Az értelem csak a szorgalomtól ragyog fel. |
|
Praeludium Ebben a fejezetben folytatom a partiták
elemzését, méghozzá az első partita első tételével, a preludium mélyebb
értelmezésével foglalkozunk. Ő az első, a bevezető tétel.
1. ábra Zenei értelmezése a tétel nevének:
előjáték, bevezető. Az egyházi zenében az orgona előjátéka.
Bevezeti az istentiszteletet. Preludizálni= improvizálni. Az orgona- a
hangszerek királya- különböző ünnepeken kapott egy dallamot, és
arra kellett neki improvizálni, preludizálni. Számmisztikai értelmezése: a
preludium egy ablak, ami által megláthatjuk a gyémántvalóságot. Ez a
tétel összesen 622 hangból áll. A 622 jelentése: a titkok zárját
nyitó kulcs. Itt van a megoldás. Ha megfejtjük a preludium kódjait,
kulcsát, elénk tárul Isten világa, belső szerkezete. Az előjátéknak
is ugyanez az értelmezése. Gondoljunk csak bele. Ha az előjátékot nem
értjük meg- itt bármire gondolhat az olvasó, egy könyv olvasása, egy
autó szerelése, nem fogunk tudni tovább lépni, ha mégis sikerül, hiányos
lesz a munkánk és előbb vagy utóbb összekutyulódnak a dolgok. Bevezeti az istentiszteletet. Ez is
ugyanaz. A bevezetést úgy kell lejátszani az orgonistának, hogy minden
ottlevő lényt sikeresen megtisztítson, áthangoljon-, átrezonáljon-,
és lehetővé tegye nekik a belépést Isten országba. A titkok zárját nyitó kulcs. Emlékszünk
a partita fejezetnél a 41, 14-es számokra? Már ott is a kulcsokról
beszéltünk. Valószínűnek tartom, ha sikerül megfejteni a preludium
összes kódját, akkor a többi tétel megfejtése nem lesz olyan
bonyolult. De! Tévedhetek is. Most úgy gondolom sikerült 2 kódot
megfejteni, ez még nem elég a teljes igazság látásához. Kutatásunk
percről percre, óráról órára mélyebb tudást szív magába. Talán
lesz köztetek is, akinek lesz pár érdekes fölismerése, szívesen
vesszük az együttműködést. A preludium 21 ütemből áll. Az ütemet
már nem kell tisztázni, hiszen az előző fejezetben értelmeztem. Arra
kérlek benneteket, ha valamelyik szót nem értettétek meg, tisztázzátok
le a fogalmat, mert ha értelmezés nélkül folytatjátok az olvasást,
előbb vagy utóbb érthetetlenné válik a szöveg, és belegabalyodtok
az egészbe. Legrosszabb esetben eldobjátok a könyvet. Ez minden szöveges,
de szóbeli dologra is igaz. Talán a legfontosabb törvény a tanulási
technológiára. Nézzünk meg egy példát. Ha a gyerekek elkezdenek
sustorogni, beszélgetni az órán, biztosan elvesztették a fonalat, már
nem tudják követni az órát. Egy szót nem értettek meg! Onnan egyre
rosszabb lett a helyzet. A legtöbb nevelő mit tesz ebben a helyzetben? Türelmetlenül
elkezd kiabálni, megfenyíti, megfélemlíti a gyereket, és ezzel már rá
is tette a pecsétet. Buta gyereket csinál belőle, amiből nagyon nehéz
segítség nélkül kimászni. Ha megkeresték volna azt az egy szót,
ahol elcsúszott a gyerek, és értelmezték volna minden hibáztatás nélkül,
hiszen amiről még nincsen információnk, nem tudhatjuk csak úgy.
Biztos vagyok benne, hogy egy újabb jó tanulót nyerhettünk volna. Ez
lenne a pedagógusok feladata. Természetesen ez ugyanúgy igaz a felnőttek
világára. A meg nem értett szóból ered az a sok-sok probléma. Ide már
nem írok példákat, biztos vagyok benne, hogy mindenkinek eszébe jut több
száz, akár a saját életéből is. Értelmezzétek a szót, így sok értelmetlen
dologtól szabadultok meg. Tehát a preludium 21 ütemből áll.
Mit jelent ez a szám? Alma, feladat, mahad, mája, jóga. A mahad és a mája szanszkrit nyelven
van, jelentése: elme, illúzió. Az időfizikában az alma a forrást
jelenti. Az alma latinul jóságos kegyes, spanyolul lélek a jelentése.
