórem szent kövét.
Útközben viharba kerültek. A Sátorhegyen (mai nevén
Fudzsijama) tűz tört ki. Vakító tűzfolyó folyt lefelé a
hegy tetejéről és az erdőket felgyújtva a tengerbe ömlött.
Ladikon érkező menekülők elmondták, hogy a déli manzsuákhoz
tartoznak, és valahányszor a Sátorhegy háborogni kezd, nekik
már menekülniük kell, vagy a tengerre, vagy a sziget belsejébe.
Po-Jan déli manzsuá vezér vendégségbe hívta a hajósokat,
Po-Jan leánya, a kis Tikajó, Tennó hajába cseresznyevirágot
tűzött. Po-Jan hajósai azt tanácsolták, hogy csak jóval
cseresznyevirágzás után induljanak északra, mert most a lapátok
még belefagynak a vízbe. Vendéglátóik, hogy a kalandozást
megkönnyítsék, egy hajóval visszaeveztek Tengelizbe, onnan 6
hajóval tértek vissza. Tennó ekkor feleségül vette Tikajót,
de megnősült a többi hajós is. Parancsot kaptak, hogy a láncos
szigeteken keresztül szervezzék meg a biztonságos hajózást.

Így
indult Csaba 120 hajóssal, 5 hajóval az elsüllyedt őshaza
menekültjeinek felkeresésére. A szigetláncolatban ivóvizet
vettek fel, majd a gyéren lakott partok mentén a 2338.
medvetoros évben (Kr.e. 1702) elérték a füstölgő hegyek
birodalmát és partra szálltak. Az ott lakók először menekülni
kezdtek az újonnan jöttek elől, de Csaba elkezdte énekelni az
almavirágzás dalát. Énekére válaszolva Bogács, Maja fia,
aki már 8 éve odakerült Ordoszból, s megkérdezte “elhoztátok
az Aranyasszony tűzkövét?” Amikor Csaba elővette tarsolyából
a másik tűzkövet, elsírta magát örömében, s a követ nagy
diadallal vitték Aranyasszony kegy-helyére. Bogács tájékoztatta
Csabát, hogy ők közben már házasságra léptek az agaba beszédű
őslakókkal és ezekből a házasságokból már csaknem száz
olyan gyermek született, akik beszélik mind az agaba, mind a
kasszu beszédhez hasonló indijó nyelvet. Amikor hosszas vendégeskedés
után Csaba megkérdezte hajósait: “ki akar hazajönni?”,
csak 70 hajós jelentkezett, hogy visszatér Ordoszba. Velük
akart tartani Lia fejedelmi leány is. Az apja ekkor úgy határozott,
hogy a lányával visszaküldi Ordoszba Joli-Tórem kövének mását,
hadd éltesse ez is a két nép összetartozásának tudatát.
Csaba fővezér öccse megkérte Köntös vitéz részére a
fejedelem legkisebbik leányának a kezét. Így aztán Köntös
is ott maradt. Szőreg öt hajó helyett már csak hárommal
indult vissza. Sok veszély után érkezett meg a 2341.
medvetoros évben (Kr.e. 1699) Tennó birodalmába, ahol Tennót
erősen szorongatták az őslakó ajnók. (Tennó halászai a mai
Tientsintől Alaszkáig terjedő részen éltek.) Szőreg kiváló
fegyvereivel győzedelmeskedett az ajnók fölött és egy évig
még ott maradt, amíg Tennó részére meg nem érkezett a
manzsu segítség. A 2343. medvetoros évben (Kr.e. 1697) Szőreg
befutott Tengeliz kikötőjébe. Ott várt rá gyermekházasságbeli
felesége, a közben 15 évessé lett Tengeliz. Innen Ordoszba
hajóztak és az Arany-asszony kegyhelyén megerősítették
gyermekkorukban tett esküjüket. Szőreg tömérdek aranylemezt,
s más egyéb kincset hozott magával. Elmondta, hogy az indijóknál
az ilyen kincsnek nincs különösebb értéke, annyi van náluk
belőle. Az Öregek tanácsa erre a további kereskedelem mellett
döntött, de elrendelte, hogy ezentúl a 10 lapátos hajók
helyett 24-lapátos sárkányos hajókat kell építeni. A 2345.
medvetoros évben (Kr.e. 1695) Csaba is visszatért a 2 régi tízlapátos,
és az indijók földjén épített 3 további, már 24-lapátos
hajójával. A hajókat bemutatta Tengelizben. Ő is temérdek
aranyat s kincseket hozott az 5 hajóval. A Birodalmi Nagyszalán
mindezt igazságosan elosztották.
Riga fősámán
megállapította, hogy három birodalmuk 62 tyumen lovas és 5
tyumen tevés harcossaI, valamint 3 tyumen vízi járművel
rendelkezik. Tengeliz a keleti, Káspivár a középső, Szidon
pedig a nyugati hajóhad központja. Riga újra rendeletbe adta a
24 lapátos hajók építését és a lakatlan szigetek benépesítését.
A 2350. medvetoros évben (Kr.e. 1690) Csaba 24 hajóval nagy
kalandra indult. Mindegyik hajó 24 lapátos volt. A hajókat
Tengelizben színültig megrakták kézműves termékekkel. Tennó
birodalmán keresztül vezették a hajókat, de a hajóhad távozása
után a kinajok megrohanták és feldúlták Tengelizt. Ezen
okulva az Öregek tanácsa elrendelte a kikötők megerősítését,
újjáépítését. Minthogy az indijók az aranyat nem sokra
becsülték és még építményeiket is azzal díszítették,
Csaba a kézműves termékeket aranyra és drágakőre cserélte.
Hajósai közül többnek nagyon tetszett az ottani élet és a végén
1345 hajós közül csak 1298 tért vele haza. Tennónál értesült
Tengeliz pusztulásáról és újjáépítéséről. Csabát 2
fia várta. A legidősebb, Tenkes, ekkor jegyezte el Tennó leányát,
Kittit, aki aztán a legelső rimalány lett Ordoszban. Csabát
érthető örömmel fogadták az Öregek tanácsában és előléptették
Tenkesvár fővezérének. Tennó halászai tudták, hogy nyáron,
szárazon át lehet menni az elsüllyedt szigetekre. Ezért Csabát
most már 48, egyenkint 24-lapátos hajóval indították újabb
útra. Tenkes egy darabig elkísérte apja hajó-hadát, de
vissza kellett térnie, mert az ajnók gyanúsan viselkedtek. Valóban
támadás érte Tennót, de Ten-kes legyőzte az ajnókat és
elrendelte, hogy féken tartásukra Tana hajósvezér építsen várat
az összekötő földnyelven. (ez a mai Japán és Dél-Korea között
állt, de hamarosan elsüllyedt.) Csabát a rokon indijó törzsek
cseretárgyaiért minden értékkel ellátták és Csaba a 3. évben
temérdek aranylemezzel és más mindenféle kinccsel térhetett
haza. De hozott magával valami átkot is. Az utolsó napokban az
egyik részeg hajós elmondta az indijóknak, hogy a tőlük
szerzett aranylemezek és drágakövek sokkal többet érnek
Ordoszban, mint itt, az Ataiszi rokonok földjén. Ezért Majakó,
az őslakók főpapja még elutazásuk előtt megátkozta Csabát
csalafintaságáért. És Csaba hajósai hittek az átokban. Két
évig hánykolódtak a viharos tengeren, míg végre elérték
Tennó birodalmát. Tennó közben gyakori harcot vívott a bosszúálló
ajnókkal. Csaba megjelenésekor azonban visszahúzódtak Tana vára
felé. Cseresznyevirágzás ünnepén megmozdult a föld, a
hegyek tüzet okádtak és a forró vizeket jéghegyek hűtötték.
