


»AVAGY«
»AZ
ISTENI LÉT«
»HÁROM
PRINCÍPIUMÁNAK LEÍRÁSA«
A SZERZŐ ELŐSZAVA
A KERESZTÉNYI, ISTENSZERETŐ OLVASÓHOZ
»1.« Az ember születésétől
kezdve, e világi idejének egész futása során nem törekedhet
hasznosabbra és szükségesebbre, mint hogy önmagát helyesen
megismerje; 1.Mi ő? Honnan vagy kitől van? 3. Mi célból
teremtetett? és 4. Mi a hivatása? Komoly szemlélődés közben
már kezdettől úgy találja, hogy az összes teremtménnyel együtt
Istentől származik. Másodszorra pedig úgy találja, hogy a
teremtmények közül ő a legnemesebb teremtmény. Ebből azután
arra a harmadik felismerésre juthat, hogy Isten jóindulattal
van iránta, mert e világ teremtményeinek urává tette, és
ellentétben a többi teremtménnyel, értelemmel, ésszel és
tudattal ajándékozta meg, s legfőképpen beszéddel, azért,
hogy mindent, ami csak hangzik, mozdul, mozog, él és növekszik,
megkülönböztethessen, és minden egyes erényt, tevékenységet
és származást megítélhessen, és kezébe adta mindezt, hogy
értelmével és eszével megzabolázhassa, és akarata szerint
tegyen velük, ahogy neki tetszik.
Magyarázatainkat,
benyomásainkat, érzéseinket mostantól ezzel a kék forrásjellel
kezdjük. A nagy kezdőszámok az eredetiek. Jacob Böhme bevezetőjében
az alapvető emberi tulajdonságra: a kíváncsiságra, és annak
szükségességére és hasznosságára utal. A gondolkodás egy
szinten elér egy határt, amikor a kutató elme érdeklődése a
mikro és a makrokozmosz titkainak megértése és feltárása irányába
fordul, és szinte belső kényszerként jelenik meg a pontos tudás
igénye. A természetet ésszel kellett volna kormányoznunk,
amely hibánkra csak manapság derül igazán fény, 350 év múlva.
A természet leigázását hirdettük, de a természet erői sok
nagyságrenddel nagyobbak annál, mint amit az ember (különösen
a középkori ember) valaha is kezelni tudott. A mű az 1600-as
évek elején íródott, egy nagyon fanatikus vallási közegben,
ahol a dogmáktól való legkisebb eltérés vagy akár betűnyi
változtatás a szó szoros értelmében életveszélyes dolog
volt. Jacob Böhmét is sok támadás érte műveiért, de
bizonyos "felvilágosult" körökben így is népszerűek
voltak. A szöveget talán éppen a kódolt, nyakatekerten
megfogalmazott szöveg érthetetlensége védte meg. Nem tartom
valószínűnek azt, hogy tanait értették is, hiszen ő maga
sem értette az egészet. Ez ugye nagyon furcsa. Pedig maga Jacob
Böhme mondta, hogy mindezt Isten sugalmazta neki, és ebből ő
sem ért túl sokat, csak kényszeresen leírta. Feltett kérdéseire
máig is keressük a választ.
»2.« S még
ennél is magasabb és nagyobb megismerést adott Isten az
embernek, hogy képes a dolgok szívébe nézni, milyen
esszencia, erő és tulajdonság lakozik is bennük, a teremtményekben,
a földben, kövekben, fákban, füvekben, az összes mozgó és
mozdulatlan dolgokban egyaránt, úgyszintén a csillagokban és
az elemekben; és képes felismerni, hogy melyek ezek a lények
és melyek ezek az erők, és miként van jelen ebben az erőben
minden természetes érzékenység, növekedés, szaporodás és
elevenség.
Ez a pont
azt mondja, hogy az emberek (humanoidok) eljutottak a megismerés
csúcsára, ahonnan már nemigen lehet tovább, feljebb jutni.
Belenéztek a makro és a mikrokozmosz legbelsőbb titkaiba, a
dolgok szívébe, és megértették a tér-energia összefüggésrendszert,
és annak információelméleti vonzatait. (De kik lehettek ezek,
hiszen ezt ma sem értjük?!) A morphogenetikai tér egymásba ágyazott
jellegére utal, azokra az erőkre amik mindenben jelen vannak.