Érdekességképpen, ha fölcseréljük a betűket, mala (alma) rózsafűzért
jelent. A 21-es szám a fölemelkedés száma, a kettőből egy lesz, ő a
jóga igazságszáma is. Ő a megoldás, a bevezető kulcs. Jézus
azt mondta, mindent egyszerre kell látni, hallani az értelmezésekhez.
Mi egy 3 dimenziós világban élünk most, ez nem elég a teljes igazság
megértéséhez. A világ egyébként 1 dimenziós, csak többdimenziósnak
mutatja magát. Valószínűleg 64 dimenzió létezik. Dimenzió= kiterjedés.
Vagyis mi a feladat? Létre kell hozni egy 1 dimenziós képet. Összeszámoltam
hányféle hang van a tételben. Összesen 43, ebből a 43 hangból 2 hang
enharmónikus. Mivel ez a darab temperált hangszerre íródott, a zongorára,
nyugodtan kijelenthetem, hogy 42 fajta hangból áll, mivel a két enharmónikus
hang helye azonos. Ugyanazt a billentyűt kell leütni a zongorán. Tisztázzuk
az enharmónia és a temperált kifejezéseket. Temperálás a tiszta
akusztikai hangviszonyoktól való eltérés. Az oktáv 12 egyenlő távolságra
való fölosztása. Mutatok egy zongora billentyűzetről készített ábrát,
amin látni fogjátok az elnevezések alapján a 12 fajta hangot, illetve
ezeknek az ismétlődését mindkét irányban. 2. ábra Logikusan gondolkodva ez a hallásnak és
a hangok világának a meggyilkolása. Ebben a rendszerben már nincsenek
tiszta hangtávolságok, tulajdonképpen minden hamisan szól. Mivel már
nagyon megszoktuk ezeket a „hamis” hangzásokat, nem tűnik föl.
Voltak, és vannak hangrendszerek, ahol több részre osztják föl az oktávot,
ezek közelebb állnak a valósághoz. A temperált rendszerben csak egész
és félhangtávolságok vannak. M. Mercato (1600-as évek) 53-fokú
rendszert, Jankó Pál (1900-as évek eleje) 41-fokú rendszert dolgozott
ki. Mondok egy példát. Mindenki ismeri Sebestyény Márta népdalénekest.
Ő visszahozott az eredeti hangzásokból, hangokból sok olyan dolgot,
amit már rég elfelejtettünk. Csak elfelejtettük! Szerintem nincs olyan
ember, akit ne érintene meg az éneklése. Vajon miért? Ráismerünk az
eredeti tudásra, az eredeti valóságra. Ő még gondolkodás nélkül énekli
a negyed és annál kisebb hangtávolságokat. Nekünk már gondolkodással
sem sikerülne. A keleti zenében még használatosak a félhang hangtávolságoknál
szűkebb távolságok. Temperált hangszerek: orgona, zongora,
cseleszta, xylophon, stb. Ha valaki nem temperált hangszeren játszik,
(pl. hegedű, brácsa, fuvola, trombita, stb.) és a kísérő hangszere
egy temperált hangszer, akkor a nem temperált hangszeren játszó
muzsikusnak alkalmazkodnia kell a temperált hangszer hangjaihoz, tehát a
hangokat igen gyakran egy kicsit magasabbra, illetve mélyebbre kell intonálnia,
játszania ahhoz, hogy egy tiszta közös produkciót alkothassanak. Ez
nehéz munkának tűnik, de egy jó zenész gond nélkül megoldja. Ha
egyedül játszik egy nem temperált hangszer, akkor csak saját magához
igazodik, így egy egészen másfajta oldalát ismerjük meg a
hangszernek. El is jutottunk az enharmóniához.
Enharmóniának nevezünk 2 olyan hangnak a viszonyát, ami igaz más-más
nevet visel, kottázásuk is eltérő, de a temperált hangszereknél
ugyanazon a helyen helyezkednek el, tehát ugyanott szólaltatják meg. Nézzétek
meg újra a 2. ábrát, ott találtok ilyen elnevezéseket: ges-fis,
des-cis, stb. Ez két különböző hang ugyanazon a helyen. A temperált
hangszer ugyanott üti le, a nem temperált hangszer különbséget tud
tenni a két hang között. A bés elnevezésű hangok egy kicsit
alacsonyabban, a keresztes hangok pedig picit magasabban helyezkednek el. Tehát 21 ütem, 42 féle hang. Nézzük
meg hozzá a következő Ji csing ábrát. 3. ábra Mit fedezünk föl? Csak egy helyen
feleződnek a számok: 21-42. Ez a fordulópont. Nagyon furcsa összeesés
Bach zenéjével. Kisfaludy György kutatása alapján ez az élet-halál
kódja. Ha sorrendbe rakjuk a számokat, akkor a 16. helyet kapja a 21-42.
