A szeretet, a türelem, és az értelem szép gyümölcsöket szokott hozni.

 


Bach életeRendszerekzenei kulcsokzenei kulcsok 8
rejtett titikok Bach zenéjébenZenei kulcsok 3zenei kulcsok 6zenei kulcsok 9
általános zenei kulcsokzenei kulcsok 4zenei kulcsok 7zenei kulcsok 10


zenei kulcsok 11Zenei kulcsok 14Zenei kulcsok 17Zenei kulcsok 20
zenei kulcsok 12Zenei ulcsok 15Zenei kulcsok 18Zenei kulcsok 21
zenei kulcsok 13Zenei kulcsok 16Kulcsok 19Zenei kulcsok 22

Zenei kulcsok 3

Igen, igen! Ez a fénymag jele! Az időfizikában így ábrázoljuk a fénymagot. 

9. ábra fénymag

A két ábra egy és ugyanaz, de meglehet, hogy ez egy térbeli alakzat árnyképe, mert a mi világunkat árnyékvilágnak is nevezik. Talán még a fénymag keletkezési útja is egyezik a violinkulcs rajzolási irányával. Ő a tér előtti létező, aki létrehozza a teret és a mi általunk látott fényt is, ami szintén téridő természetű, és nem elektromágneses. 

 

9b ábra.
A magyar királyi jogar végén látható a szent ábra a fénymagról, az összefonódott fél-dimenziókkal

Megfejtettük nagyon egyszerűen a formát. De honnan kapta a nevét? G kulcs.
Minden, ami létezik hullámokban terjed. A hullámok terjedése rezgésbe hozza a többi létező forrást. Ami létezik rezeg, az hangot ad ki magából, ebből következik: a világegyetem sok- sok hang eredője, hangok összessége. A föld hangját, rezgését már megállapították. Sőt tudják a naprendszer bolygóinak a hangmagasságát is. Ha valaki tudja hol szerezhető be ez az anyag, írja meg nekem. Köszönöm. Én csak a föld hangját ismerem, egy nagyon mély G hang. Nem érdekes? Nem tartom véletlennek. Egyébként is tudjuk már nincsenek véletlenek. Gondoljunk bele, ha valamivel vagy valakivel egy húron akarunk pendülni, már benne van a közmondásban. Vagyis fölvesszük az alaprezgést, a G hangot, így vagyunk harmóniában a bolygónkkal, a föld anyával. Innen kapta a nevét a G kulcs.
Itt van egy nagyon fontos kitérő, ami alátámasztja az elméletemet. Milyen hangra hangolnak ma a zenészek egy zenekarban. Az A hangra. Egy zenész megadja az A magasságát és ugyanarra az A-ra hangolja mindenki a ő A hangját. Ha sikerül a hangolás tiszta hangzású koncertre számíthatunk, ha nem sikerül a hangolás valószínűleg hamis hangokra, hangzásokra készülhetünk föl.
Az A hang, amire ma hangolunk egy egész hanggal magasabban, vagyis két félhang távolágra helyezkedik el a G hangtól. A következő ábrán a pirossal bekeretezett részről van szó.

10. ábra G-A

A hangmagasság, amire ma hangolunk 441-446 Hz távolságon belül van. Természetesen ha az egyik hangszer 441 Hz-re a másik 445 Hz-re hangol biztosak lehetünk benne hamis lesz a közös produkcióra. Mindkettő az A hang, de az egyik magasabb a másiknál. A zenekarok általában 442 Hz-re szoktak hangolni, ez a magasság kényelmes a hangszereknek. Ha valaki egyedül, tehát szólóban játszik szereti a hangszerét magasabbra hangolni 444-445 Hz-re. Ez azért van , mert a magasabb hang fényesebben szól és gyorsabbnak, virtuózabbnak tűnik az előadása is.
Sokat gondolkodtam miért az A hang, miért nem a G hang? Hiszen a G logikusabb lenne. Aztán jött a válasz. Vannak együttesek, akik régi zenét játszanak korábbi évszázadokból. Ehhez sokszor használnak régi, korabeli hangszereket a hangzás és a hangolás miatt. Én is, mint hárfás többször találkoztam hasonló problémákkal. Egyik koncertemen G. F. Händel Saul oratóriumát adtuk elő. A karmester ragaszkodott hozzá, hogy az akkori hangmagasságban szólaljon meg a mű. Két lehetőségem volt: vagy lehangolom minden húromat egy fél hanggal lejjebb, vagy áttranszponálom a szólómat egy fél hangtávolsággal lejjebb. Természetesen a transzponálást választottam, hiszen a húrok áthangolása akár egy hét munkája is lehetett volna. A fizika törvénye szerint a húrok feszültsége, amit már évek óta megszokott, nehezen vett volna föl más feszességet, rezgést, magától visszament volna az ő megszokott magasságára.
Azonkívül tönkre mehet a húr is, rosszabb esetben a hangszer is károsodik

 NEXT    TOVÁBB