Minden mindenben csak úgy lehet jelen, ha az anyag és az
energia valamiféle hullámjelenséggel egzisztál, (gravitációs
hullám) és ez akár a végtelenbe is elviszi a hírét minden (bármilyen
bonyolult) energia vagy anyagi struktúrának is, hiszen ezeknek
az egyszerű léte okozza a hullámok létrejöttét, és ennek a
létinformációnak - mozgásának, és minden elmozdulásának - szubatomi strukturáltságú terjedését váltják ki, az információ
strukturáltság legfelsőbb szintjén. Ebben természetesen
benne vannak a kövek vagy az élő szervezetek egyaránt, a közeliek
vagy a fényévekre lévők is, hiszen ez nem sugárzás, hanem a
tér különleges megnyilvánulása, amely "n" forrásból
"n" forrást perturbál (háborgat) térréteg hullámaival. Ez
tartja mozgásban az egész Univerzum minden atomját. Itt az
energia különböző esszenciális megnyilvánulásának határozzák
meg.***
»3.«
Ezenfelül Isten az értelmet és legmagasabb érzékenységet
adta neki, hogy képes Istennek, teremtőjének megismerésére,
arra, hogy ki és mi ő, s miként és hol van? miből
teremtetett és származik az ember? és az örök, teremtetlen,
végtelen Istennek miként képe, léte, tulajdona és gyermeke;
hogyan teremtetett az isteni lényegből, akiben Isten léte és
birtoka van, akiben Isten szelleme él és kormányoz, s akit
Isten szíveként és lényegeként szívből szeret, s akinek
kedvéért ezt a világot az összes teremtménnyel teremtette;
melyek az ember értelme és uralkodása nélkül javarészt nem
élhetnének ilyen minőséggel. (...)
Egyedül
az ember (a nem állati elme) képes a megismerés ilyen szintjére
eljutni, és felfogni a természet egészét. Szerepe nem korlátozódik
a létre, és a morphogenetikai tér információs halmazát minőségileg
is tanítja, hiszen kombinatív készsége új és új felfedezésekkel
gazdagíja azt a megismerés legfelső szintjén. Ettől javul a
tér információtartalmának minősége, (amit ez a tér meg is
őriz). Ezt a qualitatív minőségváltoztatást ugyan minden élő
okozza, de az ember léte összehasonlíthatatlanul magasabb
qualitásokkal ruházza fel a morphogenetikai tér (R.Shaldake ^)
entitását. Az ilyen színvonalú gondolati emisszióra (az
eddig megismert dolgok közül) csak egy emberi értelemmel bíró
lény képes és alkalmas.***
4,5,6,7,8,9,10,11,12 pont hiányzik a fordításból.
»13.«
Mivel pedig az ember tudja, hogy kettős ember, jóban és
gonoszban részes, hogy minden az ő tulajdona, s ő ugyanaz az
egy ember, aki egyszersmind jó és rossz, s ezért jutalmát
mindkettőtől várhatja, mert ahová a lelke ebben az életben törekszik
halálával, lelke oda nyomban meg is érkezik; és itt végzett
munkája alapján, az utolsó napon, erővel feltámad, és örökké
él, és megdicsőül, ugyanaz örök tápláléka és kínja
lesz: ezért az ember legfőbb érdeke, hogy önmagát
megismerje, mineműségét, amiből jó és rossz ösztönei
fakadnak, azt, hogy a jó és a rossz benne miként tulajdon sajátja,
s valójában honnan is származik minden jó és minden rossz,
mi az eredete, mitől és mi által került a gonosz ördögbe és
az emberbe, s az összes teremtménybe. Minthogy az ördög
egykoron szent angyal volt, és az ember is jónak teremtetett;
## mégis, minden teremtményben találni ebből a kedvetlenségből,
amitől marják, verik, taszítják, összehúzzák és gyűlölik
egymást, és minden teremtményben ellenakarat van, és semelyik
test sem egy önmagával, ahogy ez nem csupán az élő teremtményekben,
hanem a csillagokban, elemekben, földben, kövekben, fémekben,
lombokban, füvekben és fákban is látható. Mindenben méreg
és gonoszság van, és ennek így is kell lennie: különben nem
lenne élet, sem mozgékonyság, nem lenne szín, erény, nehézség
és könnyűség vagy egyéb érzékelhetőség sem, hanem minden
semmi lenne.