Még egy fontos dolog. A hangok frekvencia számaiban a közös, hogy mind
9-cel osztható. Azonnal rátérek, hogyan találtam meg ezeket Bach zenéjében. Azért megnéztem a renumokban is az
ehhez tartozó értelmezéseket. 21= alma, kutatás, nirvána, kehely,
kincstár. 42= Isten képmása, istenné válás, kulcsmondat. A teljes
megoldáshoz jónak kell lenni a 43-ak is, hiszen az enharmónikus hanggal
összesen 43 van. 43= az út, siker. Összegzés. Ezen az úton jutunk el
a sikerhez, a kulcsmondat segítségével Istenné válhatunk, a megfelelő
kutatással elérhetjük a nirvánát, és megismerhetjük az élet-halál
igazi értelmét. Nagyon sokat ígér ez a tétel, érdemes vele
foglalkozni. Készítettem egy összegzést a tételben
előforduló hangokból, ami sok érdekes kaput nyitott meg előttem.
Ebben a tételben 50 félhangtávolságon belül 51 félhang számolható
meg. Mivel 42 féle hangot használ Bach a preludiumban, arra a következtetésre
jutunk, hogy 9 üres hely van, illetve 9 hangot nem találunk meg ebben a
műben. Megszámoztam a hangok helyét alulról fölfelé, tehát 1-51-ig,
így a hiányzó hangok helye a következő. 2, 3, 4, 9, 11, 14, 26, 40, 49. Alulról fölfelé számolva a
hangjegyeket a 21. lépés pontosan a 2 enharmónikus hangra esik. A fisz-gesz a 21. lépés. Ha nem számoljuk
a hiányzó hangokat, akkor az enharmónia lépése a 16. Egyre gyanúsabb
a dolog . A Ji csing frekvenciái 9-cel
oszthatóak, itt 9 üres hely van, 21-42 a fordulópont, 42 féle hang, 21
ütem, a 21. lépés az enharmónia, a hiányzó hangok nélkül a 16. lépés,
úgy, mint a Ji csingnél a 21-42. Az időfizikában azt mondják 16 világ
van, a 17. az ahun, a nemtér- nemidő. Mielőtt tovább megyek ezen az
izgalmas vonalon, nagyon fontos még két dolgot megvizsgálnunk, ami
bizonyítani fogja állításainkat. Az aranymetszéspont. Az aranymetszés
mindig érdekelte az embereket, legfőképpen az alkotókat és a kutatókat,
hiszen ő az egyik legfontosabb kulcs a világegyetemben. Könyveket írtak
már az aranymetszésről, ezért csak egy mondatot írok, a matematikai
megfogalmazást. Két rész (a, és b, a>b) az aranymetszés szerint aránylik
egymáshoz, ha az egész (a+b) úgy aránylik a nagyobb részhez (a),
ahogy a nagyobbik rész (a) a kisebbik részhez (b). 4. ábra Az aranymetszéspont legkönnyebb kiszámítási
módja, ha az egészet beszorozzuk 0, 618-cal, ez lesz a nagyobbik rész,
a kisebbik rész, pedig ha beszorozzuk 0, 382-vel. Így kiszámoltam a tétel
hangkészletének az aranymetszéspontjait többféle módon. Félhangok: 51x 0, 618= 31, 518
51x 0,382= 19,482 Félhangtávolságok: 50x 0,618= 30,9
50x 0,382= 19,1 Hangkészlet + enharmónikus hang: 43x
0,618= 26,574 43x 0,382=
16,426 Hangkészlet enharmónikus hang nélkül:
42x 0,618= 25,956 42x 0,382=
16,044 Az eredmények nagyon érdekesek.
