 
»MÁSODIK
TEXTUS«
»1.« Ha vágy van a semmiben, akkor a vágy önmagában
valamire irányuló akaratot kelt: ez az akarat a gondolathoz
hasonló szellem, amely a vágyból kilép, és a vágyat keresi,
mert anyjára mint vágyra rátalál. Amikor a valamit anyjaként
a semmiben megtalálta, akkor ez az akarat mágus az anyában, és
ha anyját megtalálta, van lakhelye.
Mit is rejt ez a misztikus szöveg? A teremtést az
Atyához, mint unikumhoz kötötte a (keresztény) ember tudata,
de itt egy relatív rendszer homályos célzásait ismerhetjük
fel, mert szerepel benne egy titokzatos Anya is. Ezzel már találkoztunk.
A relatív mozgást végző, egymás időterébe rohanó
tachionokról - Teremtőkről - beszél, amik a relatív kölcsönös
létüket egymáshoz viszonyított mozgásaikból nyerik, teret
engedve egy új fejlődési szint, a tér kialakulásának, amely
nem új dolog, csak egy új szerveződési szint, egy új formáció
a szerencse oltárán, és egyben a kozmikus evolúció nagyszerű
új lehetősége a kozmogóniai előbbrejutás útján. A lét
alapja, az üres tér, ami csavarodott mivoltával felpezsdíti a
lehetőségek színházának eleddig egyhangú életét. Az Anyának
nevezett tachion "hasában" az Atya kettéhasad és
ezekből az egyik hatforrású energiateret hoz majd létre Anyában.
Csak attól Anya ez a tachion, hogy Benne születik a tér (és
örökre Benne is marad) Jin és Jang. Férfi és Nő. Együtt
egy egész. Akarat és Vágy, vagyis két Törvény van. Aktív
és passzív. A gondolathoz hasonló szellem kifejezés két
dolgot is takar; a transzcendenciát és a hatalmas sebességet.
A középkorban nem lett volna értelme annak, ha ezt fénysebességnek
nevezték volna. A gondolat terjedési sebességével hasonlítja,
ami (talán) azonos az előbbivel. A férfi és nő hasonlattal
azt is szemlélteti, hogy a teremtéshez két polaritású "valami"
kell, és a kezdeti taszítódás után valamiféle vonzódás
egymáshoz. Ezután egyik a másikban (is) való létezése. Az
atya magja az Anyában, aminek növekvő élete van. Megosztódás,
utód. A kétneműség (szexuális hasonlat) főképpen csak az
érdeklődés fenntartására szolgál. ***
»2.« Ebből megérthetitek, hogy az akarat
szellem, mégpedig más, mint a sóvárgó vágy. Az akarat érzékelhetetlen
és megismerhetetlen élet: ám az akarat a vágyat megtalálja,
és a vágy az akaratban - lét. Mármost nyilvánvaló, hogy a vágy
mágia és az akarat mágus, s hogy az akarat nagyobb az őt adó
Anyánál. Az akarat úr az Anyában, és az Anyát némaságként,
az akaratot pedig eredet nélküli életként ismerjük meg. A vágy
mégis az akarat indítéka, de nincs tudása, sem értelme; az
akarat pedig a vágy értelme.
Ebből megérthetitek, a lét relatív létezés, kölcsönös
realizáció. Az akarat-szellem és a sóvárgó vágy két egymásnak
száguldó semmi, két időforrás és azok múlttere. Ez relatív
létezés, de nyugodtan mondhatjuk ezt egy nagyon körültekintő
relativitás-elméletnek is, ami a tárgyakon túl a dimenzióforrásokra
is ki van terjesztve. A vágy az akaratban - lét. Ez a Vízbe
rohanó Tűz. Legyen a Víz (vágy) az állónak vett, és a Tűz
a mozgó (akarat). Forrásuk két pont: Atya és Anya. Nem mások,
csak más a szerepük és a relatív perdületük iránya.