Az ajnók sikságát elborították a tenger hullámai. Tana meg
akarta volna menekíteni az ajnókat, de túlterhelt hajói elsüllyedtek,
és vitézei is csak úszva tudták elérni Tana várát. Csaba
hajósai mindezek alapján azt kezdték rebesgetni, hogy Majakó
átka miatt szakadt le az északi szárazföld (Alaszka Ázsiától)
és amiatt nyelte el az áradás a szigeteket is. Az igaz, hogy többé
nem is lehetett visszatérni Ataisz maradványaiba. A 2360.
medvetoros évben (Kr.e. 1680) összehívták a hun törzsszövetség
Nagyszaláját. Ezen még megjelent az agg Uvacsán is. Jugakir sámán
Tennó birodalmából bejelentette, hogy “újabb tűztenger rázta
meg Tengeliztől északra a szigeteket; az ajnók síksága
teljesen víz alá merült és az északi szárazföld ketté-szakadt.
Hideg szelek és a jéghegyek áradata akadályozza az ajnók hajózását.
Lehet, hogy a Csaba szállította aranyak, és kincsek gyarapítani
fogják a hun törzsek szövetségének jólétét, de csábítani
is fogja a kinajokat, meg az asszírok szövetségeseit, hogy
kincseinket megkaparinthassák. Vigyázzunk, mert ennek az évnek
katasztrófái vesztünket okozhatják.” Ezek hallatára Euzkádi
baskír hajós fiai Szidon várban összevesztek a mordvin ácsokkal
és hajósa-ikkal ismeretlen helyre távoztak.
A
Birodalmi Nagyszala úgy rendelkezett, hogy egyelőre szünetet
kell tartani a hajózásban, mert hol itt, hol ott folyton háborog
a tenger. Az Euzkádi és Vizkaja-féle hajósok távozását se
nagyon kell tárgyalgatni, mert a sámánképzéseken Vizkaja
volt a leglelkesebb híve a gondolatnak, hogy a hun népek
birodalmának határait az egyik Nagyvíztől a másikig kell
kiterjeszteni. Csaba fősámán hajóhada tehát csak a partok közelében
kereskedett, de a sárkányos hajók végig kutatták az akkor
ismert összes földrészeket. Riga fősámán lett hajósai még
Vizkaja sámán baszkor hajósait is megtalálták egy meleg
tengeri öbölben (Vizkaya-i öböl a mai Spanyolország partjainál).
Ezekkel a baszkorokkal továbbra is fenntartották a hajós
kapcsolatokat. (Megjegyzés: amikor Alaszka még nem szakadt el
Ázsiától a hunok amerikában keresték az őshazát, Peruban,
később Mexikónak Ázsia felőli partjainál találtak is rokon
népeket, Csaba előtt.)
113. Arvisura Barcika titkos
Arvisurája Dabsa rovása
KALTES ASSZONY SZEKERÉN
Batoúr Arvisurája szerint az Élet templomának örök
tüzet őrző szentélyében olyan régi rovások vannak, melyek
még az égi bölcsektől származnak. Ezek szerint az égiek nem
hagyták magára a földet; Kaltes asszony szekerén gyakran meglátogatták.
Ilyen régi rovás említi azt az esetet is, amikor égi tűzhöz
jutott a Föld népe. Ragyolc, Miskolc, Rohonc és Tiszolc a
Hangony vizében fürdött. Egy kismackó beleesett a vízbe.
Hogy meg száradhasson, a medvék anyja Kemi asszony, villámával
lesújtott az erdőre. Annak a tüzénél szárítkoztak meg.
Miskolc aztán, amikor Kemi asszony aludt, tüzet lopott a szájából.
Ezt a tüzet attól kezdve mindig pontosan őrizték, táplálták.
Később mindenféle edényt, meg téglát égettek vele, sőt a
Kékleny hegy ércéből vasat is olvasztottak. A tűzszerzést
minden évben megünnepelték. A réz-és vasüstkészítők, meg
a nyílhegy-és szegkovácsok ilyenkor nagy lakomát rendeztek.
Barcika asszony, Uvacsán unokája ezekre a feljegyzésekre a
szavárd törzs szentélyében talált rá, amikor Káspivár értékeit
magához vette. Boldogan vitte haza Uvacsán fősámánnak, aki
örömmel gyűjtött össze minden ilyesmit. Amikor Sis-Tórem a
tüzes golyókat Ruda-Tórem üstjéből szertegurította, az égi
lakóknál meghagyta, hogy mindegyiknek legyen gondja a magáéra.
Joli-Tórem a Földet kapta; Kaltes asszony-nem lehet tudni, hogy
csakugyan, így volt- e-a Szíriuszt. Az őrök megfogadták,
hogy mindenben segíteni fogják egymást. Az Élet anyja Kaltes
asszony volt. Ezért a maga világában élénk, mozgékony életet
teremtett. Amikor szekerén meglátogatta a Földet, itt mindent
embermagasságú víz borított. Egy búvár-kacsát buk-tattak
le az ősvízbe, és az iszapot húzott fel. Az iszap rohamosan nőni,
dagadni kezdett, és lassankint megindult rajta az élet. Később
teremtettek rajta olyan embert is, amilyen a Kaltes asszony bolygóján
él. Ezekbe maga Kaltes asszony lehelt lelket.
De az élet
anyja több lelket lehelt a saját embereibe, és ezért azok
gyorsabban fejlődtek és szaporodtak, mint a földiek. Ezért az
égi lakók okos embereket hoztak Kaltes asszony bolygójáról a
Földre, hogy az ittenieket is megtanítsák mindarra, amit azok
tudnak. De az 1856. tűzszerzési évben Hárpia-Tórem észre
vette, mit művelnek a Földön az égiek és mérgében a Földhöz
vágta a Holdat. Ekkor megsérült Kaltes asszony szekere is, öt
férfi és három nő pedig itt maradt a Földön. Kaltes asszony
szekerének megsérülésekor Anyahyta aranyasszony megbénult.