Mindenféleképpen a 2 enharmónikus hanghoz érkezünk el. A pontok vagy
a fisz-gesz-nél, a 2 enharmónikus hangnál, vagy az alattuk levő szomszédos
hangnál, az F-nél, vagy a fölöttük levő szomszédos hangnál, a G-nél
vannak. Az enharmónia a megoldás. 2 különböző hang, ugyanazon a
helyen. Arra a következtetésre jutottam, hogy az aranymetszés nem egy
pont, hanem egy folyamat. Az aranymetszés pontok itt vannak a mi 3
dimenziós világunkban, a folyamat pedig a nemtér- nemidőn keresztül,
tehát az enharmónián keresztül, a geszről áthangolódunk a fiszre
(természetesen fordítva is igaz) , elvisz bennünket más terekbe, világokba.
Így utaznak az ufók is. Sok földönkívüli nép ismeri már ezt a
technológiát, remélem Bach zenéje hozzásegít bennünket is, hogy
megszerezhessük ezt a tudást. Az aranymetszés értéke is, hogy végtelen
szám szintén erre utal, akárcsak a teremtés. Természetesen bizonyítani
fogom több dologgal ezt az állításomat, ne gondoljátok, hogy könnyelműen
kijelentek egy ilyen fontos tényt. Ebből a 2 enharmónikus hangból, a
fisz és a gesz hangból összesen 1-1 darab létezik ebben a tételben.
Ez azt jelenti, hogy a 622 hangból 2 darab hang. Az egyetlen gesz hang a
20. ütemben található. Ez a hang az 592. hang a tételben. Az előző
állításunk alapján ez az egyik kilépési pont a térből. Itt egy
megdöbbentő dologra jöttünk rá. Ki ne ismerné a Pi értékét, a
teremtés „egyik” számát. Sok életet eltöltöttek már a tudósok
a Pi kutatásával. Az egyik teória alapján, a tizedes jegyektől számolva
3-as egységekre osztják föl, tehát 3 számot vesznek egy értéknek úgy,
hogy az első kapja a 0 értéket és onnan egyesével tovább. Megmutatom
a következő ábrán, hogyan gondoltam. 5. ábra Igen, igen! Talán már ti is észrevettétek.
Az 1-es és a 20-as egység pontosan az 592. Ez az első egység, ami
megismétlődik a Pi értékeiben. A 20. ütemben található a mi kilépési
pontunk, a gesz, az 592. hang, amiből csak egy van ebben a tételben, ő
az egyik aranymetszépont. Ha visszafelé nézzük, tehát az utolsó ütem
a 0. ütem, és az első a 20. ütem, ott is megjelenik 592. Oda is, meg
vissza is igaz……Az ilyen „véletlenek” már nagyon elgondolkoztatóak.
Természetesen meg kell vizsgálni az enharmónia párját, az egyedüli
fisz hangot a tételben. Ő a 10. ütemben van, a 276. hang. Ő a másik,
illetve az azonos helyen lévő hang a gesz hanggal, a másik kilépési
pont a térből. A számmisztikai megfelelője: az idő megállítója,
megállítása, kerubi rezonancia. Egyébként a 2 enharmónikus hang
megfelelője az átlépés. Mit gondoltok hány hang van a 2 enharmónikus
hang között? 592-276= 316 Hát ez egy igen nagy meglepetés, legalábbis
annak, aki tud valamit az időfizikáról. Ő a gyök 10, ő a forrás
sebessége. Természetesen ez is egy végtelen szám, mint minden, ami a
teremtéssel kapcsolatos. A 316-os számot nagyon sok helyen meg lehet találni,
én csak egy példát mondok. 316 gyöngy van a koronánkon. Nyugodt szívvel merem mondani a következő
mondatot. Ahol az aranymetszéspont segítségével megtaláljuk a teremtés
2 legfontosabb számát a 3.14 és a 3, 16-os számokat, az nemcsak egy
zenei élmény, hanem valóban
a titkok zárját nyitó kulcs. Természetesen szerettem volna a 3,16-os
végtelen szám tizedesei között megtalálni a 276-os számot. Elmondom
mit találtam. A 276. hang, a fisz, a 10. ütemben van. A 3,16…, a 10 gyöke.
A 276. hangtól az 592. hangig pontosan 316 hang van, ami pontosan 10 ütem
hosszúságáig tart. Egészen megdöbbentő a dolog. A következő ábrán
megmutatom a 3,16 első tizedeseit. 6. ábra Osszuk föl a tizedeseket, mint a Pi-nél.
Az első 3-as egység a 277-es szám. Igen ez nem 276. Tudjátok miért?