Kilehelt, vagy hátrahagyott múltjuk alaptalan mélység, végtelen
(de mint megszámlálható végtelen az akarat az öregebb és ezért
nagyobb. A relatív létre alkalmas semmik. A hasonlatok emberi
fogalmakkal operálnak, de a figyelmeztető szöveg: nincs tudása,
sem értelme - jelzi, hogy ez csak érzékletes hasonlat. Figyeljük
meg, hogy a második fontos elemet milyen szemérmesen jellemzi.
Az Anya semmivel sem tér el az Atyától létezési jellemzőiben,
de a teozófia dogmatizmusa abban az időben félremagyarázhatta
volna a dolgot így -ugyan az Atyáról olvasott jelzőkkel (tulajdonságokkal)
fel van ruházva az Anya is, de jelentőségét nem hangsúlyozza
túlzottan a szerző, hiszen akkor több Istenről kellene beszélnie,
mivel a pontosan egyenrangú időforrások jelenpontjai ezt
logikailag meg is követelnék. Az indiai mitológiában a Teremtő
neve; Rudra, kétneműen Purusa és Prakriti. ***
»3.« Ekképp adjuk tehát értéstekre röviden,
ami a természet és a természet szelleme, ami öröktől alap nélkül
van; és úgy találjuk, hogy az akarat-szellem nem talál helyet
nyugalmának. A vágy viszont önnön lakhelye, és az akarat a vágy
megfoghatatlan köteléke.
A természet léte örök, de ha volt kezdete akkor
ezt így lehet filozófiailag elgondolni. A rendszer sokkal
bonyolultabb annál, hogy leegyszerűsített formában (három
dimenziós szemléletben) azt érzékeltetni lehessen, de ez a
magyarázat iránymutató a megismerés felfelé vezető útján.
Az alapelv koherenciája a megismerés során az a lámpa, ami
segít abban, hogy ne sétáljunk a szakadékba, vagy ne menjünk
neki a butaság sziklafalának. A vágyban alakul ki a létezés,
a relatív időgeometria. Ennek logikai alapelveit tartalmazza a
rejtvény és ezzel mankót ad az elinduláshoz. Az Univerzumot néhány
hihetetlenül egyszerű elv kormányozza és tartja működésben.
A rendszer őrületes bonyolultsága néhány nevetségesen
egyszerű relatív mozgástörvényre vezethető vissza. Ezek: »1.«
A pontszerű időforrások radiális emanációja. (E) (expand,
EMANÁCIÓ, VÍZ, ÉDES) »2.« Az ekvitemporiális időfelszínek
egymáson való akadálytalan áthatolása, ami ezeken semmilyen
változást nem hoz létre. »3.« Az időfelszínek és a más (elért)
források interakciója, amely azonnali E-vel való sugárirányú
elsodrást jelent. (KEMÉNYSÉG) »4.« Több felszín együttes
sodrásának vektoriális eredeztethetősége, ami a tachionok létrejöttének
elsődleges oka. (TŰZ MEGGYÚJTÁSA) Ez a fénysebesség fölé
is felgyorsuló mozgás abszolút sajátrendszerben is
elgondolható, amikor a forrást saját dimenzióforgása (KESERŰ)
hajtja előre. Ezért nincs lakhelye sem, mivel jelene örökösen
a jövőjében rohan. »5.« A relatív mozgás az időforrások
egymás által realizált időterei között és az egymásban
való relatív időinterakciók. »6.« Kettős törési faktorú
negatív időterek (TŰZ) kettéhasadási (két helyen való létezési)
törvénye. Radiális kettős faktorú (felhasadt) vonzás. A
vonzás a negatív dimenzióidő miatt lép fel. Az eseményhorizont,
kúpos felszín:(SAVANYÚ) A belső dimenzióidő (FANYAR) »7.«
Csavarodási tézis (KESERŰ) és annak esszenciális következményei.
»8.« A múltban való léteztetés törvénye. (A képe létezik,
attól létezik /Jézus/) (RÉMÜLET) »9.« Az időtükör törvénye.
(TURBA) »10.« A maradandóság ciklizálódási alaptézisei, félspínűség,
és a szuperszimmetria-törvények. (OLAJ) és (SAL, SAL NITRI)***
  
|