Ekkor kezdte el írni itt, az ő bolygójukon használatos betűkkel
a földi élet eseményeit. Az égiek először csak egymás között
házasodtak, de unokáik már földiekkel is keveredtek. Minden
utódjukat égből jöttnek neveztek. Amikor a Föld felmelegedésére
való tekintettel már számításba lehetett venni, hogy az
Ataiszi biro-dalom elsüllyed, az Élet templomát a 7750. tűzszerzési
évben Sumérba mentették. Ott öt várost alapítottak. Közülük
Suruppak az író-papok városa lett. Itt helyezték el Anyahyta
Arvisuráinak titkon őrzött rovásait is. Eridu, Szippar, Bab-Tibira
és Larak minden évben egy-egy ifjút küldött írnok-képzésre.
Ezek lemásolták azokat a rovásokat, melyek az égiek tudományát
ismertették, és a másolatokat elhelyezték saját szentélyeikben.
Innen tudta meg Batour, hogy a 24 hun törzs szövetségét a
9468. tűzszerzési évben alapították és, hogy Ataisz a 8470.
tűzszerzési évben süllyedt el.
Káldi-föld első sumír
telepesei így ismertették a nagy özönvizet:
Hárpia-Tórem nem jó szemmel nézte, hogy Kaltes
asszony megjelent Joli-Tórem földjén, sőt hogy az égiek még
a maguk tudását is elárulják a Föld lakóinak. Ezért
felkereste az Ármányt, az Ördögöt és a Halált, hogy
megbeszéljék, hogy kellene elpusztítani a Földet. Ármány
azt tanácsolta, hogy vágjon hozzá a Földhöz egy Holdat; az
kemény-hideg testével majd összetöri a Földet. Az Ördög
ezt nagyon helyeselte, mert akkor a hegyek az ütődéstől tüzet
fognak okádni. A Halál meg annak örvendezett, hogy a Hold
jeges pora megfagyasztja az emberiséget és a nagytestű állatokat.
De tanácskozásukat kihallgatta Kemi asszony, minden medve anyja
és titokban értesítette Kaltes asszonyt. Kaltes asszony erre,
hogy a Holdat eltérítse útjából, roppant erejű szelet fújt
a Föld felé, így aztán a Hold csak egy kicsit érintette a Földet,
de még így is annyi port szórt a Földre, hogy megjelentek a hósapkák
és a jég alatt elkezdett minden fagyni. Az ütődéstől a
hegycsúcsok csakugyan tüzet okádtak és mindent elborított a
hamu. Az állatok elkezdtek menekülni a melegebb tájakra és követték
őket azok az emberek, akik az égiek adománya folytán már
gondolkozni tudtak. Az állatokban látták az élelmüket és
bundájukban az öltözéküket. A Nagyvizek annyira elborították
a szárazföldet, hogy még a dombokon is embermagasságban állt
a víz. De Kaltes asszony előre látta mindezt, és a saját
birodalmából való emberek nagy részét egyenesen a melegebb tájakra
telepítette. Kaltes asszony fia, Szíriusz panaszra ment Hárpia
ellen Sis-Tóremhez. Sis-Tórem megtiltotta Hárpiának, hogy a
golyókat egymáshoz dobálja, és ezáltal halál uralkodjon Sis-Tórem
teremtményein. Hárpia-Tórem meg is fogadta, hogy az égből
nem fog többé halál alászállani. De ez csak ígéret maradt.
A
2066. tűzszerzési évben alattomban felbérelte az égi Sárkánykígyót,
hogy a Holdat térítse a Föld felé. A Sárkány-kígyó a farkával
csakugyan meg is csapta a Holdat, de ez a Földet is
megremegtette. Újabb hideg-por zúdult végig a Földön; a
hegytetőkről újra tűz csapott fel, a Nagyvizek megteltek
emberi testekkel. Erre közbelépett az Égiek Tanácsa.
Elrendelték, hogy a Hold szabályos keringését semmiféle formában
nem szabad háborgatni. A Föld pedig elkezdett virulni. Sumérban
vita folyt a felett, hogy honnan igazgatják a Földet. Eridu,
Szippar és Suruppak bölcsei azt állították, hogy ez a Kaltes
asszony birodalmából jött beavatottak dolga; Bab-Tibira és
Larak beavatottjai viszont azt vallották, hogy Kaltes asszony a
fiára: Szíriuszra hagyta a maga egykori birodalmát, ő maga
pedig Sis-Tórem szent házába ment, hogy onnan igazgassa az egész
világmindenséget. Ez a vita olyan mély ellentétre vezetett,
hogy a Szíriusz mellett kardoskodók elhagyták Bab-Tibira és
Larak környékét és elmentek Ménes beavatott birodalmába.
Ott feljegyeztek minden nap-és Holdfogyatkozást, újra írásba
foglalták a sok ezer éves hagyományokat, és csak a Szíriusz
kormányzását ismerték el. Az Égiek később úgy
rendelkeztek, hogy mivel Szíriusz golyója egyre távolodik Joli-Tórem
Föld-jétől, Kaltes asszony szekere, mely az ő hallatlan erejű
hangján közlekedik, ne menjen többet a Földre, hanem a földi
beavatottak minden tettét égi gömbökkel és az égbolt gyémántjaival
kísérjék figyelemmel. A Szíriusz mellett való kiállásban része
volt annak is, hogy ott már régen véget vetettek minden háborúnak,
öldöklésnek, annyi ember esett a gépek áldozatául. Háborúskodás
helyett az élet titkainak a megismerésére törekedtek.
Utoljára a 8470. tűzszerzési évben küldtek
egy Szíriuszról való gömböt az Eridu melletti tenger mellé.
A szerkezet meghibásodott, a küldöttek
nem tudtak visszajutni Kaltes asszony birodalmába. De az itteni
beavatottaknak átadták azt a parancsot, hogy azt a három tüzet,
ami mindent elpusztít, emberi élet kioltására soha ne használják,
legfeljebb jelzés céljára, de Ataiszt Suva parancsára mégis
el kellett süllyeszteni, annyira eluralkodott ott az embertelenség.