Mert a 277. hang a belépés a 316 hangba, ami pontosan 10 ütemig tart és
az utolsó hang az 592. hang, a gesz hang. Még úgy is segített Isten,
hogy nézzük meg a 276. hangot, a fiszt, ez egy 16 érték a zenében, az
592 hang a gesz egy nyolcad érték. A zenében 2 darab 16 érték tesz ki
egy 8 értéket. Ami szintén érdekes a 277 érték után az első érték
a 6-os. Persze azt is kérdezhetitek miért vettem őt első értéknek?
Azért, mert a 10 ütemből, ami a két kilépési hang között van, ő
jelöli az első ütemet. Folytassuk tovább ezt az érdekes vizsgálódást.
Vizsgáljuk meg a 9-ces szám szerepét. Az 51 félhangtávolságon belül
tehát 9 üres hely van, 9 félhang hiányzik. Ezeket a hiányzó félhangokat
számozásuk alapján összeszámoltam. 2+3+4+11+14+26+40+49= 158 A 158 az ősfoton igazságszáma. Hol száguldozik
az ősfoton? Természetesen a nemtér- nemidőben, az ahunban. 9 üres
hely a tétel hangkészletében-a térben-, tehát van, de nincsen. Ez is
az ahun. Ács Miklós kitűnő matematikussal megvizsgáltunk minden „üres”
helyet részletesen, sőt az egész tételt átdolgoztam vele. Arra a következtetésre
jutottam, hogy mindenképpen írni kell egy külön fejezetet a közös
munkánkról, ebben a fejezetben pedig csak az idetartozó fontos részleteket
használom föl. Az ő teóriája szerint 9 identitás a titok kulcsa. Mi
itt a titok kulcsa? A nemtér- nemidő megfejtése, ami lehetővé teszi
nekünk az univerzum további titkainak föltárását. Emlékezzünk
vissza a ji csing frekvenciáira. Mi volt a közös szám? A 9. Biztos,
hogy ott is a kilépés, belépésről lesz szó. Megvizsgáltam a tétel
zenei aranymetszését. 622x 0, 618= 384,396. A 384. hang a 14. ütemben
van, az egyvonalas A hang. Zeneileg itt már megérkezett egy új világba,
illetve ő a kezdő hang, az új kezdet. Hol kezdődik az átmenet,
ahonnan már nincs visszaút? Az előtte levő ütemben, tehát a 13. ütem
negyedik negyedén, a kétvonalas E hangon. Ezen az E hangon egy nagyon
hosszú díszítést is kér Bach. Ez a leghosszabb díszítés-vibrálás-ebben
a tételben. Igen jól olvastátok, vibrálásnak neveztem. Bárhová
akarunk eljutni, szükség van az átrezgéshez, az áthangolódáshoz. Ez
is igaz az élet minden területére. Hogyan viselkedtek otthon, és a
munkahelyeteken? Mit gondoltok hány hangból áll az átlépés?
Pontosan 9 hangból. Az aranymetszéstől, a kilépési ponttól 9 lépéssel
jutunk a nemtér- nemidőn keresztül egy másik térbe? Vagy 9 rétegű a
nemtér-nemidő? Vagy 9 identitás tartja fönt? Vagy 9-ces rendszerben
tudunk kilépni a térből? Amikor ezeket a sorokat olvassátok, talán már
tudni fogom a megoldást. Most még keresem, de egy bizonyos, a 9-ces szám
komoly összefüggésben van az ahunnal. Térjünk vissza a két kilépési
hangra, a kétvonalas E, és az egyvonalas A hangra. A 13. ütemben még
pontosan 5 hang van az ütemvonalig, a 14. ütemben pedig az 5. hang az A.
A teret 5 Atya tartja fönt, a 13. ütemben 5 hang van. Aztán jön a nagy
választóvonal, az ütemvonal, és az új ütemben fölépítjük az új
teret, az 5 Atyát. A 14. ütem 5. hangja az A, az aranymetszéspont. A kétvonalas E-től az egyvonalas A-ig
pontosan egy kvinttávolság van, ez az 5-ös távolság a zenében.
Biztosan sokan ismerik közületek Ékes Ákos Kulcsolt kígyók című
verseskötetét. A versek meg vannak számozva. Nézzük meg nála az átmenetet.
