 
»ELSŐ
FEJEZET«
AVAGY
»AZ
ISTENI LÉT ELSŐ PRINCÍPIUMA«
»1.«
Mikor most Istenről akarunk szólni, arról, hogy mi ő és hol
van, úgy kell beszélnünk róla, mint a lények lényéről.
Mert belőle születtek, teremtettek és eredtek mindenek, és a
dolgok első kezdete Istenben van. (...)
A mindenség
létének első és elengedhetetlen feltétele maga a létezés
ősoka. A nemlétezésből nem lehet létezést kialakítani,
vagyis - amennyiben hiteles kozmológiát kívánunk felállítani
magunknak - akkor elsőnek a létezés kezdeti okát kell
kigondolnunk, a valódi ősokot, ami mindig is létezett. Olyan
valamit, ami nem következménye semminek. Örök és változhatatlan.
Ez az ősok nem lehet még energia, vagy anyagi valami sem, hanem
még ezeknek is az ősoka. Nem részecskeszerű, főképpen nem tárgyszerű,
hanem minden eddigi elgondolásunktól eltérő. A megnyilvánulatlan.
Az omnipotens. A lét alapoka. Ez nem valami ember formájú
alakzat, aki lebeg a tértelen semmiben, hanem egészen más.
Amikor egyszer csak megnyilvánul magában szerveződik, amikor kiárad,
magában árad ki, amikor potenssé lesz, csak saját létezési
tartományában létezik. Nem a "semmiben" mert a
semminek nincsenek tulajdonságai és nincs semmiféle paramétere.
Létezése addig tart, ameddig topográfiája ezt meghatározza.
Kívüle a létsemmi. Belsejében jön létre a teremtés, amihez
elágazó rendszereket kell kialakítania magából, amelyben
forrásának másolatai is csak ő maga lehet. Egy második,
negyedik, nyolcadik, tizenhatodik elágazott idejű, de lényegében
egyidejű forrás. Ezek a források már topográfiai okozatok,
de gyakorlatilag pontos kópiái a kezdeti potensnek. Az ilyen
Univerzum egydimenziós, elágazó szálakból áll, amely tény
jól találkozik Kaluza-Klein string és szuperstring elméletével,
amelyben az időt elágazó időszálakkal írták le (^),
viszont szöges ellentétben van a ma népszerű Gamow-féle,
vagy a S.Weinberg-féle ősrobbanási elmélettel is.(^) ***
»2.« A
Gonoszt, melyet az első princípiumban értünk meg, nem nevezzük
Istennek, és nem Isten, mert benne a bőszültség komor forrása
van, melyről Istent haragvó, bősz, hév-Istennek nevezzük. A
bőszültségben van az életnek és minden mozgékonyságnak
eredete. Ha azonban a bőszültségnek e komor, szorongó forrását
Isten fénye meggyújtja, akkor már nem bőszültség, hanem örömmé
átváltoztatott szorongás.
Nagyon
figyeljünk! Az első princípium egy pont. Minden "valaminek"
a kezdete és forrása. Őspont. Időpont. Jelenpont. Ebből
indul majd minden folyamat. Ez nem részecske!! Itt a Minkovski téridő
időforrására lehet gondolni, csak ez az itt leírt valószínűleg
oszcillál is. Nincs kétféle első princípium. A "gonoszt"
ide kell visszavezetnünk. (Talán egy dologban azért eltérhet
két pontszerű valami; relatív jobbra vagy balra forog ?) A bőszültség
kifejezésnek mindenesetre valamiféle felgyorsult, bőszülten
rohanó mozgást kell takarnia. (Az elnevezések rejtettek
lesznek ugyan, de logikusak). A bőszültnek nevezett mozgás nélkül
tehát nem jön létre semmi. A mozgékonyság alapfeltételként
van azonosítva. Komor, mert még nincs fény, szorongó forrás,
mivel egy eszményien kis helyről, egy pontból ered. Ez a
jelenpont a fázisfordítási és kiindulási pont. Ezért
szorongás, mert tágultabb valamiből egyre szűkülve áthalad
az egyetlen értelmezhető valamin, a jelenponton. Ez a valami félelmetesen
hasonlít S.Howking; Az idő rövid története c. (^) nagysikerű
kozmológiai munkájában található időábrázoláshoz! A forrás
képezi majd alapját a kialakuló új minőségnek; a TÉRIDŐnek.
Ez az Univerzum talán egyetlen, és legnagyobb szerencséje és
öröme, mert ez az "alapközeg" az összes további lépések
záloga. ***
»3.« Ezt
a világot mindenestől Isten teremtette, és nem készítette
semmiféle más anyagból, mint önnön lényéből. Isten
szellem, megfoghatatlan, nincs kezdete, sem vége, és magassága
és mélysége határtalan. A szellem viszont nem tesz mást,
mint fölemelkedik, örvénylik, mozog és önmagát folyvást szüli:
s önmagának e szülésében a következő hármas alakja van: 1.
keserű, 2. fanyar, 3. tüzes; ez a hármas alak mégsem első, második
vagy harmadik, hanem mind a három csupán egy, és mindegyik szüli
a másodikat és a harmadikat. Tehát a fanyarból és a keserűből
születik a tűz, és a tűz bőszültsége keserűség vagy a
fullánk maga; és a fanyarság az ösztöke, mindkettő atya, és
a tűz csakis általuk születik, mert a szellem olyan akarat
vagy érzékenység, mely létesül és önmagát ebben a létesülésben
keresi, termékenyíti vagy szüli.
Mivel
Istenből -Atyából- lesz később a tér, de ez a létezés
geometriájából jön majd létre, itt az időgeometria kezdeti
nehézségein kell átbukdácsolnunk. Az az időforrás, ami majd
kiindulási alapul fog szolgálni, már régóta (vagy inkább végtelen
idő óta) létezik. Egy pontszerű dimenzióforrás, ami az időben
tartós létezése okán már hatalmas (végtelen) múltidőt
generálhatott. Ezt a múltidőt Böhme úgy jellemzi, hogy
feneketlen mélység, határtalanul nagy, nincs kezdete és vége
sem. Várhatóan a jövő befelé - a jelenpont szorongásába -
tartó világa is végtelen, ha időbeli kiterjedtségét vizsgáljuk.