Az eredeti
szövegbe tett ## jelig morális és teológiai eszmefuttatást
találunk, és az ilyen részletek váltják ki a logikai elrejtőzést
a mű szövegének egészében, és a hasonló filozófiai munkákban.
A szerző egy pszichológiai, morális, és teológiai szintet
kever kozmogóniai mondanivalójához, így zavarva meg a
dogmatikusokat, (hogy így is, úgy is lehessen érteni a szöveg
tartalmát) és ebben rejt el egy mérhetetlenül pontos nukleáris
fizikát és kozmogóniát. A vallási töltetű meghatározások
is gyakran kettős értelműek, ez talán még félrevezetőbb.
De egyúttal elmond egy logikát is, az antropozófia nem földi
logikáját. A lélek útját. Rámutat arra, hogy a nagyobb és
nem földi tudás birtokában mit is értenek Ők teremtés alatt.
A ## jel után felszínre bukkan az univerzalista logika. Minden
testben (teremtményben ellenakarat van. Ez nem emberi akarat,
hanem balos (más filozófiákban női) tércsavarodás a teremtő
időtér jobbos (férfi) csavarodású teréhez képest. Majd ez
lesz a részecskék felszínének (megfoghatóságának) az oka,
mert ez hozza majd létre az időtükrökből, időellentmondásokból
álló virtuális megfoghatóságot okozó felszíneket. (Ez
persze csak a megfoghatóság látszata.) Ezeknek interakcióira
céloz, hogy marják, verik, taszítják, összehúzzák egymást,
vagyis ott lökdösődnek az atommagokban. (Kölcsönhatások:ötödik
erő!) Az, hogy az ellenakarat nélkül minden semmi volna, így
már sokkal logikusabb, hiszen így nem volna anyagi részecske,
megfoghatóság és ennek folyományaként anyag - és Univerzum
- sem! Újra olvashatjuk, hogy minden mindenben benne van, vagyis
minden mindennek a létalapja. Anyag nélkül nem lenne szín,(mert
mi sugározná, és verné vissza a fényt? A fény alapvetően
sztochasztikusan fehér színét az atomok tették színessé),
megfoghatóság, nehézség, vagy könnyűség... Vagyis az
ellenakaratnak nevezett valami az anyag megfoghatóságának és
érzékelhetőségének, de a tömeg (súly) jelenségének az
oka is! Enélkül minden semmi, vagyis megfoghatatlan és érzékelhetetlen;
transzcendens jellegű lenne. Üres, anyagtalan téridő. Azért
majd az is sokkal komplikáltabb lesz, mint amit arról ma tanítunk...
***
»14.«
Ebben a mély szemlélődésben úgy találjuk, hogy mindez magától
Istentől származik, mindez Isten saját lénye, vagyis Isten
maga, és önmagát ily módon magából teremtette; és a rossz
a formáláshoz, és a mozgékonysághoz tartozik, a jó pedig a
szeretethez, a szigorúság vagy ellenakarat pedig az örömhöz.
Ha a teremtmény Isten fényében van, akkor a harag vagy az
ellenakarat hozza létre a fölemelkedő, örök örömöt; de
amikor Isten fénye kialszik, akkor gyötrelmes kín és pokoli tűz.
