A zenei kulcsok értelmezései
Elsőként tisztázni kell, mik azok a zenei kulcsok és mire használják.
A kotta olyan, mint egy könyv, amiben sorba vannak rakva a betűk, a kottajegyek, amiket egymás után olvasunk el, játszunk le a hangszereken. A legtöbb hangszernek egy sor kottaképe van, úgy, mint a könyvekben, egy-egy betű, illetve hang van egymásután és értelmezve egymást követően olvassuk,
játsszuk le a hangokat, a betűket. Vannak hangszerek, amikkel több hangot is le tudunk játszani egyszerre. Például a zongora, ahol a jobb és balkéz külön sorba egymás alá van lekottázva, így a zongorista egyszerre olvas két sort és így halad kétsoronként lefelé. Talán a legnehezebben megtanulható hangszer az orgona, ő a hangszerek királya, hiszen ott még a lábaknak is külön szólama lehet. Ettől nem kell megijedni, minden megszokás kérdése. Megfelelő technikával és gyakorlattal mindent meg lehet tanulni.
Így néz ki egy zongorára írott kottakép. Jól lehet látni a kétsoros folyamatot.
1. ábra kottakép
Ha egy hozzáértő olvassa a soraimat, valószínűleg furcsának tartja majd a hasonlataimat,
ez esetben a könyv-kottára gondolok. Tapasztalataim szerint a lexikonokban levő meghatározások olyan bonyolultan vannak megfogalmazva, teletűzdelve idegen szavakkal, hogy még a hozzáértőnek is többször el kell olvasni, hogy rájöjjön miről is van szó igazán.
Valószínűnek tartom, ezzel azt akarják mutatni milyen nagy tudással rendelkeznek és milyen sok idegen szót ismernek. Pedig a tudás az egyszerűségben mutatkozik meg leginkább.
Nekem a célom: aki ezeket a sorokat olvassa értse is meg őket minden nehézség nélkül, ezért igyekszem a legegyszerűbb magyarázatokra. Aki ezt olvassa már tud olvasni, tehát érteni fogja az összehasonlítást.
A zenei kulcsok mindig a sor elején helyezkednek el, megmutatják a hangok helyét a vonalrendszeren. Minden kulcs egy hangnak a pontos helyét jelöli, és ebből már tudunk tájékozódni, hol van a többi hang helye. Természetesen lehet a kotta többi helyén is kulcs, nemcsak a sorok elején, ez a zenész segítségére van, hogy könnyebbé tegye a kotta olvasását.
Mi a vonalrendszer?
Öt párhuzamos vonal egymás alatt, ők jelölik az egy sort, ahol a megfelelő jelzések után - ide tartoznak a kulcsok is - lehet lejegyezni a hangokat. Nemcsak a vonalakon, hanem a vonalközben is vannak hangok.
Itt már fölfedezhető az idő fizikája. Az öt vonal a teret jelképezi, az öt vonalköz pedig a túlvilágot. Ezt lehet fordítva is értelmezni, talán azért érthetőbb az első magyarázat, mivel a vonalakat látjuk, a teret érzékeljük, a vonalköz üres, a túlvilágot nem látjuk. Vagyis ő a Téridő Isten, tíz tűz kergeti egymást, öt jobbos és öt balos, lent és fönt.
Itt a túlvilág alatt nem azt a négydimenziós világot gondolom, ahová halálunk után kerülünk, hanem az antiteret értem alatta, ami ugyanitt van, csak ellenütemben. Ez is egy bizonyíték arra, hogy az antianyagot nem valahol a világűrben kell keresni, mint ahogy ezt még sokan gondolják. Minden itt van egy helyen, egyik sem létezik a másik nélkül, egyik élteti a másikat. Ha nincs vonal, nincs vonalköz és ez fordítva is igaz. Fantasztikus titok tárul fel, és nem hiszem, hogy ennyi szabályosság a véletlen műve lehetne. A zenében is ott
bujkál a teremtés minden titka.
Ha az időfizikai mondataim nem tiszták a számotokra, légy szíves olvassatok utána Kisfaludy György vagy Kocsis Ferenc munkáiban, ők igazi szakértők ebben a szakmában. Az én egyik feladatom, hogy észrevegyem az összefüggéseket és megpróbáljam megfejteni a még meg nem oldott feladatokat. Biztosan vannak mások is, akik jó eredményeket értek el, engem ez a két ember tudott eddig igazán továbbvinni a gondolataimban.
NEXT TOVÁBB
|