Szokatlan kifejezéseket kell itt használnunk, mert ekkor még
valójában idő sincs és tér sem, ami kapaszkodókhoz
szoktatott elménknek eléggé elképzelhetetlen állapot. Mindez
egyenlőre csak az idő őse. A Tűz. A forrás forgása (keserűség)
hozza létre a mozgást, ami a terjedésénél gyorsabb állapotba
jutva negatív idővé lesz. Tűzzé. (Ez nem gyertyaláng vagy
valamiféle tábortűz!! Ekkor még nincsen semmiféle anyagi
dolog!!) A Tűz és Víz az idő ősállapotának minőségileg
eltérő megjelenési formája. Ókori források egyéb helyeken
is feneketlen mélységről írnak. Ez a valami önmagát szüli
folyamatosan. Ami születik: a Fiú, a kiáradás. A DIMENZIÓ szó
KIterjedést is jelent! A KI nem jelent kitüntetett irányt.
Csakis GÖMBSZERŰ kiáradást jelenthet!! Akár ál egy forrás,
akár halad. (Ez a VÍZ) Semmi köze nincs az újkori félreértelmezésekhez.
Az Isten lelke nem a Föld tengerei felett lebegett. Az már egy
nagyon komplex anyagvilág létét feltételezné!! Azért
lebeghetett a Vizek felett, mert a forrás gyorsabb a Vizek időkiáradási
terjedésénél. Vagyis itt a hév-Isten értelme, ami pontosan
az a Tűzisten akit mi évezredek óta imádtunk. Ezért kiáltottak
ki minket pogány tűzimádóknak ? Ez a fatális hülyeség
diadala? Ezt csak azért mertem így feltételezni, mert a
katolikus egyház víz és tűzkeresztsége (víz és tűzkeresztje)
nyilvánvalóan ugyanazt a teremtési alapelvet hordozza, mint a
mi ősi, hun eredetű jeleink, de honfoglalás kori keresztjeink
is!! Vagyis sohasem voltunk pogányok. Lehet, hogy nem a római
katolikus hit szerint éltünk, de ugyanarról az Istenről tanítottak
a papjaink, táltosaink és sámánjaink. Az omnipotens topográfiailag
egy végtelen jelet is jelentő lemniszkáta megforgatásával
kialakuló forgástesttel, a potens (megnyilvánult) ennek
komplex síkon való megkettőződésével érzékeltethető. Ez
a minden kultúrában használt négy szirmú virág szimbólumban
maradt ránk. Templomokban az oltár felett látható (pld;
szegedi fogadalmi templom), vagy a miseasztal ilyen alakú
LYUKaiban ismerhetünk rá. Ebből helyesen ötnek kell lennie.
Elgondolkoztató, hogy egyetlen szavunk kezdődik LY-nal; a LYUK.
Ez a szorongás pontja, az Univerzum legkisebb keresztmetszete.
Ha az idő dimenziójában egy pont folyamatosan létezik, az egy
önmagába visszatérő egydimenziós egyoldalú létfelszínt
generál, vagyis folyamatosan szüli magát, de újra és újra
visszajut a jelenbe, így csakis magából áll. Időfelszíne
egyidejű, ekvitemporiális körökben (gyűrűkben) tágul és
szűkül újra. Howking időábrázolásában ez egyértelműen
felismerhető. Jól rajzolta le a Teremtőt, de ugyanígy volt
ezzel Einstein vagy tanára Minkovszki is. Náluk sokkal
pontosabb ábrázolásokhoz jutott el Viktor Vasarely, aki saját
bevallása szerint sokáig kísérletezett az idő képi megjelenítésével.
Megnyilvánulásával a potens oszcillálni kezd, aminek következtében
virtuális szférákat kezd "látni", amelyek egy nem a
jelenben lévő "szemlélőnek" egyre nőnek (VÍZ).
Ilyent minden későbbi másolati forrása is kelt. Ez az a
nagyon fontos eseményhorizont, ami kimaradt a későbbi időelméletekből,
így a superstring (szupercipőfűző) elméletből is, pedig
Minkovszki tanár úr már táguló időszférával igyekezett a
negyedik térdimenziót bevezetni. Tanítványa Einstein is használta,
csak tárgyszerű rakétákkal próbálta érzékeltetni és eseményekkel.
A létezés eseményének a hírével. Ez egy fénysebességgel táguló
gömb, ami Minkovszki alapötletének kiterjesztése. Azért
nevezte el eseményhorizontnak, mert a létezés ezen kívül már
nem tapasztalható meg. Ezt Einstein a rakéták létezési eseményére
értette, de miért is ne lenne ez igaz egyetlen dimenzióforrásra
is?!
Az őslétezőt Böhme tüzesnek nevezi, és így nem
lehet kétségünk afelől, hogy a tachiont teszi a teremtés ősforrásának,
hiszen a fullánk kifejezés kúpos dimenziószerkezetre utal. A
fanyar összehúzó, vagyis negatív idő (miután gyorsabban
rohan, mint ahogyan terjed a létezése eseményhorizontjánál,
nem más, mint a saját jövőjében rohanó időforrás. A Vizek
felett lebeg. Tűz. A Víz forrásának relatív mozgása - bőszültsége
- az emanációs (múltterjedési) faktor alatti. 1 alatti.
Pongyolán mondhatjuk ezt fénysebességnek is, de egyenlőre még
fényünk sincs. egy szemernyi se! Ezzel Víz tulajdonsággal
majd (nagyon logikusan!) mint Édes kulcsszóval találkozhatunk
a későbbiekben. Ezt leginkább a fénysebességgel hozhatjuk párhuzamba.