A másodikat Kuszkó vitte magával. A harmadikat Buda Sumérba
hozta; ott Nippurban a beavatottak szentélyének a közelében
helyezték biztonságba. Buda úgy rendelkezett, hogy a felett a
robbanószerkezet felett csak az Élet templomából lehet határozni,
és csak akkor lehet hasznát venni, ha az emberiség az Isten
nevét bűnös célokra használja. A csillagjós papok a Szíriuszról származó
ismereteikkel megállapították, hogy a világmindenség 25920
év alatt fordul vissza kiindulópontjára
és így Szét, a Napisten, minden 2160. évben más-más
csillagképben áll. Azt is állították, hogy ha a Föld lakói
a Vízöntő világhónapjába kerülnek, gondolkozásuk világosabb
lesz, és mint ahogy a Szíriuszon már megtörtént, itt is véget
vetnek az esztelen háborúskodásnak. Hogy ez megtörténik-e,
arról az égiek az égbolt gyémántjai útján fognak meggyőződni.
Amikor Riga fősámán a hun törzsszövetség hajóhadát útba indította
a Hét-vári Nagyszalára, elküldte unokáját, Barcikát is,
hogy a szavárd hagyományoknak megfelelően gyűjtse össze a nép
száján fennmaradt régi mondáikat. Fanszur tartományban felszállt
a hajóra Péh beavatott. Elmondta Barcikának, hogy a Kaltes
asszony világából jött beavatottak szerint csak egy isten
van, a többi mind csak a földi emberek agyából pattant ki. De
rájuk kell hagyni, az égiek hite úgyis felettük áll. Az égiek
minden földi katasztrófát előre tudnak, sőt egy feketébe öltözött
férfi és nő mindig figyelmezteti is a veszedelemre az emberiséget.
Lár tartományban a hajóra szállott Léh beavatott. Ő is azt
mondta, hogy az égiek mindig előre érte-sítik a beavatottakat
a közelgő veszedelemről. Így szereztek ezek idejében tudomást
az égiek torzsalkodásairól is, ezért húzódtak évekkel a
katasztrófa bekövetkezése előtt Ataisz felé, s ott sikerült
olyan jólétet teremteni, amilyen Kaltes asszony birodalmában
uralkodik.
Előre
tudták azt is, mikor fognak a Napisten lángjától megolvadni a
hósapkák, hogy a jégárból folyó víz borítsa el a jólétben
élő Ataiszt. Nippurban Barcika Péh és Léh társaságában
felkereste a tudós papok szentélyét. Itt a papok el-mondták,
hogy az a Hold melyet Hárpia-Tórem vágott a Földhöz,
nyugaton érte Atlantisz földjét. Azon a részen még a
tengerben is mély árok keletkezett. Atlantisznak az a része
persze nyomban elsüllyedt, de Kuszkó birodalmában is úgy összetörte
a Földet, hogy a tengerparti lakóhelyek a hegytetőkre kerültek.
Kurdiában is hegyek dőltek halomra. A Föld gyomra fortyogott,
és tűzpiros hegyekről láva ömlött le. A síkságokon új
hegyek keletkeztek. Mindent sötétség borított be, a hullámok
ellepték a dombokat is. Kaltes asszony az élet gömbjein küldött
beavatottakat, azok tanították meg Sumért a földművelésre.
A Nagy folyó torkolatvidékén a súlyos betegségéből felépült
Gabon beavatott elmondta Barcikának, hogy Kaltes asszony szekerén
már nemegyszer jártak égiek a Földön, de rendszerint a
melegebb vidékeken szálltak le. Ott tanították az embereket.
Rabatiból teve-karavánon mentek a Hírös-kapuba, Bab-Tabira és
Larak papjainak társaságában elment az Élet templomába.
Megtekintette a Fehér, Sárga, Vörös és Fekete feljegyzéseket,
melyekben az élet titkai vannak megörökítve. Ott van szó arról
is, hogy az égiek néha nem Kaltes asszony szekerén, hanem az
égbolt gömbjeivel és az égbolt gyémántjaival látogatják
meg a Földet.
Ez történik minden világhónap fordulójának első
24 évében. Fel tudják fogni még az emberi gondolatok rezgéseit
is. Boldogok, amikor látják, hogy társbolygójukon is bekövetkezhet
a nagy mindenség békéje. Ezekből a feljegyzésekből arról
is olvasott Barcika, hogy amikor a Hold hozzáütődött a Földhöz,
utána még a Nagyvíz is sokáig lángolt és füstölt,
Atlantisz pedig lassan elkezdett süllyedni. A larakiak szerint a
nagy özönvíz előtt 432000 medvetoros évvel jelentek meg az
égiek Kaltes asszony szekerén a Földön; Sumérban meg
Suruppak bölcsei azt is feljegyezték, hogy a legutolsó Kaltes-gömbben
az égiek két pulit is hoztak magukkal. Az utasok a tenger lángolása
miatt nem tudtak visszamenni, itt maradtak a pulik is. Ivadékaik
a pateszik és a királyok birkáit őrizték. A nagy özönvíz
előtt tíz királyi család 432000 medvetoros évig uralkodott.
Ezt a titkos feljegyzések szerint úgy magyarázták, hogy Sumér
akkor is bőségben élt, amikor a sivatagban éhínség
uralkodott. Ebben az időben a királyok éveknek mondták az evéseiket,
sőt volt olyan király is, aki már az egyes fogásokat is evésnek,
illetve évnek nevezte. Mások beérték azzal is, hogy a napi háromszori
evést vették számba.
Gilgames 126 évesnek mondta magát, de ez a medvetoros évek
szerint csak 42 esztendőt jelent. A suruppaki bölcsek szerint a
királyok az égből kapták a hatalmukat. Ez azt is jelentette,
hogy szerintük csak az égből jöttek leszármazottja lehetett
király. Gilgames kétharmad részben ilyen égi eredetű volt,
és csak egyharmad részben földi, de ezt Eriduban éppen fordítva
tudták. Bab-Tabira és Larak kivándorlói között voltak királyi
eredetűek is. Ezek Karnakban papi kiképzésben részesültek. A
beavatottak települései voltak: Agaba-óm, Indijó-óm, Parszi-óm,
Anina-óm és Uruk-óm. Ezek magukkal vitték új hazájukba az
égiek tudományát. Amikor Barcika a szippari bölcsek városába
ért, éppen akkor jött az az intézkedés, hogy a Hétvárosi
Nagyszala határozata szerint az égiek titkos robbanó gömbjeit
a vele foglalkozó személyekkel együtt Karnakba kell szállítani.