A mi egyvonalas A-nk a 384. hang. A versek- 383-388-ig- címei a követezőek: Hármas, Én, Értsd meg, Működésben,
A fény világa, Vagyok. Térjünk vissza a kétvonalas E-re,
amin a leghosszabb vibrálás van. Ez a tétel B-dúrban íródott. Mit
jelent ez? A zene világában minden hangra építhetünk hangsorokat, ami
meghatározza a mű karakterét, hangnemét. A két legismertebb hangsor a
dúr és a moll. Ebben a műben a B alaphangra íródott egy dúr hangsor,
ami meghatározta a hangnemét, így lett B-dúr. A hangsorokról most
csak annyit mondok el, abban különböznek egymástól, mikor követi
egymást egész, vagy félhangtávolság. Vizsgáljuk meg az E viszonyát
az alaphanghoz, az alaprezgéshez, a B-hez. A B hangtól az E hang fölfelé
is, és lefelé is ugyanolyan távolságra van. Ez azt jelenti, felezi az
oktávot. Ő a felezőpont. Gondoljunk csak vissza ji csingre. 21-42. Az
egyetlen hely, ahol feleződtek a számok. A fordulópont. Ezt a két
hangot, a B-t és az E-t, ha egyszerre szólaltatjuk meg, egy nagyon
furcsa hangzást fogunk hallani. Mindenkinek föl fog tűnni, mert olyan
hamisan fog szólni. A hangköz neve: tritonusz (gr tritonos= három
hang). Másnéven nevezzük szűkített kvintnek, vagy bővített
quartnak. A kvint az 5-ös, a quart a 4-es hangtávolság a zenében. A
tritonuszt mindig föloldjuk a zene világában, tehát a hamis zengés után
egy tiszta hangzást hozunk létre. Vagy fölfelé, vagy lefelé lépve érjük
el ezt a tiszta hangzást. Ami érdekesebbé tette ezt a dolgot, ugyanezt
a tritonusz hangtávolságot fedeztem föl a két enharmónikus hang
akkordjainál. A 20. ütemben a gesz hang fölött egy C van, ami szintén
egy szűkített kvint távolság. A 10. ütemben a fisz hang fölött az
A, majd a C hang van, ami szintén egy tritonusz távolságnak felel meg.
Tehát ez a hangzást mindenképpen egy továbblépést, föloldást igényel.
Tritonusz= három hang, bővített quart, bővített négyes, szűkített
kvint, szűkített ötös alakzat. Ez mind az ő neve. Gyanúsan hasonlít
az 5 Atyára, ahogy fölépíti a teret, Vagy ahogy átlép egyik térből
a másikba? Mindenesetre a mi „kilépési” hangjainknál megtaláljuk
a tritonusz távolságokat. Most vizsgáljuk meg a témákat. Ebben
a tételben van egy dallam, ami 5 alkalommal jelenik meg a műben. Természetesen
minden alkalommal másképpen mutatkozik meg, de mindig ugyanarról a
dallamról van szó. Ez is olyan, mint az 5 Atya. Mindig ugyanaz, de
sohasem egyforma. Olyan, mint az élet, nem találunk két pontosan
egyforma jelenséget. Az első téma 57 hangból áll. Ez a csi száma. Mi
a csi? Levegő, életerő, energia, lehelet, ősenergia, életenergia. Ő
az első kiáradás jelképe. Ez az 57 hang 3 szólamban szólal meg, ami
azt jelenti, van egy dallamszólam, és 2 kísérő szólam. Egyszerre
minimum 1, maximum 3 hang szólal meg egyszerre. Így az 57 hang fölosztása:
39+13+5= 57. 39 hangból áll
a dallam, ő a fölső szólam, 13, és 5 hangból a kísérő szólamok.
39 jelentése= a Fiú, Jézus, 13= ige (kiáradás), 5= fa (tér). Jézus kiáradása a térben. Ez az első
kiáradás, az első tér. A második témában 61 hang szerepel.
Ez is háromszólamú. Itt a basszus szólamban, a legalsó szólamban van
a dallam. Úgy, mint az első témánál, szintén 39 hangból áll. Ő a
Fiú. A szoprán, és a középső szólam a kíséret 6, illetve 16 hang
van. A kísérő szólamokban egy érdekességet fedeztem föl, ami jobban
megmutatja a valóságot. Mindkét szólamban van egy-egy átkötött
hang. Tehát összesen 2 darab. Tisztázzuk az átkötött hangot. Olyan
azonos magasságú hangok, melyek kötőívvel vannak átkötve. Ezeket az
átkötött hangokat nem kell újra megszólaltatni, hanem értékének
megfelelően kell kitartani. Az átkötések igen gyakran egyik ütemből
a másikba nyúlnak át, így zeneileg könnyen magyarázhatóak. Viszont
vannak ütemen belül is átkötések. Ezekre is vannak magyarázatok, én
mégis úgy gondolom, nemcsak zenei értelmezése van. Két, de lehet több
azonos hangmagasságú hang átkötve, amit sokszor 1 hanggal is lehetne
jelölni, és mégis több hang átkötésével ábrázolja a zeneszerző.