Ha ennél nagyobb relatív bőszültsége akkor negatív idejűvé
lesz. Mint ahogyan Einstein is azt tanította, hogy ha egyáltalán
átléphetné a képzeletbeli rakétája a fénysebességet,
akkor abban "az órák visszafelé járnának"! A Tűznek
Böhme három tulajdonságot is ad; keserű, fanyar, tüzes. Mit
takarhatnak ezek a rejtjelek? Az negatívvá vált sajátidő
geometriáját! Méghozzá egy tachionét! (Mivel TŰZ-ről beszél).
Más forrásokkal összevetve - a Tűz a Víz "begerjesztett"
relatív állapota - ami a VÍZ típusú forrásból keletkezik.
(Purusa és Prakriti:ind.mitológia) A fanyar az negatív idő (tehát
a terjedésénél (E) gyorsabban száguldó bősz tachion. A
keserűt itt nem jellemzi, de később sebesen forgó kerékkel
azonosítja, ami a fanyarságot összetöri, vagyis a haladó térforrás
hátrahagyott múlt időterének csavarodottságát okozza. Ami
tachion; az egyben tüzes is (tűz típusú időtér). A fullánk
kifejezés a geometriai megjelenést (a kúposságot) takarja.
Mindkettő Atya, hiszen ez az eredet, a hátrahagyott múltteret
máshol Fiúként azonosítja, amit az Atya folyamatosan és örökkön
örökké szül magából (az Anyában is). A későbbiekben
kiderül, hogy ez a logikátlannak és mesésnek tűnő történet
mit is takar valójában. Kiderül, hogy miként termékenyíti
és szüli magát az Atyának nevezett jelenforrás. Ezt majd az
Anyának nevezett másik időforrás közegének meghódítása
teszi számára lehetővé. A három tulajdonság egymás következménye,
tehát a forgás (csavarodás, spin) következménye a száguldás,
a fanyarság, ami összehúz, ebből születik majd a rohanás
is, amit a csavarodás és a jelenforráson való áthaladás
hajt egyre előre, vagy amint Buddha mondta, a gyors elfordulások
a harmadik dimenzióban. Ez együtt a TŰZ. (Rudra, Marut, vagy
ahogyan az ősmagyarok hívták; öreg Isten idő!) Ezt főképpen
a rendszer jelenforrást elhagyó részére kell értenünk,
vagyis a múlt jelenből való dinamikus kiáradására. Mi a múlt
felőli oldalán élünk az időforrásnak, így ezért a népmeséink
is a teremtés oszcillációinak múltfelőli megnyilvánulásával,
a teremtés első akciójával kezdődnek(!!!); "hol volt,
hol nem volt, de amikor nem volt, akkor is csak volt valahol."
Ennek időben magába visszakanyarodó és magába hatolt
reciklikus változata lesz a szellem. (Lásd később; VÍZSZELLEM).
/universus (latin); önmagába visszaforduló !/ ***
»4.« Mármost
mindez emberi nyelven elmondhatatlan, és ésszel felfoghatatlan,
mert Istennek nincs kezdete. Ám mégis úgy szeretnénk beszélni,
mintha lenne kezdete, s ezzel megértetni, hogy mi van az első
princípiumban, s megérteni a különbséget is az első és a második
princípium között, amely Isten vagy szellem. Habár Istenben
nincs különbség, az ember mégis kutatja a gonosz és a jó
eredetét, tudni akarja, hogy mi van a harag és a szeretet első
és eredendő FORRÁSÁBAN, mert mindkettő egy eredetből, egy
ANYÁTÓL van, és mindkettő egy dolog. Így kell az embernek
teremtményi módon beszélnie, mikor kezdetet tételez, azért,
hogy megismeréshez segítse.
**
Nehezen, de azért elmondható, de mi az hogy "emberi
nyelven"? Nem földi emberek írták ?! Nem.
Isten (pontosabban a MINDENHATÓ, a téridő) kezdete
is az időben van, és ez az idő végtelen, és mivel ő a
jelenben van, amit mi nem is tapasztalhatunk meg (gondolják csak
végig!) számára nincs is idő. Ő az idő (is). Az látszik,
hogy az aki ezt a kozmogóniai tanítást küldte, talán Ő sem
tudott megbirkózni az idő kezdetének a egyszerűsítő magyarázatával,
mert úgy beszél, hogy tegyük fel, hogy ez most a kezdet, de
valójában Ő sem tud dönteni, hogy volt-e kezdet, vagy sem?
Azt is mondja, hogy a tér kortalan, mindig volt, de ha valamikor
keletkezett, akkor így kellett keletkeznie? Én úgy érzem,
hogy a jelenforrás szaporodása is megérthető, és ennek is
volt - kellett hogy legyen - valamiféle logikai oka. Valami ezt
is létrehozta. Ez volt a valódi (anyag és energia nélküli!)
ősrobbanás. A kiindulási szinguláris dimenzióforrás "n"
egyenrangú elemre való szétrobbanása. (Lásd a matematikában
a bifurkáció jelenségét). De figyeljünk csak! A gonosz és a
jó, a harag és a szeretet egy Anyától van. ANYÁTÓL. Mikor
az Atyának nevezett forrás az Anyának nevezett forrásidőbe lép,
jobbra és balra perdülő időterekre hasad fel (az Anya egy (másik)
kettős törésű negatív időrendszer határán és hatására).
A két valami (Tűz és Víz lényegében egy valami kétféle
megjelenési formája!) Itt - az Anya időrendszerének a határát
átlépve, az egymást realizáló hatás következtében - egy
Atya forrásból kettővé lesz, ami valójában ugyanaz a forrás,
csak a kettősidőben kétfelé osztódott. Ami a tér megteremtésének
útján halad, az az Atya, amíg az "alkalmatlan" másik
rossz felé fordul, (és rossz relatív sebességgel) az a Gonosz.
Ezért lát vissza az Atya sajátidejének a mélyére az ördög!