A feladat teljesítését a tenger melléki Sumér birodalom-maradvány
vállalta, Barcika pedig megvárta az útbaindítást. Utána
Suruppakban részt vett egy vitán, melyen arról volt szó, megtörténhetett-e,
hogy a csillagjósok régi feljegyzései szerint valamikor egy-egy
év -medvetoros évek szerint számítva- csak 360 napból, máskor
meg, szintén a Napasszony lángolásának mértékétől függően,
390 napból állott. De a helyzet már régen megnyugodott, egy-egy
évre 365 napot kell számítani, 4-évenként
egy-egy tárkánynap betoldásával, de
minden száz évben meg kell hosszabbítani az esztendőt egy
medvetor-evéssel. A Hold-evéseket már a 24 hun törzs szövetségében,
illetve a szavárd bölcsek figyelmen kívül hagyják; a tűz-evések
ünnepe biztosabb. Hazafelé tértében szavárd földön
hallotta Barcika pásztorok között ezt az átok-formát:
Szakadjon rád az ég! Eltűnődött azon, hogy nem a nagy
katasztrófára való emlékezés rejlik-e benne. Nem akkor jöttek-e
a betegséghozó rossz szellemek is? A betegségek gyakran
megtizedelték a Föld ősi lakóit, de az égből jöttek oltással
védekeztek a járványok ellen. Ellenállóbbak voltak, jobban
szaporodtak. Még a pulik is ellenállóbbak voltak, mint a kutyák.
Kaltes
asszony legnagyobb szekerén az égiek kis úszómedencében,
delfineket is hoztak magukkal. Egy tóba telepítették őket és
ott jó nagyra megnőttek. Amikor látták, hogy az égiek készülnek
vissza Kaltes asszony bolygójára, a tóból levezető kifolyón
kilopakodtak a tengerbe. Búcsúzáskor a magasba szökdeltek.
Itt maradtak az Ataiszi tengerben. Egyik-másikuk szót tudott érteni
az emberekkel is. Hoztak magukkal az égiek beszélő madarakat
is. Volt, amelyiknek fel kellett vágni a nyelvét, mások e nélkül
is értettek az emberi szavak utánzásához. Azt a robbanó
szerkezetet, melyet Suva Ataiszban felejtett, az elaggott
pateszik azért, mert “becsapták őket”, a Kékleny hegységben
felrobbantották. Voltak, akik ez elől el akartak menekülni, de
megsemmisültek. Kaltes asszony bolygóján az ilyen pusztítás
ellen alagút-rendszer kiépítésével védekeztek, amíg szükség
volt rá. Száz öl mélyen a legnagyobb hidegben sem kellett fűteni.
Védelmet nyújtott az ellen is, ha az ellenség megpróbálta a
levegőt megmérgezni. Száz medvetoros évenkint mindig olyan
helyen tartották a Nagyszala-napot, ahol az előző száz év
alatt biztonságos alagút-rendszert építettek ki. Az óm-építők
először mindig az alsó világot építették ki, onnan
lehetett szabályozni az egész építmény hőmérsékletét és
biztosítani a levegő tisztaságát. Egymás alatt több vájat
is volt. Baluki tanfejedelem oktatása során bizonyítékokat is
hozott fel arra, hogy Buda kőfaragó fejedelem robbanószerkezetét
Tunguszkában a tunguzok a hittérítők fosztogatásai és
lelketlensége miatt robbantották fel.
144. Arvisura Vizkaja rovósámán
Tuliás fősámán Dobsa
Habos beavatott Abisu Dengolka
aranyasszony Tanjó
ATLANTIC TITKA
A 2355. medvetoros évben (Kr.e.
1685) a sámánképzésen Tuliás lett az
első, Riga és Tardona legnagyobb fia, a kiváló hajós, akinek
a fővezéri képzésen és az azzal kapcsolatban a hun törzsek
részére rendezett nagy vetélkedőn is sikerült az elsőséget
biztosítani. Ordoszban a Csaba-féle hajós kalandozás ellenzői
azon kezdtek rágódni, hogy Csaba a jelek szerint a kelleténél
jobban szereti az aranyat; a saját hasznára kezd dolgozni, és
még az is előfordulhat, hogy az öt évre engedélyezett
kalandozásáról nem is fog visszatérni. A beavatottak úgy látták,
hogy Csaba az aranyasszony ünnepére csakugyan nem fog visszatérni
Tengelizbe, hanem csak harácsolja tovább az aranylemezeket. De
a közeljövőben nagy eseményekre lehet számítani. Valóban
így történt, a 48 új hajó hiába készült el és hasztalan
várta Csabáékat az aranyasszony ünnepére. Tennó birodalmából
is azt jelentették, hogy Csaba nem érkezett meg oda. Ekkor az
Öregek tanácsa úgy döntött, hogy Uruk népének érintésével,
hajóúton kell keresni Szidon várával a kapcsolatot, hiszen a
vizekre vonatkozó adatok szerint hajón őhozzájuk is el lehet
jutni. Tuliás ifjúsági fővezér és fősámán megkapta a
parancsot, hogy a beavatottak titkos jegyzetein elindulva a
megjelölt helyeken kerülje az emberevők nagy szigeteit, s az
Indijó telephelyek érintésével keresse meg Uruk népét.
Nippurban majd további útmutatást kap a 12 bölcstől arra nézve,
hogy hol keresse a Híres kapuban Őrsúr héttörzsbeli ifjúsági
vezért, Gandás kisebb fiát, aki harcikocsis csapataival meghódította
Bot-honát. Az utasítás szerint Tárkány napjára be kell
futniuk a hokjanok kilaji gyarmatára, ahol élelmet vesznek fel;
a második Tárkány-napra pedig el kell érniük Fanszur tartományba.
Ott Uruk népének gyarmatán segíteniök kell a termény-betakarításban,
majd PEH beavatottat a hajóra venni és Nippurba szállítani.
Harmadik Tárkány-napra el kell jutniuk az Indus folyó menti
Lar tartományba és ott LÉH beavatottat a hajóra venni. Egy évet
töltöttek Nippur (Napur) városában. A 48 hajó 2400 főnyi
legénysége itt csakugyan részt vett az öntözéses gazdaságok
munkáiban. Ennek a 2400 főnyi legénységnek mindig teljes létszámúnak
kellett lennie, még akkor is, ha betegség, vagy más ok miatt
átmenetileg csökkent a létszám. Nippurban is maradtak le
ketten, mivel a Vörös-víz kapujának szűk zátonyain
valakinek át kellett vezetnie Tuliás seregét. Lovasok mentek
Őrsúr Hét városába, hogy Szidonvárból, Árpádvárból és
Hatsas-ból minden beavatott jelenjen meg az 1680 őszén tartandó
tanácskozáson.
Egész
úton morajlott a Nagyvíz, hajóik himbálóztak, egyszemélyes
vitorlákat kellett használniuk, melyek elég kezdetlegesek
voltak. Kísérőik elcsodálkoztak azon, hogy a Vörös-víz zátonyait
ellepte a tenger, sőt behatolt egészen a hegyvidék közepéig.