Itt szűkszavú
összefoglalót kapunk az ok okozati összefüggésekről: A téridőt
- Mindenhatót - mint önmagának okát és folyamatos okozatát
ismerhetjük meg. Hogy mit is takarhat ez, arra később részletesen
visszatérünk. A rossz (vagyis az ellenkező forgás) a mozgékonysághoz
és a formáláshoz tartozik, vagyis a keletkezés és az anyaggá
válás útja, a jó a szeretethez (ezt főképpen Istenhez köti
a szöveg) - a speciális hatforráshelyű félspinű tér minden
további teremtéshez szükséges voltát takarják a kifejezések;
ez a kegyelem és az öröm. Ez a láthatatlan fény, ami mindent
megtart a teremtésben. Az a szimmetriarobbanás ami a részecskéket
folyamatosan fenntartja és kelti, csak ilyenben maradhat fenn,
egyben ez a tér az oka annak is, hogy ellenkező forgású terek
is létrejönnek a részecske keletkezése során, és ebből
keletkezik az állandó felemelkedő öröm, a korpuszkula több
rétegben generálódó felszíne. A mindent fenntartó tér -
rejtett fény - fizikai elhagyásával, esetleges megszűnésével
értelmét veszíti az anyagi részecskék eddig egyensúlyi
szimmetriarendszere, és ezek egyszerűen tachionokra hullanak szét.
(Brahma éjszakája és nappala). De egy kis bátorsággal arra
is gondolhatunk, hogy amennyiben elhagyjuk a teret űrhajónkkal,
úgy fel kell készülnünk a hipertérben (nemtér-nemidőben; a
tisztítótűzben) ránk leselkedő (megváltozott) körülményekre
! ***
»15.« A
három isteni princípiumot szeretném itt leírni a maguk valóságában;
bennük azután majd magyarázatát lelni majd mindennek, annak
is, hogy mi Isten, mi a természet, és mik a teremtmények; mi
Isten szeretete és szelídsége; mi Isten örvénye és akarata;
mi az ördög és mi az Isten haragja: összefoglalva, mi az öröm
és fájdalom, és mindez hogyan kezdődik és van örökké.
(...)
A princípium
kiindulási valami, de itt semmi esetre sem anyag! Meg fogjuk érteni
mit takar az Isten kifejezés, és mit is ért a mű teremtmények
alatt. (A kettős értelmezhetőség szintén félrevezető lehet!).
Isten örvénye a csavarodott fél spinű teret (topográfiailag
a dinamikus örvényteret!) takarja. Az ördög szintén másodlagos
princípium, (tehát nem valami szőrős patás mesealak!) Ezek a
teremtés "alkatrészei". A források és az általuk
keltett jobbos és balos örvényterek. Itt már felismerhető a
sokkal később, Einstein által leírt relativitás-elmélet
minden lényeges eleme, csak a fizikából nagyvonalúan
kifelejtett dinamikus idő (dimenzióforrásokra is ki van
terjesztve, az álló forrás a Víz (Minkovszki ^), a saját
terjedési sebességét (a fénysebességet?) átlépő forrás
pedig a Tűz, a tachion keltője. ***
»17.« Ezért
az ember számára a világban, mialatt nyomorult, romlott húsházában
nagy veszedelemben él, semmi sem szükségesebb, minthogy önmagát
helyesen megismerje. Ha pedig magát helyesen ismeri, akkor
ismeri Istent is, teremtőjét, és az összes teremtményt; és
ismeri Isten iránta való érzületét. És ez a megismerés
nekem a legdrágább mindazok közül, melyekre valaha rátaláltam.
(...)
Ha az
ember magát megismeri, - teljes mélységében! - ez azt is
jelenti, hogy megismeri az őt alapvetően felépítő részecskéket
és az ezeket építő lényegi struktúrákat is, ami az anyag
valódi szerkezetének működési elvein át elvezeti őt arra,
hogy a fenntartó teret is megismerje. Vagyis az emberben is
megtalálhatók mindazon dolgok, amik olyan mértékben összekapcsolják
az Univerzum egészével, hogy ettől még gondolatilag sem lehet
szeparált individum. Ha logikailag a téridő bármely pontjában
ott kell lennie az egész kavargó Univerzum minden atomja által
keltett létezési hullámtereknek, ezen terjedő modulációban
minden információjának is; akkor mindenhol ott az EGÉSZ. Ez a
beszélő fény ősi értelme. Innen a szavunk; MINDEGY. Ezért
tanítják a keleti filozófiák, hogy; minden Egy. Legyőzni a
szellemi sötétséget! Csak ez lehet az ember célja! Felismerni
és megérteni a világot kormányzó nagy törvényeket. Ez a
megismerés az alap, a szeretet, a tudás és az intelligencia;
legdrágább, az ember magasztos célja. ***
  
|