(... és mégis ki van zárva a második princípiumból) Az Atya
típusú princípiumból kirohan, és egy "másmilyen"
második princípiumot hagy hátra az Anyában. A Atya és ördög
források örökre az Anya időterében is marad(hat)nak, többnyire
nem hagyják el azt. Femtoszekundumokkal később, amikor ebből
a találkozásból megszületik az Univerzum tere, az Isten hármas
princípiuma, majd az is ezen az Anyának nevezett forrásidőn
belül fog maradni. Csak így jöhet létre, és csak így
maradhat fenn. A jó és a rossz egy Anyától van (hiszen egy
relatív forrásidő múltjai, egyazon Anya okozza, váltja ki a
létrejöttüket).
"Teljes amaz, és teljes ez. Teljesből teljes árad
ki. Teljesből teljeset vesz el, és a teljes teljes marad. Béke,Béke,Béke."
Isa upanisad; ford;Vekerdi József.***
»5.« Nem
mondhatja hát az ember, hogy Istenben tűz, keserűség vagy
fanyarság van, még kevésbé, hogy levegő, víz vagy föld;
egyedül az ember látja ilyennek. Azt sem mondhatja, hogy
Istenben halál van vagy pokoli tűz, vagy szomorúság; egyedül
az ember tudja ilyennek. Mert Isten nem ördögöket csinált magából,
hanem angyalokat, hogy örömében, öröméért éljen. De az
ember látja, hogy ördögök lettek, méghozzá Istennek ellenségeivé
váltak. Ily módon kutatnia kell az okok forrását, hogy mi a
gonoszság ősanyaga, ami azonos mind Istenben, mind a teremtményben.
Mert az eredetben minden egy, Istenből való, lényéből készített,
lényének egységes, személyének hármas mivolta szerint.
A
jelenforrás egy lyuk a jövő és a múlt között, (egy nagyon
fontos lyuk, de nem több) és így nincsen benne semmiféle
tulajdonság azokból, amelyeket az ember beleképzel. Az angyal
nevű (másolati) időforrások olyanok mint az atya; az ördög,
a gonosz, rossz és a női típusúnak nevezettek pedig ellenkezően
csavarodottak, de szintén ugyanolyanok. Teljesek a létezésben
és a léteztetésben. Senkit se sodorjanak el a beidegzései a
sokszor hallott és mellékgondolatokat ébresztő szavak:
gonosz, ördög, női stb. Ezek valódi jelentése egészen mást
takart, mint a mumusmesék kénköves hősei!! Ez a SulPhur félreértéséből
eredt. Még szó lesz róla! Ha valaki ehhez mégis ragaszkodik,
azt is gondolkodóba ejtheti az, hogy az idők végén a Sátán
Isten asztalához fog ülni. Békében. (Megtalálható a Bibliában.).
Vagyis az idők végén lejár a gonoszkodás mandátuma... Ekkor
újra minden visszakerül a kiindulási pontba. Big Crash. A
teremtmény az "ember". Vagyis az anyagi részecskék (Föld,
sár, félspínűek) eredete szintén transzcendens, csupán időstruktúrák
keltik és működtetik őket. Azt is mondhatjuk, hogy az anyag
gravitációs hullámokból áll és tachionokból keletkezik, lényegében
az első - az OK forrás időelágazásaiból. ***
»6.« Lásd,
kiváltképpen három dolog van az eredetben, melyből minden
dolog, szellem és élet, tevékenység és a felfoghatóság
lett; úgymint: Sul-Phur, Mer-Cu-Ri-Us, és Sal. Most majd azt
mondod, hogy e három a természetben és nem Istenben van. Igen,
így igaz, de a természet alapja Istenben van, s értsd ezt az
Atya első princípiuma szerint, mert Isten haragvó, tüzes
Istennek is nevezi magát. Ne gondold úgy, hogy Isten haragra
gerjed önmagában, ellenkezőleg: a teremtmény tűzre lobbanó
szellemében. Isten első princípiumának a belsejében mindenütt
éget, és a teremtmény szelleme szenvedi a kínt, nem Isten.
Itt új
fogalmak lépnek be. A dolgok alapvető eredete a már ismert első
princípiumból (a jelenpontból) "kilehelt" Fiúban
találhatók, vagyis minden ebből fog "felépülni".
Mi a Sul-Phur, a Mer-Cu-Ri-Us és a Sal? A szavak latinul is értelmesek.
A Sulphur (latin:kén) a kénre való fordítási megoldást
sugalmazza. A fordító néhány helyen kénszellemnek is fordította.
Az első és a második princípiumot takarja (az Atyát és a Fiút
együtt), a jelenpontot és a kilehelt, kiárasztott múltidőteret.
Sulphur - VILLÁM értelemben is használt latinul, ami a villámgyorsan
száguldó dimenzióforrásra igen találó. A kémiai kénként
való értelmezése biztosan téves. A Mercurius (latin:higany)(tömeg,
gravitáció, NEHÉZkedés) az OKforrás kialakulási eseményvonali
görbületét, kezdeti spiraculumot, majd a hatszirmú teret
jelenti. Ezek szerint a téridőkvantumnak is van tömege, ami
teljesen logikus is, hiszen egy körpályán száguldó tachion
csakis görbült teret kelthet magából. Spirális metszetűt!
Ezt az örvény, a körberohanó Fiú sok helyen megtalálható
pontosítása egyértelművé teszi. (spiraculum; latin; lélekzetvételre
való nyílás, szelelő lyuk) (A "szentlélek" eredeti
neve;Szent szellet!!) Az ilyen görbült, rétegezett téridő
viszont egyértelműen tömeget is jelent. Ez nem elgörbül (!),
hanem görbültre keletkezik! A Sal - a SÓ az összehúzást, összehúzódást
takarja. (lat;só, de éleseszűséget, értelmet is jelent!) A
FORRÁS ÉRTELMÉT!! (ESZERINT; Az Univerzum minden létező forráspontja
él és gondolkodik?!) Ezt majd a teremtmény szellemében (a részecskék
transzcendens mikrostruktúrájában), az "emberben"
Sal Nitrinek is fogja nevezni Böhme próféta. Ez a robbanásszerű
tágulást, és rohamosan szaporodó (bifurkálódó) forráspontpopulációt
fogja jelenteni. (Sal Nitri= Gondolj a nitrátsóra, (salétromsó)
ami a puskaporban van!)