Mire Hétvárosba érkeztek, az ordoszi futárszolgálat már
jelentette a Hideg-vizek betörését és, hogy Tennó birodalma
elszakadt az ajnók földjétől. Mindebben Majakó átkát látták.
Ide vezetett Csaba-engedetlensége. A Hétvárosban összegyűlt
beavatottak között e felett heves vita folyt. Tuliás azt
hangoztatta, hogy mindez csak az erős felmelegedéssel van
kapcsolatban és, ha ez így tart tovább, a Híres-kapun majd át
lehet hajózni. Sokan ezt hihetetlennek tartották, de Tuliás
hivatkozott arra, hogy Uruk népének vannak olyan feljegyzései
Nippurban, hogy amikor a Nagyvíz a legnagyobb volt, akkor ezen a
tájon bárkákkal közlekedtek. Őrsúr azt javasolta, hogy ásassanak
egy urkundi öntözőcsatornát, hogy a 48 hajó áthalad-hasson
rajta. Urkundi csatorna: Uruk népének 24 öl széles fő öntözőcsatornája
volt. Amikor szavazásra került a sor 12 beavatott mellette volt
a tervnek, 12 ellene. Riga fősámánnak volt egy titkos
parancsa, eszerint elsősorban a lett hajósok kötelesek 12 évi
hajózással vízen megközelíteni a lettek legújabb települését,
hogy bizonyosságot szerezzenek a felől, létezik-e még
Atlantic birodalma a Nagyvíz másik oldalán, nem merült-e meg
az is a hideg vízben? Habos, az ordoszi beavatott azt követelte,
hogy Riga helyett huszonötödiknek ő szavazhasson. A többiek
azonban ehhez nem járultak hozzá. Ezért Habos, amikor a 24 hajó
elindult, sértődöttségében a Vörös-víz kapujában, a
Nagyvíz bejáratánál 6 hajóval lemaradt Tuliásék hajóhadától
és Haboshon néven gyarmati települést létesített. Surupak
feljegyzései szerint már előfordult, hogy a “Nagyfog”
szikláról levonult az örök jégmező és át lehetett hajózni
Atlanticba. Ezért a bölcsek városának legfiatalabb “tudója”:
Lotanu vállalkozott arra, hogy amíg Riga fősámán hajóhadának
a fele Uruk népének gyarmatvárosai között kereskedik, addig
a többi hajóval eleget tesznek Riga fősámán parancsának.
Vizkaja gyarmatának érintésével felkeresik a
lettek Nagyvíz melletti új lakhelyét, és a hajósok ott
megtelepednek. Mivel Habos 6 hajóval lemaradt, csak 18 hajó
folytatta útját. A hatodik Tárkány-napot Magadi szigetén töltötték.
Ott vetettek, arattak, majd szárított hússal és magvakkal ellátva
magukat folytatták útjukat. Közben Lótanu rovásba vette,
hogy Habos beavatottal Asmari, Arikt, Angira, Nadhari, Samari és
Viharzó rovástudók is ott maradtak hajóikkal az új
gyarmaton, Haboshonban s ott ápolták tovább Uruk népének tudását.
A kellemes éghajlatú Magadiban is maradtak le olyan hajósok,
akik benősültek a hegyilakók családjába. Viszont e családok
vállalkozó szellemű ifjaiból a hajósok létszáma kiegészült.
A következő Tárkány napra a “Nagyfog” hegyéhez értek.
Itt a síkságon elvetették a magukkal hozott magokat, de az érés
idejét nem tudták kivárni, s a termést féléretten hordták
hajóikra. A hóviharok beálltakor elhajóztak, és csak
melegebb vidékre érve szárították meg a magvakat. Lótanu
szemében az volt a legfontosabb, hogy a bölcsek rovásai
igazat mondanak: a felmelegedés utat nyit Atlanticba. A
nyolcadik Tárkány-napot a Nagy-folyó öblének síkságán töltötték.
Itt végre bő termést takaríthattak be. Lótanu a Surupakból
hozott vázlat alapján tudta, hogy kilencedik Tárkány-napra
olyan éghajlatra érnek, mely hasonló az Urukéhoz, s onnan egy
kis hajózással már meg lehet látni a bűvös Atlantic déli
partjait. Amíg 15 hajó legénysége élelmet termelt, Lótanu 3
hajóval kiszállt a viharzó Nagyvízre, s valóban sikerült
meglátnia az Atlantic déli partjain lévő szigeteket. Csakhogy
ez a vállalkozás 2 hajóba került, visszatérőben, a nagy
viharban elsüllyedtek. Így a termés betakarítása után már
csak 16 hajóval folytatta útját Tuliás, azzal a céllal, hogy
a tengerparton elérje Ordosz lovasbirodalmának első futárállomását.
Azt, amelyet Gandás és Barnaburony épített ki példás
gondossággal.
A
tizedik Tárkány-napon hajóztak be 16 hajóval Rabatiba. Ott Őrsúr
gondoskodása folytán jó sok élelemmel várták a kalandozókat.
A beavatott Ürös pateszit valóságos diadalmenetben kísérték
szállására. Itt adta át Hétváros bölcseinek a részükre készített
feljegyzéseket. Rabatiban Őrsúr parancsára a legépebb 5 hajót
új legénységgel látták el. Amíg a többi 11 hajót javították,
Vizkaja rovósámán vezetésével körülhajózták a
megkisebbedett Atlantic-birodalmat. Surupak bölcseinek feljegyzései
szerint Atlantic valamikor zöldellő sziget volt, ahol az
emberek jómódban éltek. De amikor az időjárás megváltozott,
elkezdett fogyni a szárazföld, majd a földrengések következtében
kénytelen volt Atlantic boldog népe a jéghegyek alól előbukkanó
szárazföld síkságaira vándorolni. A 11. Tárkány-napot Tuliás
a tizenkét ordoszi hajóval Vizkaja rovósámán rejteköblében
töltötte. Ott bőven ellátták őket élelemmel, sőt a kiöregedett
hajósok itt éppen úgy, mint Rabatiban, megtelepedtek és helyüket
újabb fiatal hajósok foglalták el. A lettek, livek, csudok és
virolájok azonban rendíthetetlenül kitartottak és a 12 kijavított
24-lapátos hajójukkal, melyeket Rabatiban 3-3 vitorlával
szereltek fel, befutottak Riga fősámán gyarmatára. Így a 12.
Tárkány-napot Tuliás hajósai már az elaggott Riga fősámán
Nagyvíz melletti városában ünnepelték. Az agg fősámán a főpateszi
hordó-széken vitette ki magát, végre visszaérkezett hajósai
közé. Tuliás örömmel csókolta meg atyját, Dongolka
aranyasszony pedig boldogan mutatta be Rigának az útközben született
öt unokáját.