Nézzük meg a legelső átkötést a tételben. Az első téma basszus szólama
egy nagyon hosszú átkötött B hang. Ez a leghosszabb átkötés a tételben.
A B hangról már beszéltünk, ő az alap, a kezdet, ő képviseli a
hangnemet. Már csak ezért is alap, hiszen a basszuskulcsban a legalsó
szólam, őrá épül a másik kettő. Pontosan 3 hang van összekötve.
Az Atya, a Fiú, és a Szentlélek. Ők itt még egyek, hiszen az első téma
az első kiáradásról beszél, az első forrásról, ahol még minden az
egyben létezik. Ha ezt a 2 átkötött hangot hozzászámoljuk a basszus
értékeihez, 5+2=7. Ez a szám a hetes, ami a fényt jelenti, hiszen ő
is az egyből fog létrejönni. A második témában a hangok fölosztása:
16+6+39= 61. Ha hozzászámoljuk az átkötött hangokat: 17+7+39= 63 A 16, a 16 világot jelöli, a 17 pedig
a nemtér- nemidőt, hiszen ott van, de nincsen. A 6 már a meglévő
teret, a hét pedig a fotinót, ez pedig arra utal, hogy a fény a térben
született tér, hiszen mindkettő ugyanabból a dologból jött létre,
az időből. A 39 pedig Jézus jelenlétét mutatja az elkészült
univerzumban. A 63. Nézzük meg újra a ji csing ábrát, a 63 a
legmagasabb szám, innen nem megy tovább. Ebben a tételben 622 hang van,
ha hozzászámoljuk az átkötött hangokat, akkor összesen 647 hangot
kapunk. Jelentése: gyémántszellem szikra atom. Ez is azt mutatja, hogy
a legapróbb részleteket is meg kell vizsgálni, semmit sem szabad
figyelmen kívül hagyni. A harmadik téma már bonyolultabb,
illetve nem, csak még én nem látom át tisztán az összefüggéseket.
A téma többször elindul, mindig egy más-más szólamban, de csak töredékében
jelenik meg. Az ötödik elinduláskor sikerül végig elhangoztatni a
dallamot, aminek a végén van az aranymetszéspont a 14. ütemben, amit már
korábban megbeszéltünk. A második töredék téma elkezdéséhez
készítettem egy mátrixot, mivel itt található a mi enharmónikus fisz
hangunk, a 276. hang. 7. ábra Ez a 10. ütem mátrixa. A 10-es szám
egyébként Bach igazságszáma. Eddig nem találtuk meg a megoldást, talán
közületek sikerül valakinek. A számok összege 32, jelentése: itt van
a megoldás. A negyedik témában ami a legfeltűnőbb,
hogy nincsen szünet. Az összes többi témában vannak szünetek, de itt
nincsen. Ez is háromszólamú, az érdekesség, mindig jelen van a három
szólam. A negyedik és az ötödik téma között nincs igazi átvezetés,
a kettő egymásba olvad. Az ötödik, befejező téma abban különbözik
a többitől, hogy itt jelenik meg először a 4. és az 5. szólam. Ez az
jelenti, hogy egyszerre 4-5 hang is megszólalhat ugyanabban az időben.
Ez a 19. és 20. ütem. A 19. ütem első fele, első két negyede 3 szólamú,
a 4. szólam szünet formájában jelenik meg, a második fele 4 szólamú
és az 5. szólam jelenik meg szünet formájában. Egyedül a dallamban
nincs szünet, ő a szoprán szólam, az összes többiben van szünet.