Böhme ezeket a szavakat korrektül részekre is
bontja, és ezzel rajta keresztül mestere jelzi, hogy ezek
mozaikszavak: mint az ENSZ. ***
»7.« A
Sulphur, Mercurius és Sal értelme teremtményi módon beszél.
A Sul lélek vagy kinyíló szellem, avagy Isten hasonlata. A
Phur príma matéria, melyből a szellem született, rendkívüli
fanyarság. A Mercuriusnak önmagában négyes alakja van, úgymint:
fanyar, keserű, tűz, víz. A Sal az előző négytől született
gyermek, fanyar, szigorú és a felfoghatóság oka.
Sul a kúpos
idő kiáradása, Phur maga a forrás. Ebből alakul majd ki a
MerCuRiUs. (A higany latin neve, itt a tömeget, tömegvonzást
jellemzik vele. Ez egy ciklikus pályára állt tachion, amely a
visszafordulás miatt belelép a sajátidejébe és itt (Sal)
szimmetria-robbanásának első aktusát tapasztalja meg a saját
múltjában. Kiterjedése Víz típusú eseményhorizontot szül
oszcillációs -fénysebességgel táguló- időszféráiból. A
Mercurius Tűz típusú centrális rendszerű, és ez Víz típusú
TERET kelt (ez csak az emanációval - fénysebességgel, Víz típus
- terjed. Ezért az fanyar (negatív idő), keserű (csavarodott),
Tűz (száguldó) és Víz (édes) (szétterjedő). A speciálisan
létrejött különleges önfenntartó időgeometriai helyzet
pozitív idejű tér születését és fennmaradását okozza, és
ez egyben a szimmetriarendszer létrejöttének, a Salnak is az
oka. Ez a TÉRIDŐ és az ENERGIA és ezzel a fény primer formációja.
A zsidó-keresztény misztikában a sekhina, a rejtett fény, a
genezis első állomása, a "rajzpapír", amin a csodálatos
mű majd meg fog születni. Az első együtt maradó valami az
eddigi "semmiben", hiszen a forrás emberi szemmel
olyan kicsi, hogy számunkra fizikailag megismerhetetlen. ***
»8.« Mármost
értsd helyesen tanításomat! Fanyarság, keserűség, tűz az
első princípium szerinti eredetben vannak, melyben a vízfolyás
megnyílik, s mely alapján Istent ne Istennek, hanem bőszültségnek,
haragnak, komor forrásnak nevezzétek, melyből a rossz, a kín,
a rettenet és az égés erednek.
Erről már
olvastunk, ott; "rossz, gonosz, ördög". Mondjuk azt,
hogy IS. Egy kicsit középkori tévelygés is (égés), de azért
ez is igaz, hiszen a tűz éget. (persze ennek a Tűznek, Víznek,
(később Levegőnek és Földnek) a világon semmi köze a
szavak mai jelentéstartalmához! Ebben a filozófusok, kozmológusok,
de a misztikusok is egyöntetűen tévednek!! Ezek hasonlatok és
kulcsszavak!) A vízfolyás megnyílik kijelentés azt sugallja,
hogy a dimenzió (idő) forrás is született egyszer,
pontosabban a megnyilvánulatlanból megnyilvánult lett. Előbuzgó
forrássá lett. Gyanús, hogy itt a jövőoldalról írnak. Itt
a dolgok nem kifelé, hanem befelé, a szorongó, komor, sötét
forráspontba tartanak. Itt minden jön. Befelé jön. Itt van a
hol lesz, hol nem lesz...***
»9.« Így
van ahogy mondottuk. A fanyarság a príma matéria, szigorú, egészen
komor összehúzódás, vagyis Sal. A szigorú vonzásban
keletkezik a keserűség, mert a szigorú vonzásban élesedik a
szellem teljességgel szorongóvá. Vedd példának az embert: úgy
lobban haragra, hogy szellemét egészen magába vonja, amitől
keserű remegés fogja el, és ha nem áll ellen, és nem
csillapodik, akkor a harag tüze benne lángra lobban, és a
gonoszságban ég; majd szellemében és kedélyében csakhamar
mindenütt egy bosszúálló szubsztancia és lény születik.
A prima
matéria természetesen még nem anyag, ez kiindulási valami;
princípium. Ez a valami csak az idő geometriájában bír
kiterjedéssel és tulajdonságokkal. A Sal erő összehúzódásra
bírja, a forráspontba kényszeríti az időrendszer topográfiáját,
amely pontot szorongásnak hívják. A jelenpontok kicsik, fénytelenek,
és valójában ennél kisebbre már nem is lehet "összehúzódni".
Itt azt írja Böhme, hogy a keserűség a szigorú vonzásban
keletkezik. Topográfiai törvények következménye. A szigorú
vonzás egyértelműen jelzi, hogy itt fordított, beJÖVŐ
rendszeridőről ír. Az emberről hozott példa nem eléggé világos.
Talán arra utal, hogy bizonyos paraméterek esetén olyan furcsa
remegés áll be a jelenpontban, amelynek során a szokványostól
eltérő "antienergia" vagy talán antianyag is születhet.
Az antienergia alatt persze nem valami negatív energiát, hanem
ellenkező csavarodottságú teret, talán egy parallel
Univerzumot kell érteni!? ***
»10.«
Nos hát, az eredetben a természet is hasonlóan születik. De
érthetőbben kell beszélnünk. Nézd, mi a Mercurius? Fanyarság,
keserűség, tűz és Sulphuros víz, a legrettenetesebb lét.
Azonban nem szabad itt anyagra, vagy megfogható dologra
gondolnod, hanem az őstermészet forrására és összes szellemére.
A magába vonódó fanyarság az első lét, s minthogy kemény
és hideg erő, a szellem csupa fullánk és Él. A fullánk és
az Él a vonzást nem tűri, hanem megmozdul és védekezik,
ellenakarat támad, a fanyarság ellensége; és ebből a
megmozdulásból lesz az első mozgékonyság, a harmadik alak.