Nyomban tanácskozást hívtak össze és a letteknél
is megalakult Öregek Tanácsában Tuliás a következőket adta
elő: Barnaburony és Derbent megszervezte a Saka-birodalmat, szövetségben
Uruk, Babilon és Bothon népeivel. A kasszuk utódjaként Gandás
fia, a beavatott Őrsúr megalapította Hétvárost és Nippur-Surupak
bölcseivel a Szellemvilágban is uralkodik. A felmelegedés
folytán Atlantic földrész már eddig is harmadára csökkent;
a déli sáskanépek a Rabati alatt lévő síkságra özönlenek,
az északi szőke Atlantic-lakók pedig a rokon káldorokat is kiűzték
otthonaikból. A leghangosabbak a Digó-népek, akik körömszakadtáig
ragaszkodnak Atlantichoz, de egy kis részük már Vizkaja rovósámán
földjének a közelébe hajózott, s ott a szívós Tarkós népeket
is leigázta. Bár Habos beavatott-igaz, hogy csak utólag-engedélyt
kapott akkor, hogy Uruk és Bothon népének szomszédságában
letelepedjen, a hun törzsszövetség részére mégis teljesen
elveszett, mivel (így mondja az Arvisura) a rovástitkokat engedélyük
nélkül nyilvánosságra adta a Haboshonban felállított tudósképzésen.
Rabatiban tudtam ezt meg egy elmenekült öreg hajósunktól.
Tasmata fősámán a Kr.e. 1780. évben tartott utolsó sámánképzésen
meghagyta a beavatott sámánoknak, hogy az eddig tanultak
szerint, vagyis a csillagok és a Hold járása alapján állapítsák
meg, helyes-e az időszámítás és további ismeretszerzés végett
menjenek el Kuszkó birodalmába is. Ekkor a süllyedő félben lévő
Atlantic földnyelven bárkákkal még el tudtak menni Kuszkó
birodalmába.
Onnan való visszatértök után Kufud beavatott vezetésével
egy peremes alkotással melyet a föld-mozgás ellen építettek,
elkészítették a Világépület kicsinyített mását. Utána
megállapították a beavatottak új időszámításának kezdetét.
Ez az 1271. medvetoros év Tehén havának 17. napján, vagyis a
Kr.e. 2769. július 17.-ével kezdődött. A továbbiakban az időszámítás
tökéletesítésével Hana, Kufrád, Arkádi és Alta-gur
foglalkozott. Uruk népének szokásai szerint Őrsúr volt az
első, aki a Kuszkó birodalmában szokásos módon ún. Szakhara
peremes építményt emeltetett. Ezt Altagur 12 évig (Kr.e. 2688-2676-ig)
építette. Ezekben a régi rovásokban az áll, hogy valamikor
Tura beavatott a róla elnevezett Turra hegységben talált ilyen
építkezés-re alkalmas kőzetet, s abból 100000 rabszolgával
20 évig építette Hemium herceg. Tura beavatottnak 2,300000 követ
kellett gondosan megmunkáltatnia, hogy felépülhessen a nagy
“Világépület”, ami a beavatottak nagy tudását dicsőíti.
Minden 100. évben vizsgálták a beavatottak, mi van Atlantic-kal?
Mindig csak az volt az eredmény, hogy az a földrész a vizek
emelkedése és a földrengések miatt egyre fogy. Lakóiról megállapították,
hogy a síkságon törpe népek élnek, a hegyláncolat északi részén
szőkék, déli részén barnább bőrűek élnek. Hadban állanak
egymással; a legyőzöttek agyvelejét kiszívják, de húsukat
nem eszik meg. A törpék békés természetűek, nagyasszonyaik
uralma alatt nyugodt közösségekben élnek. Az óriások a sok
háborúskodás miatt férfi munkaerő hiányában szenvednek, ezért
asszonyaik törpe férfiakat fogadnak fel cselédmunkára. Ezek
miatt a törpék miatt tört ki a háborúskodás a földrész közepén
levő síkságon a harcias nők és a kisebbségben levő férfiak
között. A férfiak ugyanis meg akarták szüntetni a törpék
foglalkoztatását, de az asszonysereg győzött. Erre a férfiak
a havas hegyekbe vándoroltak. Ebben része lehetett annak a
meggyőződésüknek is, hogy az asszonyok bűnei miatt Atlantic
el fog süllyedni. A beavatottak viszont a végtelen idők
ismeretében tudják, hogy ehhez az asszonyok dolgának semmi köze
nincs. A nem cselédsorban élő törpék a beavatottak látomása
szerint melegebb földekre vándorolnak. Uruk népe még nem
vetett véget minden tartományban a nagy keleti szigeteken szokásban
levő emberevésnek. Tuliásnak igen nagy érdeme, hogy a
kalandozókkal mind Hétvárosba, mind Ordoszba eljuttatta
Atlantic szárazföldjének vázlatát.
Kiegészítés a 144. Arvisurához (levélkivonat)
Paál Zoltán, Ózd, 1973. X. 18. Tuliás fősámán 144. Arvisurája
szerint Ordosz beavatottjai, azaz bölcsei
elrendelték, hogy Bogács-Szőreg-Csaba kalandozásának eseményeit
ismertetni kell Hétváros beavatottaival is, s egyúttal a hun törzs-szövetség
időszámítását egyeztetni kell Nippur és Hétváros bölcseinek
számításával. Az eltolódás miatt minden évben Tárkány-napot
tartottak, bár az egyébként csak minden negyedik évben (vagyis
csak minden szökőévben) lett volna esedékes. A kétséget az
pattantotta ki, hogy a Szakhara piramis (peremes) építkezésénél
véleménykülönbség támadt, bár csak 1-2 napot illetően. De
a Hétvárosi tanácskozáson, a 2360. medvetoros évben, azaz Kr.e.
1680-ban mégis 1000 évre visszamenő számításokat rendeltek
el. Ordoszban minden 100 évben megtartották a Birodalmi-Nagyszala
napját, s ilyenkor tisztázni kellett, hogy az ottani időszámítás
mennyire egyezik a csillagok járásával. A beavatottak, és így
a szövetség legtöbb törzse átvette a holdtöltétől holdtöltéig
terjedő holdhónapos számítást. Ezek a hónapok Medvetor,
Szarvastor, Bölénytor, Báránytor, Borjútor, Gödölyetor,
Tehén-hava, Aranyasszony-hava, Tigris-hava, Oroszlán-hava,
Halak-hava, Disznótor-hava. Ezt a fehér hunok Turusas-havának
is nevezték. Hogy egy-egy hónap neve tulajdonképpen mit
jelent, azt mindig az Öregek tanácsa állapította meg az éghajlat,
időjárás és a természet más változásainak figyelembe vételével.