Valószínűnek tartom, hogy a tér öt helyét mutatja nekünk, mikor
melyik helyen tartózkodik a tachion, és milyen formában. A dallamban azért
nincsen szünet, mert ő maga a tachion, ő mindig létezik A kísérőszólamok
a tachion virtuális képei, a kottajegyek értékeiből lehet kiszámolni
mikor, hogyan volt (van) ott a tachion, a szünetek pedig az előkészített
üres helyek, ahová érkezni fog a tachion. A 19. ütemben 37 hang van, a
20. ütemben pedig 44. Érdekes összefüggésnek találom, hogy Lao-ce Az
út és erény könyvében az út 37 versből, az erény pedig 44 versből
áll. A 21. ütemben egy záróakkord van, 6 hang szólal meg egyszerre,
itt érkeztünk el „gyémánt valóságba”. Sokat törtem a fejemet, hogyan tudnám
a kottát egydimenziós formában létrehozni. Jézus azt mondta, minden
egyszerre történik, nem folyamatában, ahogyan ezt mi itt a 3 dimenziós
világunkban megszoktuk. Elkészítettem a preludium hangkészletének a táblázatát,
összeszámoltam minden hangból pontosan hány darab van, kiszámoltam őket
százalékban is, hogy jobban értelmezhetők legyenek az arányok. Aztán
elkészítettem az első ábrámat. Kiválasztottam egy hangot a műből,
ő lett a középpont és köréje ábrázoltam a többi hangot, a tőle
megfelelő távolságban. Választottam egy alaptávolságot, és így számoltam
ki a többi hangtávolságot. 8. ábra Természetesen
elkészítettem hozzájuk azokat az ábrákat is, amik a hangokat jelölik,
illetve azt is, számszerűen hány alkalommal jelenik meg a műben. 9. ábra Ezután elkészítettem az összes szereplő hanggal, tehát 43 alkalommal, ugyanezeket az ábrákat, és alulról, a legmélyebb hangtól fölfelé sorba raktam őket. 10. ábra Ezek egydimenziós ábrázolások. Ahol
hiányos a „szív”, ott vannak az ahun pontjai. Mindenhol 9 van belőlük.
Biztos vagyok benne, hogy hamarosan sok fontos dologra fogjuk fölhasználni
ezeket a képeket. Megcsinálhattam volna szebben is az ábrázolást, több
helyen nem is mm pontosak. Az alapgondolatom mindig az volt, hogy compjúteren
fogjuk ezeket elkészíteni, ott egyből eltűnnek a pontatlanságok, és
sokkal több lehetőség van. Különböző ábrázolási formákra
gondoltam, sajnos ezeket a technikákat nem ismerem, így türelmesen várok
valakire, akinek megtetszenek ezek a munkák, és közösen elkészítünk
egy pár megoldást. A következő ábrán található a
hangkészlet összegzése számokban és százalékokban. Minden hanghoz
egy összegzést készítettem és ezeket is sorba raktam alulról fölfelé.
Mivel a legalsó hangtól a legfölső hangig elérjük az ötödik oktávot,
ezért itt 5 „körív” lesz, később 4, majd 3, aztán megint 4, és
az utolsó megint 5. Ez is nagyon erősen emlékeztet a tér szerkezetére,
illetve arra, hogyan lépeget a tachion az egyik térből a másikba. Egy
bizonyítékot tudok elmesélni. Egy médiumit. Sorba kellett olvasnom
neki a számokat, az 5-ös és a négyes csoportoknál azt mondta,
belejutunk egy spirálba, és amikor elérkeztünk a hármas csoportokba
hirtelen azt mondta, itt vannak az ugrási lehetőségek, itt lehet ugrani
(egyik térből a másikba). A hármas egységek fölosztása is érdekes.
A hármas egységek 6-7. lépése a két enharmónikus hang. Onnan fölfelé
az első négyes egység eléréséig pontosan 17 egység van a két
enharmónikus hanggal együtt. Emlékszünk még? 16 világ van, a 17. az
ahun. Nagyon elgondolkoztató.
11. ábra Tudom, ez még mindig a kezdet, de már
van egy „ mankó”, amire lehet támaszkodni. Sok fontos dolgot kell még
megvizsgálni ebben a tételben, igyekezni fogok, jön a folytatás.
Amikor Jézus azt mondta kísérleti nyúl vagy, közöld az emberekkel,
amit eddig megfejtettél, még voltak kétségeim. Minden mondatért, betűért
vállalom a felelősséget, amiket leírtam. Tudjuk, Jézus rébuszokban
beszél. Megfejtettük a kísérleti nyúl értelmét is. Kísérleti nyúl= tökéletes angyal= tökéletes jövő.
|
HUNIVERSITAS LAPOK