Az anyagi
részecskék, a megfogható világ is hasonló alapelveken születik
majd, és itt ugyan görbült időrendszerek születnek éppen,
amelyeknek már jól érzékelhető tömege van, mint a
Higanynak, de ez a valami mégis más, hiszen ez nem anyagi. Így
működnek a fénysebességnél gyorsabban száguldó tachionok,
így hasadnak fel a szupersztringek, a Káosz őselemei, TŰZ és
VÍZ. Ekkor még nincsen téridő (LEVEGŐ), fény, anyag meg még
úgyse! Egyenlőre örüljünk annak, hogy már megszületett a
mozgás, ami ráadásul alak is, vagyis az időnek van alakja,
ami persze anyag nélküli forma, időtopográfiai varázslat. A
téridő nem görbül el, hanem görbültre születik!! Élből.
(ÉL; héber=van, ÉLI=vanocska, létezőcske. Jézus a kereszten
ezt mondta; Éli, Éli, miért hagytál el engem?! Él a Kaballában
(ősi zsidó tanítás) is megtalálható istennév. A magyarok
hatezer éve őt tisztelik Atyaként. A legfelső szféra régióiban
a szeretet, az erő, és a ravaszság tulajdonságait, pozícióit
hordozza. Ez a szféra 6+1 tagú, vagyis hat + 1 egzisztenciát,
létezőt hordoz. Ez Isten 6+1 aspektusa. Ez igen pontos logikai
egyezés a később kialakuló szeránnal, a Mindenhatóval. Ez
nem valami politeizmus, sokistenhit, hanem a forrás primer
megosztódásait jelenti, amely mind-mind ugyanannak a forrásnak
sajátidőben kialakult másolati forrása. Mind - egy. ***
»11.« A
fanyarság most egyre keményebben vonz magába, tehát kemény
és szigorú lesz, a legkeményebb kőhöz hasonlóan kemény ERŐ,
melyet a keserűség, vagyis a fanyarság fullánkja nem tűr, és
itt támad benne a SulPhur-szellemhez hasonló nagy szorongás;
és a keserűség fullánkja úgy csíp, oly keményen dörzsölődik,
hogy a szorongásban álnok villám támad, amely borzalmasan
kicsap, és a fanyarságot széttöri. De nem lel nyugalmat, ezért
mind vadabb lesz, olyan, mint egy szorongó borzalmas kerék,
mely az álnok villámmal együtt merő értelmetlenségként
forog, és e villám tűzfullánkká változik, mely mégsem égő
tűz, hanem csak mint a kőbe zárt tűz.
Ez az a
pillanat amikor az Anya belsejébe rohant Atya az Anya (női
Teremtő) hatására kettéhasad és az egyik ágán visszafordul
a saját előzőleg kiáradt múltja felé. Ez az ág egyidejű
marad a másik - tovább gyorsuló és tovarohanó - ágávalis,
de a kettős törési faktorú időben mégis kettős létezőként
kezd viselkedni. Mindkettő a forráspontból szüli a Fiát. Állandóan,
folyamatosan, újra és újra. Ezek ritmikusan szerteáradó időszférák.
Amikor a visszafordult ág belerohan a saját múltjába is; ott
megjelenik előtte a múltja által feléje szállított múltbeli
képe, ahol újra tűzzé (csavarodott, őrjöngve perdülő TŰZFULLÁNKká
lesz. Itt a szöveg világosan utal arra, hogy ez a TŰZ nem az a
tűz, amire az avatatlan megfejtők eddig gondoltak az ókori
filozófiából és az ezotériából ismert őselemekkel
kapcsolatban. (Ezért is írtam következetesen nagy kezdőbetűvel!)
Az álnok kulcsszóra máshol nem emlékszem, itt gondolom az
ellentettséget (jövő-múlt, vagy női-férfi,- és +) akarja
reprezentálni. A múltjában látott virtuális létező ő maga
- egy előbbi pillanatban. Ezt erősíti az is, hogy ellenállhatatlanul
kicsap, kitör a semmiből. Az is fontos, hogy együtt forog a tűzvillámmal
(SulPhur), ami ennek a kiáradó résznek a csavarodott topográfiájú
alakzatára való egyenes utalás. A csavarodás és forgás
eredete amúgy is mostohagyerek a filozófiánkban. Itt bizony
nem tudjuk megmagyarázni az egész világegyetem egyirányba
forgó részecskéinek hihetetlen forgásmennyiségét... Talán
jobb lenne egy ilyen itt ajánlgatott spinortérrel? Ez bizony
minden olyan paraméterrel rendelkezik, amire a fizikánk olyan régen
áhítozik. ***
»12.«
Minthogy itt nincs nyugalom és a forgó kerék a gyors
gondolathoz hasonlóan száguld, mert a fullánk oly sebesen ösztökéli:
ezért a fullánk keményen lángra lobban, hogy a fanyarságból
és keserűségből született villám rettenetesen ég, és
iszonyatos tűzhöz hasonlóan fellángol, amitől az egész
prima materia megrémül, és lehanyatlik, halott és legyőzött
lesz, szigorú vonzása megszűnik, szétterül és gyengévé változik.
Mert a tűzvillám lett az uralkodó, és a prima materia, mely
az eredetben fanyar és szigorú volt, most elhalt és ájult, és
a tűzvillám erejét immár tőle szerzi; mivel ez az ő anyja.
És a keserűség a fanyarságból és a fanyarsággal a villámban
kinyílik, és meggyújtja a villámot, mert a villámnak vagy tűznek
atyja. A forgó kerék mostmár a tűzvillámban áll, és a
fanyarság legyőzött és alélt marad. Ez most a vízszellem,
és a fanyarság egészen lágy, leheletszerű, szorongásában
legyőzött prima materiája immár egyezségre lép a SulPhur-szellemmel,
és a fullánk benne reszket, és e villámban kiszárad és megÉlesedik.