Kapcsolata ezzel a születésnapjához igazodó névadás szokása
is, ami nem felelt meg a holdváltozásoknak, de a helyreigazításra
csak a Tárkány-napokon és Nagyszala napján volt mód. Ebből
aztán olykor parázs viták keletkeztek. A Legfelsőbb Bíróság
24 bölcs emberből állott. Ennek emléke még most is fellelhető
dalainkban. A televízióban is hallani: 1) Füzesabonyi énekkar:
24 bírónak nézek a szemibe (női verseny) 2) Taktaszadai férfikar,
24 bírónak állok eleibe! (1973.) Eléneklik széles e világnak,
de nem tudják, hogy ezt a dalt először Habos énekelte, amikor
Hétvárosban a beavatottak baksáinak fekete lepel alatt
titkosan határozó 24-es Nagytanácsa ítélkezett felette.
Az első időkben a nagyon fontos ügyekben baksák ítélkeztek.
Ilyenkor minden törzs a legkiválóbb látóemberét és gyógyítóját
küldte a 24-es tanácsba. A 25. csak beavatott lehetett.
Szavazetegyenlőség esetén ő döntött. A döntésre jogosult
a szövetség ládájának szentélyében tartózkodott, a Szala
ítélethozatalában tehát mindig 24 személy vett részt.
Amikor a döntőbíró kijött a szentélyből, hogy az ítéletet
a 24 baksa nevében kihirdesse, helyét erre az időre a vádlott
törzsének baksája foglalta el. Az ezer évig virágzó saka
birodalmat csak az úzok törzsei nevezték szkítának. A sakák
Szurozs görög gyarmatvárosban, a Fekete-tenger mellett kerültek
először érintkezésbe a görögökkel, ugyanúgy, mint a Gandás-féle
kaszuk is. A szkíta név a görögök révén volt közismert bár
ő előttük Kr.e. 2600 körül Berény fősámán is közös néven
szkítáknak nevezte a 95. Arvisurában a pamir és parszi szkítákat.
Később aztán az egész Fekete-tenger térségi saka birodalmat
Szkítiának hívták. Nagy általánosságban sakáknak nevezték
mindazokat a népeket, amelyek -csak úgy példának mondva- így
beszéltek: az Inn mellett, viszont sáska népeknek nevezték
azokat, akiknek a lakóhelye “neben dem Inn” van. A szumérok
tehát szintén saka népek, de az arabok és a zsidók sáska népeknek
számítottak. A 12 évi hajós kalandról igen régi beavatott
feljegyzések szólnak. Az első évbe a mai Taivan síkságán
gyűjtögettek élelmet a Fokjen telepesekkel, együtt. A második
évben Fanszurban, a mai Szumátra síkságán. Harmadik évben
az Indus Lár tartományban. Negyedik évben a mai Perzsa öbölben
még külön öble volt az Eufrátesznek és a Tigrisnek is. Így
Eridu, Magyar-Ur, Uruk, Larza és Surupak, a másik oldalon pedig
Lagas, Umma, Nippur (Napur) és Susa városa is tengerparti
laguna-város volt. A 48 ordoszi hajó tehát ezen a tíz helyen
az Urkundi csatornák révén ki tudott kötni. Amikor az úzok
és más medvetisztelők ökrösszekereken Hétvárosba indultak,
távollétük idejére oroszlános Gilgames-leszármazottak kerültek
fel helyettük a hajókra. De a 2400 hajós-létszámnak mindig
meg kellett lennie. A beteg oroszlános hajósok helyett a mai
Kongó folyó és Luanda (Lugulanda) melletti sumér gyarmatokra
való régi telepesek szálltak hajóra.
Az
Atlantici kaland után ott maradottak a mai Lagos körül
telepedtek le. Haboshonban 300 hajós maradt le 6 hajóval, Dél-Atlanticon
2 hajó szenvedett hajótörést. A 100 hajósból megmenekültek
48-an. Ezek a megmaradt hajóval befutottak Tuliásékhoz. A hajóstörvényeknek
megfelelően a mai Lagos (Lugas) és Dakar (Bakar) között megerősítették
a Szumér gyarmatokat. Rabatiban lemaradt 4 hajó 200 emberrel és
csak 12 hajó futott be a 12. évben a mai Rigába, az elaggott
Riga fősámán parancsnoksága alá. Összefoglalva: Ildu-Humail
birodalmában lemaradt 24 hajó 1200 hajóssal; 6 hajó
Haboshonban 300 hajóssal; Lagosban 2 hajótörött hajó legénységéből
48 hajós; végül Rabatiban 4 hajó 200 főnyi legénységével.
Ordosz összesen 1448 hajóssal vett részt a szumérok, azaz Úr
népének gyarmatosító vállalkozásában, amelynek célja és
eredménye is az volt, hogy az égiek parancsára meg kellett szüntetni
az emberevést. A Hétvárosi időmeghatározásban úgy egyeztek
meg a beavatottak, hogy a 6 hideg holdtöltét 29 nappal, a 6 nyári
hónapot pedig 30-30 nappal kell számolni. A fennmaradó napokat
“királyos-ajándékozási” hónapnak nevezték. Gilgames népének
szent állata az oroszlán volt, ezért a mai Afrika és Mezopotámia
térségében az említett időt Oroszlán-királyos, Ordosz-Marina
térségében Medve-Szarvas-Turusas-királyos ajándékozási időnek
nevezték. Utána jött a Disznótor hava és a 4 évenkénti Tárkánynap.
Bothon és Sumér azt követelte, hogy Tehén havának 17. napján
minden 100 évben egyszer tartsák meg az Áradás-Ibos napját.
Ibos napja a beavatottak szent napja volt. Miként került az
oroszlános címer a magyar királyok pajzsára? Elődeink
Gilgames leszármazottainak vallották magukat még akkor is, ha
a suméros Bothon, Habos-hon, Kenya, Magadi, Nagyfog (Fokföld),
Lugalanda, Lagos és Rabati közbeiktatásával kerültek a Van-tó,
vagy kaukázusi Magyarka környékén át Káma, vagy Béla körzetében
a Marinába! Nemcsak Kr.e. 1680 Ibos napján, hanem már előtte
és utána is tervezgették a beavatottak, hogy kiépítik a Hírös
csatornát, de az ilyesmi iránt nem fogékony uralkodók ezt
mindig megakadályozták. Az említett Nagyszala egyik érdekessége
az volt, hogy az úzok a szumér Uz király leszármazottaival
indultak ökrösszekereken a Hétvárosba. Innen Magyarkára
mentek, s ezzel elhagyták Szumér-Úz országot.


|