De mert a villámban túlontúl is kiszárad egyre borzalmasabb
és tüzesebb lesz, a fanyarság pedig egyre legyőzöttebb, és
a vízszellem folyvást hatalmasabb. Így újra és újra
felfrissül a vízszellemben, és mind több prima matériát
visz a tűzvillámnak, ami ettől még fájdalmasabban kigyullad,
mert ekként hasonlíthatod a villám és a tűzszellem fáját.
Itt a téridő
születéséhez vezető folyamat jelentős fázisába értünk. A
leírás nagy pontossággal igyekszik elmondani nekünk, hogy
milyen időgeometriai alakzatok alakulnak ki a folyamat során. A
sajátmagába visszarohanó, visszaforduló tachion lényegében
egy helyben, hihetetlenül kis íven fordul vissza, ami a rohanás
mellett egy női tipusú, VÍZ tipusú kiáradást eredményez.
Ez számítógépes modellel igazolást nyert, hiszen bármilyen
gyorsan is rohan körbe-körbe egy forrás, a centrumot csak kiáradási
sebességgel (fénysebességgel?) hagyják el a tér spirális
metszetet adó térrétegei. Együttmaradó fenomén születik: a
VÍZSZELLEM. A téridő. Ez az, ami az eddigi továbbszáguldások
helyett egy új dolgot - egy valóban új qualitást - kezd
kialakítani; a helyben maradást, az első valódi HELYet. A
fanyarság a tűzvillámban áll - vagyis tachion a tachionban.
Újra és újra magába fordul, újra és újra felfrissül. A múltja
szállítja neki a TÁPLÁLÉKOT, pontosabban az új és új időteret.
Ez más ősi kozmológiákban ELEDEL néven is ismert. Ez az időkígyó,
Uroborosz, Kálanága, ami magát eszi állandóan és ezért
marad fenn. Ez nem valami perverz önzabáló vizisikló, hanem
időszerkezet. Lényegében ekkortól beszélhetünk térről,
vagy téridőről, vagy időről, amelyek homogén valamik,
vagyis nincs külön tér és külön idődimenzió. Ekkortól
beszélhetünk egyáltalán energiáról. Ez a jelenség maga az
energia. Ez a Káoszban kialakuló első fénykvantum. Ezek a
visszaforduló (idővisszacsatolt) időstruktúrák valóban a
saját múltjukat "eszik". ***
»13.«
Most pedig a MerCuRiUs -t értsd meg helyesen. A Mer szó először
szigorú fanyarság, a nyelvnek e szava fanyarságtól csikorog,
és így megérted, hogy a keserű fullánk benne van. A Mer
fanyar és RESZKETŐ, és minden egyes SZÓ az ő cselekvő vagy
szenvedő erejétől formálódik. A Cu szót, mint a fullánk dörzsölődését
vagy nyugtalanságát érted meg, mely a fanyarsággal nem tud
megbékélni, hanem felszáll és felemelkedik; mert e szótag erővel
a szívtől a szájig nyomul: így lendületet kap a szívtől,
viszont csakhamar megragadja a Ri szótag is, és az egész értelmes
szótaggá változik át, ezért a keserű, fullánkos kereket
jelenti a születésben, amely oly sebesen szorong és forog,
mint a gondolat. Az Us szótag a sebes tűzvillám, tőle a prima
materia a fanyarság és a keserűség közötti gyors forgásban,
a sebes keréken meggyullad. Az ember voltaképpen itt érti meg,
hogy miként rémül meg a fanyarság, és az erő e szóban ismét
visszasüllyed a szívbe, és ájult lesz, egészen szétszórt.
De a fullánk a forgó kerékkel a villámban marad, és a
fogakon át kicsap a szájba, ahol a szellem lobogó tűzhöz
hasonlóan sistereg, majd ismét megerősödik a Szóban.
Jacob Böhme
először elmondja a Mercurius szó titkát, azt, hogy hogyan is
okoskodták ki a szóösszetételt. Itt jól érzékelhető, hogy
ez is olyan összetett betűszó mint a SulPhur. Igazából így
lehet értelmezhetően leírni; MerCuRiUs, mivel négy dolgot is
takar. Ezért nem szabad kénnek vagy higanynak lefordítani
ezeket a szavakat. A Mer vagy Mar több ókori nyelven, (így
sumerül is) Istent jelentett, lásd a sumérok Teremtőjét
Marduk (Mar-duku) Istent, aki népe között testben is élt. Sába
fia volt, akit csak a földiek hívtak így, mert igazi neve; Elümánöi
Bilkísz volt. Egy másik Univerzumból jött a Földre, hogy az
embereknek városokat építsen. A fiú apja Ré volt, a Napisten.
Később Salamonnak tulajdonították, aki udvarolt Bilkísznek.
Ő sem földi volt. Testmagasságuk 6-7 méter lehetett. Ezt
"Sába" sírjának későbbi feltörése - és riadt
visszafalazása - igazolta is! Itt érdekes módon magát a rezgő
forrást (az Atyát) jelölik Mer a szóval. A MAR-AD szavunk is
így nyer értelmet, amely egyúttal helybenmaradót is jelent a
tovahaladóval szemben. A téridő születése során a keserűség
is forog (csavarodik) és az egész keletkező rendszer is egy
bonyolult és speciális, dinamikus geometriában jellemezhetően
születik. Az US rovásírásunkban is fennmaradt és női
jelleget jelent (már az alakjával is), amit a Mária-kultusz
mandorlája szintén megőrzött. Ez az Anyában keletkező
teremtésre alkalmas időtartomány lencse alakú megjelenésére
is utal. Ebben szokták Isten anyját megjeleníteni, de a koronázási
palástunkon Jézust is ilyen alakzatban találjuk, ami a nőin
belüli férfi princípiumra való egészen nyilvánvaló utalás.
(Lásd; budapesti Mátyás templom /koronázási templom/ oltárát
a várban.) A SZÓ fontos kulcsszó. Az ókori és az ókori
ihletettségű kozmogóniák nagyon helyesen hasonlítják a
gravitációs hullámokat a hanghoz, hiszen a források tere következményszerűen
longitudinális modulációt idéznek elő a többi forrásoknál.
Ezért nevezik ezt a térréteg hullámot Hangnak, Zengésnek,
vagy Szónak, Beszédnek, Igének. Ezek modulálatlan (hathangú
síp) vagy modulált reprezentációjuk kulcsszavait rejti. Tehát
az üzenet szerzői ismerték az Univerzum mindent átható
információs terét, és annak információátadási és terjedési
rendszerét; a morphogenetikai (formaszülő) teret (!). R.Sheldrake
(^) fedezte fel és bizonyította újra a mai korunk számára.
Ez nem más, mint a beszélő fény krónikája. Ami a rendszerből
keletkezik az az energia, a rétegezett kinetikus tér. A rejtett
fény. ***
»14.« E
négy alak található tehát a természet eredetében, amelyből
a mozgékonyság, valamint a teremtmények magjában levő élet
is származik; ám nem megfoghatóságként lakozik az eredetben,
hanem erőként és szellemként. Mert mérges, ellentétes lét,
s szükségszerűen ilyen, hiszen egyébként nem lenne mozgékonyság,
hanem minden merő semmi volna; ezért a haragforrás a természet
első eredete.
A megszületett
tér lehetővé teszi majd a teremtés folyamatát. Víz és Tűz
jellegét egyaránt hordozza, de ez már az új qualitás; a
LEVEGŐ! Ez természetesen teljesen mást jelent, mint az ismert
nitrogénből és oxigénből álló gázkeverék!! Ez egy körberohanó
Tűz(ek) keltette, de Víz típusúan táguló spirálgömb, vagy
kúptoroid, amit egyszerűen egy csiga házához hasonlíthatunk
magunkban. Egy fénysebességgel táguló csigaházhoz!! Az
emberi léleknek is van egy ilyen dinamikus keltője, egy hasonló
elven működő parányi térforrása. Oktaéderes jellegű forrásrendszere
van. Ezért hasonlítják lépten nyomon a tiszta gyémánthoz. A
teremtmények esetében itt részecskék és a lelkek "életéről"
és centrumáról van szó, amit ez az egyedüli és a térben már
soha ki nem alakuló különleges geometriájú tér tud csak életben
tartani. A dolog különleges pikantériáját az adja, hogy a lélek
(emberi, állati és növényi) szintén egyfajta részecskének
mondható dolog. Annak ellenére, hogy akár szabad szemmel is
megfigyelhető (1-0.5mikron nagyságú, nem fedezte fel a tudomány.
A teret erőnek, szellemnek nevezi. Igen, hiszen ez az
energiaterek első, speciális példánya. Azt mondja, hogy e nélkül
az unikális tér (és annak dinamizmusa) nélkül minden semmi
lenne. Ez azt is jelenti, hogy enélkül az univerzális evolúció
megrekedt volna a kezdeti transzcendentális szinten. Az anyagi részecskék
létrejöttéhez és fennmaradásához csak az ötről a hatra
sohasem jutó, de folyamatosan újrakeletkező 5+1 jelenforrást
tartalmazó (a második fejezetben tovább pontosított) térforrás
kvantum alkalmas, miután csak ez generál a további lépesek
megtételére alkalmas szimmetriarendszert. Kiterjesztett erősség
a Káoszban; olvashatjuk a Szentírásban. Vagyis a téridő Ezékiel
kereke, az energia, ami hullámtermészetű, a természet
teljesen transzcendens alapja. Ezért halad egyszerre mindenfelé;
mert expandál, felfúvódik, KI-terjed. ***
»15.« A
Mercuriust e helyen éppenséggel nem a harmadik, a teremtett világ
princípiumában értem, hanem a patikában használatos higanyra
gondolok, jóllehet ilyen erővel és léttel is rendelkezik;
hanem a lények lénye eredetének első princípiumáról,
Istenről és a kezdettelen örök természetről beszélek,
melyből e világ természete született. Természetesen az első
két princípium eredetében nincs szétválás, csakis a végső
és a harmadik princípiumban. A csillagok és az elemek
birodalma az első princípiumból született a szó és Isten
szelleme által, az örök Atyától, a szent égből.
Azt
mondja, hogy a szétválás a harmadik és az utolsó princípium
privilégiuma. A mondat elején az igazi anyagról írja, hogy az
is kelt hasonló erőt és létet, de ő itt nem elsősorban erről
beszél. A téridő görbültre keletkezik, mert táguló spirálgömb
(Ezékiél; kerék, ami minden irányban halad egyszerre!) vagyis
a téridőnek tényleg van tömegvonzása, bár annak ami előidézi
a fenomént; nincsen tömege. Ez vonzó, taszító és forgató térrétegeket
(Fanyar/keserű (vonzó) esszenciális rétegeket, és édes (taszító)
szeparátorokat (ezeket olajnak(!) is nevezték. Innen eredhet az
olajra lépni kifejezésünk? Ehhez viszont térugrásokkal közlekedő
űrhajók illenének... Minden az első princípiumból ered és
a teremtés folyamatos. Folyamatos mind a két értelmében. A részecskék
és az energia állandóan keletkeznek az Univerzumban, és a
keletkezésük a létrejöttükkel nem fejeződik be, hanem egy
roppant bonyolult transzcendens belső világ generálja őket
folyamatosan. Úgy is mondhatjuk, hogy belülről kifelé áramlanak
időstruktúráik, és állandóan a keletkezés állapotában
maradnak. Ehhez a keletkezéshez a hat+1 forráshelyű tér ad
kizárólagos alapot. Minden EBBŐL és EBBEN született, úgy is
mondhatjuk; EBBŐL ÁLL, hiszen a kezdeti forrás elágazó időrendszereinek
forrásai egyre szaporodva új és új anyagot és energiát
hoznak létre, amelyek - mivel a téridő függvényei - tartósak,
de el is bomolhatnak egy téranomália (térhiány) következtében.
Ez szószerint azt jelenti, hogy az anyagmegmaradás és az
energiamegmaradás megdönthetetlennek hirdetett dogmái; csak
nagyon korlátosan érvényesek! ***
  
|